Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 18:07 27. Apr 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 22:57 02. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Desmond: odpovídej na celé příspěvky ;)

Místo je z tvého pohledu. Z mého pohledu jsem při snaze jen prodávat svitky byl nenápadně vykopán pryč, protože mi bylo decentně naznačeno, že jestli něco takového udělám, budu v mířidlech Inkvizice raz dva a víme jak milá je Inkvizice, kór když jí hraje, kdo jí hraje (opět jistě víš, co myslím, kdyžtak si pročti naše fórum Sevirské, pokud jsi snad zapomněl). U spolku se to zatím vyvíjí zase tak, že má postava opět není "Karathě" dost dobrá, aneb další skleněný strop.

Celé mi to připomíná neustálé kucikovo "hráči jsou líní něco s Ambitem dělat", jenže ve skutečnosti takoví hráči jsou, jen vesměs ignorováni DMky.

Mimochodem - říkáš, že názor NPC na dobrodruhy se mění. Kde je to napsané? Odkaz z webu bo fóra by byl? Protože jak to není napsané, nedá se o to opřít při případném dohadování o spolku.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 23:47 02. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Nalkanar wrote:
Mimochodem - říkáš, že názor NPC na dobrodruhy se mění. Kde je to napsané? Odkaz z webu bo fóra by byl? Protože jak to není napsané, nedá se o to opřít při případném dohadování o spolku.


Nechápu. Přečti znova co jsem napsal. Vycházím z toho co vidím ve hře a na fóru v historii postav.

Nalkanar wrote:
A pak jsou spolky s RP návazností na svět (tedy na NPC guildy), které jsou defakto dle pravidel nelegální, ne?


Ne, viz. http://thalie.pilsfree.cz/gildy-a-spolecenstva-93.htm

Stránky Thalie wrote:
Hráčské gildy mohou existovat v rámci NPC organizací, pokud se ztotožní s jejich cíli a organizace si jich všimne a nabídne jim spolupráci, nebo i zcela mimo ně.


Tzn. např. : Skupina druidů může být součástí Shardonskýho Kruhu, stejně tak Hráčská gilda mágů -> další větev ve struktuře Azurových mágů.

Jinou otázku jsem nenašel.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 23:58 02. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 17:31 22. Jan 2012
Posts: 5998
Location: Nový Jičín / Brno
Prasokralik wrote:
Dát hráčům možnost kontaktovat npc v rámci spolkovních záležitostí a to stanovit jasnými pravidly, shodnými pro všechny, udělat to tak, aby to lépe organizovalo čas dm. Např podmínky typu domluva přes forum po pm jak z hráčské tak dm strany. Donutit hrátče opravdu číst forum a komunikovat přes něj ale zároven tím zaručit, že to ponese své ovoce, byť by to bylo zamítnutí - kde bude ale pádný důvod proč.

dále nutnost "vedoucího" člena spolku, který nemusí nutně být macho hlava gangu, ale spíš zajištovat ooc komunikaci s dm a spolek zastupovat v ooc duchu, aby se tak soustředila komunikace spolek<->dm přehledně přes jednu postavu, tohle zajistí, aby daný hráč šel s předem jasnou představou co vlastně chce, zatímco formování polívky z vody by odpadlo z dm povinností, ot by si guilda vyřešila mezi sebou předtím, než se "vyslanec" vydá něco domlouvat, což udělá už s konkrétní domluvenou myšlenkou

vyřadit negativistický přístup typu jsi špuicucho/vandrák/polodrak, nemůžeš mít spolek, něco takového by karathská ubermachohustošlechta nikdy nepřijala, obyvatelé města vás za to vynesou na vidlích a inkvizice upálí sotva řeknete W-S-S greetings/


Pod tuhle část bych se i podepsal. :wink:

_________________
"Všechny hranice jsou konvence, které čekají, až je někdo přesáhne. Někdo může přesáhnout konvenci, pokud mu k tomu někdo jiný vydá podnět." David Mitchell, Atlas mraků
"But what do we have left once we abandon the lie? Chaos. A gaping pit waiting to swallow us all.”


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:13 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Tu část o spolcích mi už objasnil DG.

Nicméně bych chtěl hrát tu hru, co ty, když vidíš takové výrazné posuny.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 01:31 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Zajímavá diskuze. Docela se mi líbí, co píšou Prasokralik nebo Aulus. S něčím ale sem tam nemůžu souhlasit, tak mi dovolte, abych přispěl svou troškou do mlýna.

