Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

NPC/Hráčské spolky
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=5787
Page 1 of 16

Author:  Desmond [ 13:31 02. May 2012 ]
Post subject:  NPC/Hráčské spolky

Dobré odpoledne,

zajímají mě vaše názory, nápady a připomínky k momentálnímu stavu okolo npc/hráčských spolků.

Rád bych na Thalii viděl vícero hráčských uskupení, protože k dnešnímu dni máme aktivních gild opravdu jen několik. Což je dle mého soudu docela škoda. Co za tím stojí? Málá motivace? Nedostatek vhodných hráčů? Nebo o to prostě a jednoduše nestojíte?

S tím souvisí i má druhá otázka.

Mnozí z vás si jistě pamatují dobu, kdy bylo možné stát se členy npc organizace a využívat výhod z toho pramenících. Hráči takový stav vítali, pro nás DM to bylo neudržitelné. Přišla změna, posun k modelu, který funguje doteď. Doneslo se mi, že právě tohle vám přijde jako největší kámen úrazu. Tak jak je to? Jak byste systém, vylepšili ... změnili, aby byl více nakloněn rozvoji vašich postav?

A na to přímo navážu s poslední otázkou :

Jak hodnotíte otevřenost světa k "postupu" vašich postav na vyšší stupínky společenského žebříčku.

Díky za váš čas.

Des

Ps.: i když se to k tomu přímo nabízí, nejedná se o flame! Chovejte se podle toho. Stejně tak zde nebude tolerován spam ani trolling.

Author:  Paulus [ 13:52 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Můj osobní názor je následující. Model hráčského spolku podporovanou "veřejnými zakázkami měst" je model, který mě osobně vyhovuje. Osobně si ani nemohu stěžovat na podporu spolku ze strany DM (úřady a pod.). Myslím si, že je tady na Thalii momentálně několik spolků, které zde setrvávají dlouze a pokud si "starousedlíci" založí postavu chtějí se spíše vyvarovat podobného hráčského zastoupení (zažít jednoznačně nový a neošahaný zážitek). Na druhou stranu nutno říci, že například vést paralelně více spolků by bylo velice namáhavé.

NPC spolky - po pravdě budu raději když DM udělá například 5 menších questů s hráči nebo jednotlivci za den, než aby museli věnovat svůj čas řízením, vymýšlením a udržování NPC spolku. Samozřejmě, že jde obsadit následně hráče do vedoucích pozic a prakticky to uřídí sami hráči ale potom zase stačí hráčský spolek jako takový.


Bohužel nízký level postav (nedostupnost některých surovin a předzásobení "starousedlíků",nedostupnost určitých lokalit) nám nedovoluje vést nějakou officiální náborovou kampaň , jelikož Šedí vlci mají sotva na svoji obživu natož pro jiné hráče, které by mohli rekrutovat. Lvl jde pomalu ale jistě nahoru a mám určitou představu jak pohnout alespoň s naším spolkem (netuším jak ostatní).


Shrnutí: Hráčské spolky kupředu s podporou officialních autorit (radnice, stráž a pod) například veřejnými zakázkami, spoluprácí a pod.

Author:  Aulus [ 14:09 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Souhlasím s Paulem, osobně rozhodně nepotřebuji mít ve spolku nějaká NPC a to ať ve vedoucí či podřízené funkci. Vidím v tom jen a jen problémy a neustálé čekání DM na hráče či naopak hráče na DM. Ono i vázání se na PC postavu může být dosti ošemetné a tohle by situaci jen zhoršilo.

Problém bych viděl při momentální situaci spíše v NPC organizacích jako takových, protože některé z nich mají práva a funkce, o kterých se hráč ani postava nemají prakticky kde dozvědět (např. Azurová věž a jejich patenty). Pak si hráč myslí, že jeho hra někam směřuje a ono ejhle, celou dobu se honil za vzdušnými zámky a jednal s NPC postavami nesmyslně (hrané rozhovory s NPC v nepřítomnosti DM a podobně) a zaváděl ostatní hráčské postavy na špatné stezky.

Velké úskalí systému nacházím ještě bohužel v tom, že postavy se díky "odlidštění mocných NPC organizací" dostávají do situace, kdy s dějem světa nemohou IC legální cestou udělat takřka nic. Pokud jsem to správně pochopil, východiskem je cesta PC samostatných guild, které se poté včlení pod nějakou NPC organizaci jako její "vedlejší součást". Pokud to takto stále funguje, mělo by to být v pořádku.