Zaprvé, reálie. Hráč je přeci nemusí znát nutně všechny, od začátku dějin až do konce. Postavy mají různou inteligenci, jsou různě staré, mají jiné zkušenosti a znalosti. Pokud tvořím historii pro prosťáčka/dobrodruha/vandráka, nepotřebuji znát historii Redaan-Teru stovky let dozadu. Stačí základy, pár stran o aktuálním dění, vědět, kdo zrovna vládne a podobně. Ostatně ani o politiku se taková průměrná postava zajímat nemusí. Není to náročné.
Pokud chci, aby moje postava mága nebo vzdělance byla věrohodná, je třeba nastudovat něco víc, přirozeně. Více historie, více reálií o magii nebo vnímání světa (teorie glóbu, kartografie, teologie a já nevím co ještě). Já osobně jsem za obsáhlé reálie rád. Pokud mě něco zajímá OOC, počtu si. Pokud chci hrát věrohodně postavu, kterou mám, a která je nějakým způsobem zasazena do světa, měla by mít odpovídající znalosti. To je o píli hráče a o jeho ochotě věnovat se charakteru do hloubky. Reálie Thalie jsou konzistentní a uvěřitelnější než na jiných světech. Mají historický nádech. Je přirozené, že pokud vaše postava zapadá, máte bod k dobru. Pokud ne, bod k dobru nemáte, ale stále si můžete hrát, jak chcete.

Zadruhé, hráčské návrhy, trochu konkrétněji. Nesetkal jsem se tu s tím, že by byl nějaký hráčský návrh, který měl hlavu a patu zamítnut, naopak. Pokud je někomu naznačeno, že by jeho aktivita mohla vyvolat adekvátní reakci některých NPC či PC spolků, něco na tom bude. Neumím si představit, že by Inkvizici nějak převratně zajímal obchod s magickými svitky, a že by se kvůli tomu upalovalo, pokud by se ovšem nejednalo o obchod s nějakými svitky nekromancie nebo jinými obecně "zle" vnímanými kouzly či magickými proprietami (podezřelé knihy, hole, aartefakty etc.). Je to obchod jako s čímkoliv jiným. S riziky byl hráč seznámen. A nic není bez rizika.
Hráčské návrhy, obecně. Respektovat reálie a nastavení světa je základ. Stanovit si reálné cíle; začít postupně, de minore ad maius. Vsadím se o lahev piva, že v tomhle bude játro pudla. V rozumné míře a příliš vysokém očekávání.

Zatřetí, motivace. OOC motivace je jasná. Odměny, ať už vybavení, XP a nebo v podobě postavení, se někomu mohou zdát v poměru k rizikům nepoměrné. Chápu lidi, kteří to tak mají. Já si ovšem stále naivně myslím, že v RP světě je pro RP hráče hlavní motivací děj a příběh, tedy to, co hlavně tvoří zábavu. Alespoň já tedy děj a příběh v RPG vždycky vyhledával na prvním místě.
Má s tím co do činění i ochota jít do rizika například i permanentní smrti postavy, ztráty jejího statusu, vybavení, prostředků, kontaktů, privilegií, výhod... Je to hazard.
IC motivace postav tvořit světové dění, potažmo založit spolek, už dle mého závisí čistě na charakteru. Postavit družinu ochránců světla dobra, etc. etc. je podle mě stejně složité jako postavit družinu zlounů, co se navzájem nepotopí při první příležitosti. Šance jsou ale na každé straně stejné.
Stěžejní otázkou je určitě "Má moje postava důvod založit nějaký spolek, případně se k nějakému přidat, a proč?". Odpovědi bych hledal IC.
Vezmu li konrétně Johannův případ, přijel do Karathy s holou řití jako přivandrovalec a expatriát. Stále ovšem paladin Dei Anangův. Začal se shánět po lidech se stejnými cíli. Nezdála se mu situace v Karathě, politická... i přebujelé špatné mravy ( :lol: ), drowové a démoni na cestách... a spolu s ostatními s tím začali něco dělat. Někdo se přidal, někdo odpadl, někdo zradil, někdo vytrval, ale časem prostě čistě z IC motivace vznikl spolek s určitými zásadami a cíli. Odměnu všichni znáte.
Co bylo konrétně mou OOC motivací byla touha zasáhnout nějak do dějin světa, něco ovlivnit, zapsat se. Systém je nastavený tak, že to nejde jinak, než skrze hráčské spolky. Je logické a přirozené, že DM věnují větší pozornost právě spolkům než jednotlivcům. I z toho důvodu se náš spolek začal formovat. Důležitá je taky ochota podstoupit rizika, ale o tom už jsem psal výše.

Začtvrté, otázka jak motivovat k zakládání spolků, jak zapojit PC do dění? Určitě formou DM questů. Jenže, aha, jen málokteří hráči o ně jeví zájem, a dost málo hráčů zde na Thalii splňuje jakési predispozice pro to, aby s nimi DM mohlo rozvinout nějakou zajímavější hru. Možná ostře, ale narážím zde na úroveň hry. Potkal jsem tu spoustu postav, se kterými se dá skvěle hrát. Ale ještě víc těch, se kterými si hru, natož na nějaké "vyšší úrovni", když to tak ošklivě elitářsky nazvu, ani nedovedu představit. Chci tím říct, že ani DM to nemají lehké. Něčemu věnují svůj čas, a pak třeba nadšení hráče vyprchá, nebo přestane hrát... a podobně. Pokud je odměnou DM jen nespokojené brblání na foru o protekcích, nebo flame, pokud nedopatřením někdo při DMQ zemře, není se co divit, že ani motivace DM něco pro hráče dělat není veliká. I DM se chce u hry bavit.
No, ale odbočil jsem od toho, o čem jsem chtěl mluvit. Nebylo by přeci od věci, kdyby si sem tam nějaký význačnější šlechtic najal skupinku žoldáků - a nemusí jít zrovna o dlouhodobý quest strážení nějaké věže. Stačí zadat staré dobré "Jděte tam a tam a přineste to a to", přidat trochu komplikací, a děj i odměna a kontakt na vlivné NPC je na světě... Proč by Tarten místo nepřemožitelných trpasličích drakobijců nemohla střežit domobrana a nějaké najaté/jakkoliv motivované PC? A podobně. Z mého hlediska jsou krátkodobější questy účinnější a v neposlední řadě zábavnější, co se týká začleňování PC ke kontaktům do světa, než dloudobé gigaquesty.
Samozřejmě, pokud chce někdo dosáhnout nějakého vyššího postu, vlivu etc., je dlouhodobější quest na místě. Stejně jako jsou na místě dlouhodobé questy, které mají hýbat s celým Redaan-Terem (Tarten, etc.).

Mojí ideou je, že prvotní impuls pro založení nějakého spolku může vzejít jak od PC samotných (a NPC si všimnou jejich aktivity) a nebo od NPC tak, že seženou/osloví vhodná/ochotná PC, a na nich samotných již bude, zda se nějak spolčí. Spolek musí mít nějaký reálně stanovený cíl. Bez něj to nejde.

A co se týče přičlenění PC k NPC organizacím (Rytíři Úsvitu, mágové Azurové věže, Železná pěst...), chápu to tak, že to není zakázané - PC v nich pouze nesmí působit na začátku své kariéry. Dostat se do nich je ale velmi, velmi, velmi obtížné a cesta trnitá.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 01:31 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
Hrozně moc mi chybí NPC spolky... s postavou v NPC spolku mám pocit, že jsem součástí světa okolo. V jiné než NPC guildě mám takový pocit, jako shluk kamarádů na náměstí, co jdou semtam hledat třeba kešku do parku, což má i podobný efekt na okolí. Možná si o mě budete myslet, že jsem nevděčný, že se cítím ukřivděný atd. ale co už.

Schází mi tak nějak zájem ze strany NPC o PC postavy. Troufám si říct, že by jistě nějaká NPC organizace měla zájem o mou Vil, která už toho dost zažila a i nemálo vykonala, jenže hold jsou tu jistá pravidla atd.

Dám příklad s jednou z mích starých postav. Měl jsem servírku v Ivory, Dm to akceptovali a hráli to se mnou. Pak se ze servírky stala obsluha spolku co se motal okolo arény atd. a tam se stalo že obsluhovala Baronku Canisovou, té se její služby moc líbili a vzala ji do služebnictva. Pak to hold umřelo na ředitelování sirotčince, kde mou jedinou poviností bylo přijmat dary pro sirotčinec...

Až na poslední tah se mi to hrozně líbilo a byla to nádherná přirozená cesta vzhůru, poctivě odehraná... a jakou jsem z toho měl radost! To mě bavilo.