Author:  klobouk [ 14:12 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Vyhovuje mi systém současných čistě hráčských gild. Co nejvíce na DM nezávislých menších uskupení, která světové organizace (ty velké, kde nejsou hráči a ovládají je DM) využívají k plnění různých úkolů.

S logikou takové struktury, nebo uvěřitelností problém nemám. Představuji si to takto:
ve světě se děje paralelně spousty imaginárních věcí, které řeší imaginární gildy (= skupinky tvorů) a pak několik skutečně herních věcí, které můžou řešit herní gildy.

Nechci, aby svět byl závislý na hráčských gildách, na hráčích. Chci, aby DM kouknul, která gilda, hráč je aktivní a tomu danou věc svěřil. Chci, aby DM IC, či klidně OOC komunikoval s gildama, jejich zástupcema, jestli to chtějí řešit, nebo ne. Když ne, zkusit jinou.

Otevřenost světa a postup po společenských schodech hodnotím střízlivě, reálně a vyhovuje mi.

Nehraju tu dlouho, nepamatuji minulé struktury, takže k thalijským npc organizacím se konkrétně nevyjádřím. Ze zkušeností ale myslím, že to možné v pohodě je na stejné bázi, jako jsem popsal v úvodu. Nahoře DM, hráči dole plní úkoly. Těžko hratelné to bude v případě, kdy by hráč měl pod sebou NPC.

Author:  Thenesen [ 14:23 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

mne se treba libil velice spolek zlounu o kterej se staral jeste Krata... takze urcite jsem pro NPC spolky

Author:  Paulus [ 14:27 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Thenesen wrote:
mne se treba libil velice spolek zlounu o kterej se staral jeste Krata... takze urcite jsem pro NPC spolky


Vím Des nechtěl flame a doufám, že ho nezačnu já ale mám pouze dotaz. Proč se ti líbil? Nemusel jsi se o nic starat nebo jaké to pro tebe mělo výhody/nevýhody oproti hráčským spolkům?

Author:  Thenesen [ 14:37 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Paulus wrote:
...


nemyslim si ze jsem se nemusel o nic staral ale proste jsme byli jenom jedni z mnoha... my jsme byli ti obycejni a skrz NPC jsme komunikovali s nekym vyse postavenym

Krata to mel dobre vymysleny... ty jeho questy byly zajimavy, plny nejakych prekvapeni a hlavne akce

ted kdyz udelas neco spatnyho tak je to vyuziti nepritomnosti DM a hned je tvoje postava temer odrovnana... mozna proto by se hodil nejaky spolek nad postavami zleho smysleni :D

Author:  Aulus [ 14:47 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Thenesen wrote:
my jsme byli ti obycejni a skrz NPC jsme komunikovali s nekym vyse postavenym


A není to to samé jako zadávání úkolů z vyšší štace mimo guildu samotnou? Když se DMku bude chtít a situace tomu bude nahrávat, může přece jednou za čas odehrát s guildou, i když bude postava patřit k nějakému zaštiťujícímu NPC uskupení a ne k hráčům samotným?

Author:  KaTo [ 14:58 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Tak nevím *podívá se směrem k DG, Rejty, atd.*, jak to napsat a neurazit členy/majitele Thalie, netrollovat a ve výsledku potažmo neflamovat? :twisted:
Ok, tak vážně.
Mluvím čistě za sebe, byť něco z toho co píšu se částečně kryje s názory lidí s kterými "hraji". Osobně jsme se DG vždy dohodli, ALE... :twisted:
...ALE na čím jsem (si) "zavzdychal" jsou nedopsané a nevyvěšené (a pro někoho i "nečitelné" ve smyslu nepřehledné) Reálie, kdy člověk přemýšlí, vymýšlí a ve finále se dozví, ALE tak to nemůže být, protože:
1) odkaz na rozpor s nedopsanými/nevyvěšenými reáliemi
2) odkaz na rozpor, že hráč vychází ze "starých" lokací v modulu, které neodpovídají reáliím uvedených v bodě č.1

Btw - k reáliím, jak jsem do nich "letmo :twisted: " pronikl, jsem si odnesl dojem, že jsou
3) zbytečně složité, případně plošně hráčskou komunitou ignorované (nechci podsouvat, že ne/oprávněně). Trochu moc kladou požadavky na Thalijskou hráčskou komunitu, co je "schopna/ochotna" odehrát/uhrát.