Byt jsem u paladinů, a prominte mi to co napíšu, nemyslím to osobně, tak prostě nějak nejsem pyšnej na to, že jsem v jejich družině, kdežto u Canisů jsem na to byl hrdý, protože ne každý mohl nosit bílofialový trikot.
Nemám už pomalu motivaci něco dál víc hlubšího rozehrávat. S Vil mám třeba přesně onen pocit skleněného stropu, jen proto že to je elfka. No a pak mě mrzí, když jedno DM začalo hru, která už vypadala nadějně a jak rychle a hezky začala, tak rychle skončila a na několikeré připomenutí se bylo vždy odbyto a ted už je to v zapomnění jaksi... nebo to bylo zahrabáno pod koberec, ututláno ... nevím.

Já osobně bych se klidně vrátil do minulosti NPC spolků.

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 07:30 03. May 2012 
Offline
DM adept
User avatar
 Profile

Joined: 23:26 18. May 2010
Posts: 2581
Ve zkratce za mě jako za hráčku:
Reálie jsou obsahově fajn.. nicméně i mě se zdají zbytečně složité.
Označování postav za tuláky a nýmandy je dle mého dosti nešťastné, ale holt to přijímám jako tvrdou realitu Thalie. Sama historii postav píšu až když je rozehraju. Psát jí dopředu mi přijde omezující.
Snahy hráčů, vývoj postav a motivace.. mnohdy i když snaha je, návrhy dle mě hlavu a patu mají, tak jsou kladeny takové požadavky, které většinu lidí prostě odradí, což je škoda (a to přesto, že chápu, že pevnější vedení světa je nutností). A i když se považuju za hráčku, které jde především o příběh, tak musím podotknout, že po jisté době, kdy nedochází snaha jistého "ocenění" a i když si rozumově zdůvodníte, že je to jen hra, narůstá pocit nespokojenosti.
Takže chápu KaTa, s Nalkem mám hodně podobný příběh, tudíž souhlasím a Molly je tu ještě dýl než já (ať je Vil jaká chce). Motivace pro založení vlastní skupiny je mizivá a větší provázanost s NPC spolky tu chybí (i když to bude pro DM náročnější, hlavně časově a na hráče to klade důraz na zodpovědný přístup).
A řešení? Dovolím si krátký příběh:
Přijde mladý kočí k moudrému a stěžuje si: "Mám krásné koně.. mladé a silné.. ale vypadají smutně, neřehtají." Moudrý muž si koně prohlédne.. projede se s nimi a koně začnou radostně řehtat. Mladý k němu přijde a ptá se, jak to dokázal. A on jen odpoví: "Když chceš, aby řehtali, musíš jim povolit uzdu".

_________________
Kieran a Desmin Hanifah Ardian
Layla Morwinyon Mirima
Farah Al Marfa - NPC

https://www.youtube.com/watch?v=21ANYDbFDNQ


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 08:06 03. May 2012 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Zkusím být extrémně stručný a věcný:
1. Oddělení spolků PC a NPC, tak jak byl prezentovaný kdysi není dobrý, teprve návratem do logického stavu mohli "paladini" něčeho dosáhnout. PC spolek by měl být ideálně součástí světa a měl by respektovat vyšší zájmy světa, nikoliv jen své vlastní. Z toho vyplývá, že optimem je, aby tvořil podmnožinu spolku NPC.

2. Paladini měli kliku, že nezažili čas po nastolení systému "DG". Myslím, že by plakali stejně jako prasokrálík aspol, kdo zažil ten čas, dal by jim za pravdu. Ovšem od té doby se GM začali nevědomky vymykat vůli DG a postupně se svět vrací k normálu. V akváriu Thalie už není skleněná přepážka, kde mohly PC rybičky jen koukat na ty druhé NPC rybyčky, ale nesměli ani vysílat bubliny morseovkou. Už se tam oběvuje průchozí membrána, to je dobře.

3. Je určitá část lidí, která nikdy nebude mít zájem o dění, questy, GM, ty není třeba moc zapojovat. Ideální je jím párkrát nahodit udičku a zkusit to, když to nejde raději přestřihnout vlasec a pryč. Ovšem udičku by neměli nahazovat jen GM, ale zejména Guildy, které by tak měli projevovat větší zájem o interakci se "solitéry", kteří třeba ani o Vás nevědí atd. Cílem je poskytnout všem maličko větší koláč zábavy ne jen sobě tu největší buchtu.

4. Chápu, že GM primárně vyberou na questy organizovanou skupinu, která ma intuici a smysl pro tvorbu zápletky bez tahání za ručičku jako 10 letého školáka. Rovněž je dobré, že mají vyřešeny role ve skupině, takže děj a příběh se může rozvíjet.

5. Specifika podtemna - je to celkem zajímavé, dole máte daleko více zákazů příkazů a nařízení, teoreticky by to mělo umožnit vznik spolků snáze. Realita je komplikovanější, zejména proto, že reálie jsou obsáhlé, komplikované a 1/2 lidí dole je nečetla. A 3/4 včetně mne je nepochopila, se s nimi neidentifikovala. Třeba za mne, nemám rád elfy a to i temné, hraju je s krajním odporem, protože powergameři elfů mi je znechutili, hrej dole něco jiného než elfa a stojíš za dveřmi a čekáš, co pani vyřeší. Dle mého názoru je nezbytné překonat reálie a jejich občasnou "nehratelnost" a ve jménu zábavy občas udělat vstřícný krok.
Něco podobného platí i nahoře.

6. Dopracovávat interakci do důsledků ještě před zahájením problematických událostí ze strany gm.
Uvedu na příkladě:
"Nevím co se odehrálo mezi inkvizicí a Kora teamem, mám jen přenesené informace z fóra. Osobně si myslím, že zásadním důvodem pro stažení se pro mne fajn scripterky byla dřívější frustrace a následný střet s úspěšnu pc guildou. Důvodem proč nemoha uspět však bylo nově vystavěné DG akvarium, které nestihlo vytvořit póry. Dokážu si představit, že bohatá osoba jako Kora byla s vlivem (předpokládám, že ho měla, v popisku vedla nějaké armády atd...), by neměla být tak snadný cíl pro cizí questík. Dokážu si představit jak se vřítí do děje jiná složka státní moci soupeřící s inkvizicí v karate, jen kvůli tomu, aby se inkvizice nedostala k pěnzům zazobané osoby atd.... Namísto šikany Kora teamu, by pak mohlo dojít k reálnému střetu státní moci. Kora by měla zastání, dovolání námět k rozvoji děje." Samozřejmě neznám celé pozadí, ale realita je taková, že tyto interakce by vždy měly dávat naději všem zůčastněným pro vyřešení sporu v jeich prospěch, a to né další hru za týden ale před tím než hráč odsedne od hry a jde jinam. dělají to tak i v seriálech, kdy vždy děj končí v tom napínavém okamžiku a ne ve chvíli, kdy je vše v kýbli:)

7. Repektovat zákony akce a reakce - mám vyzkoušeno z hraní nahoře, že někteří hráči zrácí pud sebezáchovy, když se objeví GM, to je pak o dost toleratnější k těmto superhrdinům, vytváři to pocit nespravedlnosti, pokud postava něco posere, má si to vyžrat.

Asi vše hezkej den:)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 08:32 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
Nevím zda je tu k tématu, ale také by se mi líbilo nějaké celoservrové dění. Něco jako byla občanská válka, protože ta mi přijde stmelila dost lidí k sobě.

Dám námět: Objeví se orci, jiné dobyvačné království a zaberou kus země, politická situace se mění, vísky a městečka se obsazují. Garda a psy situaci nezvládají a stojí moc peněz a Ambit se rozhodne složit nový regiment z dobrovolníků dobrodruhů. Každý by se mohl zapojit, musel by projít výcvikem a splnovat nějaké věci, byli by hodnosti jako v armádě, které by přiděloval DM dle schopností postav. Jednotka by přijmala všechny povolání.

Lidé by na novou posilu koukali zvědavě a plni očekávání zda pomohou pokousané vlasti se uzdravit. Taková jednotka pak může řešit plno věcí, od stavet a řemeslných prací, po bojové úkoly, záskodnické akce, infiltrace nepřítele, humanitární pomoc, nebo bádání se za ... já nevím koulema do praku s božskou mocí.

Ted si tak nějak říkám, že se to podobá tomu jak tu někdo říkal o té Železné pěsti. Já to možná jen trošku rozvedl podle svých představ.

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 08:41 03. May 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 06:49 17. Apr 2012
Posts: 1495
Molly23 wrote:
Nevím zda je tu k tématu........