Drobnost - viděl někdo někoho používat míry/váhy z Reálií? Např. peníze jsem IC neviděl počítat jinak než na měšce = 1 000 zlatek, pytle = 100 000 a truhlice = 1 000 000 *jukne do reálií a pak mávne rukou*.
Hodnosti - nic proti latině, ale :wall: , ale když jsem slyšel jaké tituly má inkvizice, potažmo měšťané (ale tohle mě "krká" ve všech fantasy knížkách - od českých po světové. Zvláště "spisovatelky" mají tendenci vymýšlet názvy pro všechno, co se dá pojmenovat "normálně").
Přijde mi to i náročné pro vlastní práci DM, aby se DM naučilo milion a jednu hodnost pro každou NPC guildu zvlášť - kozáci, městská stráž, garda, inkvizice, atd. atd. Jako by nestačil voják, seržant, kapitán, kaprál (apod.) / ekvivalent v klerických.

Dál (můj osobní dojem) - veškeré NPC uskupení je v 80% "informačně" odtržené od PC postav (které nemají DM na zavolání - ve smyslu, že s nimi DM hraje, protože s nimi z různých důvodů hraje :lol: - viz vzpomínaný Krata, který si mazlil "svoje" eviláky).

4) Oproti složitosti mi naopak přijde málo popsané, JAK se k jakým NPC chovat, jakou mají pověst (obecně). Jaké mají vztahy mezi sebou - tj. ví se mezi "lidem" (alias veřejné tajemeství).
Příklad - kdo z hráčů ví, jaké vztahy mají chrámy vztahy k mágům? Snad neprozrazuji nějaké IC tajemství, které obě strany tutlají (tj. kněží se o tom nezmiňují v kázáních, apod., mágové neremcají)? Protože z toho co vím, mi pak přijde jako totální "herní" RP úlet, aby mág dobrovolně spolupracoval s inkvizitorem, potažmo byl dokonce členem Paladinské družiny :lol: , bez toho, aby s tím jeho šéf paladin/inkvizitor neměl u svých představených problémy.

Další věc - (moje soukromá láska) elfové - zatím jsem to moc nehrotil (tj. neprudil s tím DG a nevyzvídal podrobnosti), ale kdybych se "jako elf" chtěl účastnit světových intrik, nikde se nedočtu o psychologii/motivaci Starších, případně důležitých postav v Elfii, potažmo o nejvýznamnějších členech Rady o jejích rozhodnutích v minulých letech, které by měli defacto určovat chování elfů k "cizincům". Nebo se to "mladý" elf nemá šanci dozvědět "who is who"?

Závěrem - můj dojem - Thalie mi přijde postavená tak, že pokud chtějí postavy "hýbat" světem, obnáší to (nekonečné - no flame) debaty s DG a to i promítlé do IC (narážím na Isil a rebely a mojí lásku "starce z Isilu" - jestli něco IC dokázalo sjednotit rebely, pak to byla nenávist k němu :twisted: ), které dost často oscilují mezi body 1+2 výše. S tímhle souvisí i Drowí srovnání se zemí Tartenu - aneb bod č.2.
Spousta míst by si zasloužilo "IC" nějaký ten popisek atmosféry. Když už Tarten mělo být mega-město, byly by takový problém od WB hodit do modulu jednu, s prominutím, blbou ceduli s nápisem: //navzdory vzhledu se jedná o velmi dobře opevněné město (a to platí nejen pro Tarten).

Author:  Absinthorix [ 15:27 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Mně by zajímalo, čím to bylo pro DM neudržitelné, že se hráči stávali členy NPC organizací? Pokud stále nejvyšší vůdce/vedení daného uskupení bylo NPC (DM).

Já osobně v tom nevidím takový problém - stačilo by někomu, kdo do dané organizace vidí nejvíce napsat nějaký manuál/kodex hraní za danou frakci (viz. tvorba duergara) a pak si dotyčné osoby občas kontrolovat jestli se podle něj chovají a pokud ne, tak jim udělat z dané frakce pápá s důsledky z toho vyplývajícími?

A samozřejmě členství v takovém "elitním" NPC cechu podmínit dobrou schopností hráče tu pozici uhrát - předpokládám, že DM si občas všímají jak kdo hraje.

Author:  Paulus [ 15:35 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Absinthorix wrote:
Mně by zajímalo, čím to bylo pro DM neudržitelné, že se hráči stávali členy NPC organizací? Pokud stále nejvyšší vůdce/vedení daného uskupení bylo NPC (DM).

Já osobně v tom nevidím takový problém - stačilo by někomu, kdo do dané organizace vidí nejvíce napsat nějaký manuál/kodex hraní za danou frakci (viz. tvorba duergara) a pak si dotyčné osoby občas kontrolovat jestli se podle něj chovají a pokud ne, tak jim udělat z dané frakce pápá s důsledky z toho vyplývajícími?

A samozřejmě členství v takovém "elitním" NPC cechu podmínit dobrou schopností hráče tu pozici uhrát - předpokládám, že DM si občas všímají jak kdo hraje.



Z mého pohledu to zase udělá z 90% hráčský spolek.

EDIT: Samozřejmě pokud by DM přišlo s nějaký spolkem a na pozici vedoucího se udělalo "výběrové řízení" a například nějaký úředník měl jednou za čas dohled tak by to nemuselo být nejhorší.

Author:  Desmond [ 15:45 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Absinthorix wrote:
Mně by zajímalo, čím to bylo pro DM neudržitelné, že se hráči stávali členy NPC organizací? Pokud stále nejvyšší vůdce/vedení daného uskupení bylo NPC (DM).


Protože pro DM je snesitelné starat se dlouhodobě max. o dvě skupiny naráz. Mluvím z vlastní zkušenosti, někdo jich možná zvládne víc, ale pak už je to hra na plný úvazek a trpí tím sociální život DM :P. Druhou věcí je fakt, že pokud mezi PC členy té či oné gildy není alespoň jedna "výrazná" osobnost, která dokáže vzít část administrativy na sebe, všechno opět padá na DM.

Author:  pavad [ 15:51 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Primárně z povzdálí sleduji situaci, doporučuji přečíst příspěvky LDamiana rozeseté po fóru - nemám důvod jeho texty přepisovat.
Namátkou:
viewtopic.php?p=137859#p137859
viewtopic.php?p=100961#p100961

Z dění na fóru jsem dospěl k názoru (hlavně flame a spam, otázkou je relevantnost těchto zdrojů), že PC je pro NPC "ten/ta póvindá" a je celkem jedno o jaké povolání jde, jak moc kvalitní výrobky daná postava vyrábí, co všechno zná či umí, jak moc má zlata v privátní pokladnici nebo jak moc se hráč zapojuje do dění světa (bez ohledu na úroveň postavy).
Poznámka pod čarou, neověroval jsem, pouze četl (před rokem nebo víc?) jak byly z dějin vypuštěna jména hráčských postav a dějiny oproštěné od jejich činů.

K tomu bych jen souhlasil, že mi reálie přijdou osobně příliš složité (míry, váhy, měna, tituly).

Author:  klobouk [ 15:55 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Mě se naopak reálie moc líbí (míry, váhy, měna, tituly)! Je to inspirace a vzdělávání zároveň. Ale musí slučovat (tolerance) a ne rozdělovat (Tarten).

Author:  zachy [ 16:35 02. May 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Jsem pro obnovení možnosti vstupu do NĚKTERÝCH NPC spolků, za různé zásluhy i do těch více proslulých.
z nejznámějších: http://thalie.pilsfree.cz/gildy-a-spolecenstva-93.htm
například by bylo vhodné a dost hráčů by uvítalo vstoupit do spolku železné pěsti ( třeba za vstupní platbu), vzhledem k počtu hráčů na serveru není možné vytvořit aktivní společenství jen tak, proto by mohla železná pěst být přístupná všem, stejně tak karathské podsvětí nebo rytíři úsvitu.

Dál mi chybí nějaké zlé společenství (jiné než karathské podsvětí, a různé rodiny podtemna), kde by se také hodilo mít NPC podporu.

Výsledek?

Hráči by měli větší možnost ovlivňovat svět, důležité postavy by měly "reálné" staty, nikoli vytvořené buildy týmem, které, a ruku na srdce, není možné hráčem vytvořit (šikovné powerbuildy, které porušují pravidla, např.: paladin nebo mnich mixlý s něčím jiným, +6 a silnější zbraně atd.)

Podle mého názoru by měl hráč převyšovat sílu NPC ve většině případů, jde zde přeci jen o pobavení hráčů (samozřejmě ale i tvůrců příběhů, tedy DM).

Takže buď vytvořit nové menší spolky pro hráče, které budou mít NPC podporu nebo povolit přístup hráčů do existujících spolků, co mají menší podporu NPC nebo prostě podporu NPC příliž nepřehánět.

Page 1 of 16 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/