Zajímavý námět jak svět rozpohybovat.....následné zásluhy ve válce promítnout za mírového stavu. Samozřejmě neříkám. Tak každý dostane obrovský dům, osobní stráž a kopu žádostivých žen/můžu. Řekl bych, že zde by měli DM možnost dostat lidi na jednu "hromádku" a dle snažení a schopností jednotlivých hráčů (určitě jsou zde noví hráči, kteří tu nejsou dlouho a nejsou "odzkoušení" a ano já jsem jeden z nich) by i viděli s kým je jaká spolupráce, schopnosti a ochotu samotných jednotlivých hráčů pro budoucnost.

EDIT: Poté by se i vidělo. Třeba hráči budou chtít zůstat u královské armády. Třeba noví "přátelé" z boje budou chtít založit nový spolek a pod.

_________________
Victor Zručný - Nové obzory, nová dobrodružsví a hlavně - nové sny
Brogar Kovaný - Tradiční trpaslík s netradičními názory - active-ish
Paul Hall Jeho cesta se blíží ke konci
Edgar - Zahrabán v knihách


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 08:51 03. May 2012 
Offline
DM adept
User avatar
 Profile

Joined: 23:26 18. May 2010
Posts: 2581
Já bych to spíš viděla na menší průzkumnou jednotku.. jen pro ilustraci. :ewink:

_________________
Kieran a Desmin Hanifah Ardian
Layla Morwinyon Mirima
Farah Al Marfa - NPC

https://www.youtube.com/watch?v=21ANYDbFDNQ


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 08:54 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
No, uhrát válku dlouhodoběji a dobře = DM potřebné 48 hodin denně.

Já za sebe bych ocenil víc intrik, politiky... A krátkodobější dějotvorné questy v rozsahu jednoho až maximálně čtyř večerů.
Co by asi přivedlo do blaha bojechtivé, bylo uhratelné a dalo by jim získat zásluhy? Pár pouštních psů zdivočelo a řekli si, že než cestu za mizernej žold strážit, budou vybírat mýtné a loupit. Ambit se nasere, vypíše odměny za jejich hlavy a PC čiňte se... taky je známo, že zabrali kopec poblíž cesty a ohradili se. Zápletka pro hrdiny. Třeba.

Krysak:
Quote:
6. Dopracovávat interakci do důsledků ještě před zahájením problematických událostí ze strany gm.
Uvedu na příkladě:
"Nevím co se odehrálo mezi inkvizicí a Kora teamem, mám jen přenesené informace z fóra. Osobně si myslím, že zásadním důvodem pro stažení se pro mne fajn scripterky byla dřívější frustrace a následný střet s úspěšnu pc guildou. Důvodem proč nemoha uspět však bylo nově vystavěné DG akvarium, které nestihlo vytvořit póry. Dokážu si představit, že bohatá osoba jako Kora byla s vlivem (předpokládám, že ho měla, v popisku vedla nějaké armády atd...), by neměla být tak snadný cíl pro cizí questík. Dokážu si představit jak se vřítí do děje jiná složka státní moci soupeřící s inkvizicí v karate, jen kvůli tomu, aby se inkvizice nedostala k pěnzům zazobané osoby atd.... Namísto šikany Kora teamu, by pak mohlo dojít k reálnému střetu státní moci. Kora by měla zastání, dovolání námět k rozvoji děje." Samozřejmě neznám celé pozadí, ale realita je taková, že tyto interakce by vždy měly dávat naději všem zůčastněným pro vyřešení sporu v jeich prospěch, a to né další hru za týden ale před tím než hráč odsedne od hry a jde jinam. dělají to tak i v seriálech, kdy vždy děj končí v tom napínavém okamžiku a ne ve chvíli, kdy je vše v kýbli:)


Pokud máš jen nepřesné informace z fóra, stavíš na nich dost domněnek. Naše guilda s Kořinou nesoupeřila. Pokud máš za šikanu dva výslechy a domovní prohlídku (při níž nebyl zabaven ani jeden cenný předmět), pak jsme je skutečně brutálně šikanovali. Důležité taky je, že popud k vyšetřování Meynoldsů zavdala jiná PC. Menyoldsové nikdy nebyli nějakým cílem, který je třeba zničit. Johannes Koru i Falliona respektoval, dokonce je opatrně považoval za spojence, ale prostě bylo z nějakého důvodu třeba je řádně prověřit. Realita je taková, že naděje Meynoldsů pro vyřešení "sporu" v jejich prospěch byla - a odvíjela se hlavně od Kořiny hry. Hrála velmi dobře.
Zdůrazním ještě jednou, že vyšetřování bylo velmi mírné.
Pokud Kora s Fallionem odešli, přisuzuji to jejich egu, které nesneslo, že je vůbec někdo může vyšetřovat.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 09:44 03. May 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 21:47 12. Mar 2010
Posts: 4674
Location: Kobka
Rejty wrote:
Nalkanar wrote:
Další problém - který mi byl popsán starousedlíky - je, že postavy co se snažili před wipem, byli vymazány z dějin, odignorovány do ztracena a tak dále. Jaký pak tedy má smysl se snažit, pokud mohu očekávat jen to, že se na mě dějiny vybodnou?


To není pravda. Postavy nebyly cíleně vymazány z dějin, jen je tam DG zapomněl připsat, protože tu v té době ještě nepůsobil. Už tenkrát, když to bylo prezentováno jako cílené ničení historie postav ze strany týmu, jsem psal, ať to hráči dají dohromady a není problém to do reálií přidat. Ale jakmile měl někdo něco dělat, tak bylo ticho po pěšině. Nic víc, nic míň.


Jestli tomu dobře rozumím tak:
1) jména byly odstraněny, protože DG je neznal, z důsledku ne tak dlouhého trvání zde
2) pokad někdo z týmu něco "udělal špatně", napravit se to může, ale
3) musí to udělat někdo z hráčů ?
-->> s tímhle přístupem dlouho nepochodíte, to je vám ale jasné ne?

Jinak vám (týmu) se to nemusí zdát jako cílené vymazání, ale pro ostatní kteří nevidí do "vašich topiců", se to tak zdát může.
Je důležité oddělovat informace, které znáte vy a které může znát hráč. V tomhle bych viděl hlavní problém. Pokad jedinec něco tvořící má toho na práci opravdu hodně, je mi jasné, že mu pak takovéhle souvislosti mohou vypadnout, ale bohužel, je to stále jeho boj, ne náš.

Co se týče spolků, tak:

Od nepaměti se říká, že pokad něco nefunguje, je vždy dobré začít hledat problém i u sebe.
Pokad je na modulu málo spolků, je třeba najít proč tomu tak je.
- tohle je myslím celkem omílané téma, co se týče tak jednoho roku?
- kdybych to měl shrnout tak asi takto: Hráči nejsou motivování, přijde jim vše strašně zdlouhavé, nemaj jistotu kam se až můžou propracovat. Dost v tomhle ohledu zálěží i na DG. (zde bych navrhl aby Dg nebyl jediný člen, který o tom může rozhodovat)

_________________
O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"

Dočasně mimo.
Jsem Žena!


Nhill'nue Zau'ndar
Anirrinths Zau'ndar
Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 10:08 03. May 2012 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
-darkvision- wrote:
Jestli tomu dobře rozumím tak:
1) jména byly odstraněny, protože DG je neznal, z důsledku ne tak dlouhého trvání zde
2) pokad někdo z týmu něco "udělal špatně", napravit se to může, ale
3) musí to udělat někdo z hráčů ?
-->> s tímhle přístupem dlouho nepochodíte, to je vám ale jasné ne?


Přijde mi normální, když někomu něco vadí, udělal něco pro to, aby se situace změnila. Nejsme tu placení od toho, abychom na povely hráčů šli sepisovat chybějící reálie nebo něco jiného. Už jen to, že jsme dali hráčům možnost napravit "škody", které jim uštědřilo přepsání reálií, považuji za vstřícný krok.

Jak má vědět, co tam zrovna hráči chtějí přidat a kdo jim tam chybí?

Možná by se to chtělo naučit, že je třeba občas i "dávat" a ne jen pořád "brát". A jak by řekl klasik "Neptej se, co může Thalie udělat pro tebe, ptej se, co můžeš ty udělat pro ni."

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 10:25 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Rejty wrote:
Nejsme tu placení od toho, abychom na povely hráčů šli sepisovat chybějící reálie nebo něco jiného.
Počkej, chceš mi říct, že je tu od toho někdo PLACENEJ a nedělá to jen ze svý dobrý vůle? Po PM posílám číslo konta, přijde den, zúčtujem spolu! :D

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 129 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits