Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 23:57 24. Nov 2017

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Průvodce tvorbou postavy pro hru na Nové Thalii
PostPosted: 22:14 29. Aug 2013 
Offline
Oficiální informace
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 15:37 27. Nov 2007
Posts: 329
Průvodce tvorbou postavy pro hru na Nové Thalii

Vítejte před branami světa Nové Thalie. V tomto oddíle se seznámíte s nejdůležitějšími informacemi ohledně zakládání vlastní postavy, její systémové i "živé" herní složky. Možná vám text připadá dlouhý a obšírný, ale pevně doufáme, že vás to od čtení neodradí, protože je v něm skutečně napsáno jen tolik, aby byl pro nováčka začátek na tomto serveru co nejjednodušší a nejzábavnější.

Pokud začínáte hrát na Thalii teprve nyní, čtěte velmi pozorně, aby vám na první přečtení uniklo co nejméně. Využívejte nabízených odkazů, když se budete chtít s něčím podrobněji seznámit, řiďte se napsanými instrukcemi a uvidíte, že vše půjde mnohem více hladce, než to může nyní vypadat.

Pokud jste na Thalii už hráli dříve, vězte, že náš svět po systémové stránce omládl. Menší lokace Staré Thalie byly vystřídány většími a hezčími lokacemi Nové Thalie. Taktéž systém ras a povolání se změnil a svým zlepšením prošla velká spousta dalších mechanismů a herních složek persistentního světa. Příběh se však nezměnil ani neposunul, takže pokud jste zde hráli za postavy a chtěli byste pokračovat vtěleni do jejich charakteru a objevovat tak i krásy Nové Thalie, tento text vám k tomu mimo jiné poskytne návod (viz "9) Vizitka postavy"). Přesto však silně doporučujeme pročíst pozorně celý článek, protože je v něm oproti Staré Thalii celá řada změn, na které je třeba při vytváření (či převádění) postavy správně reagovat.

Přejeme příjemné čtení a hru,
Tým Thalie


1) Výběr rasy a povolaní:

Nejprve byste si měli rozmyslet, za co vlastně chcete hrát. Je třeba vybrat pro vaši postavu rasu a později i povolání. Některé kombinace jdou poněkud podivné, ale je většinou na hráči, jakou kombinaci si zvolí. U některých výjimečných ras a povolání jsou stanoveny podmínky v podfóru "Než začnete hrát". Ideálně by měl být každý hráč schopen odůvodnit kombinaci povolání své postavy nejen po systémové, ale i po nitroherní stránce. Velmi důrazně ale doporučujeme, abyste si kombinaci své rasy a povolání promysleli dříve, než začnete systémově vytvářet postavu. V opačném případě by se vám totiž mohla později zdát velmi slabá a hra za ni by snáz omrzela. Navíc jsou některá povolání podmíněna specifickými nastaveními při tvorbě postavy, proto určitě využijte níže vyznačených odkazů pro povolání a rasy.

Důležitá upozornění:
  • Pro výběr subrasy (tedy rasy odlišné od běžných ras uvedených ve výběru hry) je třeba označit rasu obecnou (např. pro subrasu drowa je to elf, pro duergara trpaslík, atd.) a do kolonky "subrasa" napsat klíčová slova, popsaná v seznamu ras. Raději si vše zkontrolujte, protože pokud nenapíšete klíčové slovo správně, subrasa vám nebude fungovat.
  • Při zakládání postavy se na Nové Thalii ještě nevybírá povolání, které budete chtít za postavu hrát. Při výběru povolání pro první úroveň postavy je nutné zvolit "Zloděje". Hra vám pak po nahrání postavy do modulu sama upraví povolání první úrovně na "Dobrodruha", na kterém začínají všechny postavy na Nové Thalii. Od druhé úrovně už si můžete vybrat jakékoli povolání, které neodporuje nastavení vaší postavy. K tomuto povolání můžete později dokombinovat ještě jedno dodatečné povolání.
Attachment:
1.jpg
1.jpg [ 104.04 KiB | Viewed 2774 times ]


Výběr jednotlivých subras naleznete zde. Více se o nich můžete dočíst v příslušné části reálií pro podtemno a pro povrch.
Výběr povolání i s příslušnými popisy a úpravami od původního NWN naleznete zde. Své případné dotazy směřujte zde.

2) Portrét:

Doporučujeme si z webu Thalie stáhnout velký balík různých portrétů a nebo balík připravený pro Thalii hráčkou Braenn, aby bylo z čeho vybírat. Portrét musí odpovídat vaší postavě, tudíž postava elfa se nebude honosit portrétem půlorčím! Také je zakázáno používat portréty NPC jako jsou lichove, draci, atd. Pokud si stáhnete jiný portrét než standardní či z rozšířeného balíku, dejte na fórum do příslušné sekce jeho odkaz (řiďte se instrukcemi uvedenými v prvním příspěvku vlákna s portréty). Jinak hráči uvidí jen ošklivý hnědý obrázek místo vašeho skutečného portrétu.

3) Přesvědčení:

Také se dobře rozmyslete, jaké bude mít vaše postava přesvědčeni. To se jí může během hry pomalu měnit podle jejího chování a činů. Časem se tedy může vaše postava vyvinout jiným směrem, než jste původně plánovali (např. ji potká nějaká tragédie a ona se změní).
Přesvědčení by se mělo promítat do většiny důležitých rozhodnutí a činů, které vaše postava ve hře vykoná. Především při hře s DM bude na přesvědčení postavy přihlíženo a bude podle něj hodnocena kvalita hry, popřípadě podle uvážení může dojít k jeho postupné změně. Neuvažujte tedy o tomto bodu jen jako o systémové záležitosti.
Základní rozvržení přesvědčení na osách dobro-zlo a zákonný-zmatený je vysvětleno na stránkách pod tímto odkazem. Pokud si chcete o vybraném přesvědčení přečíst podrobněji nebo stále nejste rozhodnutí, jaké vybrat, můžete využít obsáhlejších přeložených textů o přesvědčení zde.

Důležité upozornění:
  • Některé subrasy a povolání vyžadují specifická přesvědčení nebo naopak některá přesvědčení zakazují. Zkontrolujte si proto, jestli vámi vybraná povolání a případná subrasa odpovídají přesvědčení, které jste pro svou postavu zvolili. Pokud uděláte chybu, nepůjde vám subrasa spustit, nebo si později nebudete moci vybrat kýžené povolání.

4) Základní statistiky (síla, odolnost, obratnost, inteligence, charisma, moudrost):

Dobře si rozmyslete, jaké bude mít vaše postava statistiky, jejichž bližší popis naleznete v příslušné sekci stránek. Tyto údaje určují míru základních schopností a vzhledu vaší postavy a jejich projevy jdou často vidět či poznat hned při prvním setkání s postavou jinou (odraz těchto statistik by se měl promítnout v popisku vaší postav). Základní statistiky se budou v průběhu vašeho hraní jen málo měnit (vyjma těch, které jsou pro vaše povolání nejdůležitější) a budete muset podle nich hrát. Pokud je vaše postava podle těchto čísel hloupá, měla by být tímto způsobem i hrána, nebude schopná nic pořádného vymyslet, bude jí dělat potíže naučit se číst a psát a podobně. Necharismatická postava se jen těžko stane diplomatem a ač to nemusí nutně znamenat, že je šeredná, rozhodně jí její vystupování na kráse dost uškodí. Další příklady jistě vymyslíte sami, ale pokud si nebudete s něčím jisti, nahlédněte na stránky, popřípadě se nebojte optat některého z DM do zprávy na fóru. Souhrnně se dá říct, že vlastnosti zaručují to, že žádná postava nemůže být dobrá úplně ve všem a jedna (popřípadě více) vysoce nadprůměrná vlastnost obratem ruky zaručuje, že ve vlastnostech jiných bude vaše postava ztrácet krok s ostatními.
Mimo jiné jsou statistiky důležité i při posuzování kompetence postavy pro vedení gildy nebo při interakcích s hráčskými postavami nebo NPC. Pro účely interakcí se často užívá "hodů kostkou", kterou je vybavena každá postava i DM. Zvláště v nerozhodných situacích (např. souboj v páce, logická hra, první dojem, který postava zanechala u nějakého mocného NPC, atd.) se může daný hod upravený příslušnou vlastností postavy výrazně promítnout do dění a ovlivnit tak spoustu rozličných věcí. Proto není radno podceňovat rozdělení vlastností ze systémového ani nitroherního hlediska.

Důležitá upozornění:
  • Zvolené povolání "Zloděje" při systémovém vytváření postavy bude ve hře nahrazeno univerzálním startovním povoláním dobrodruha. Proto v žádném případě nevolte rozdělení bodů pro "tuláka" (název zloděje na NT), pokud jej za tuto postavu skutečně nechcete hrát.
  • Za žádných okolností neklikejte na možnost "Doporučené"! Vždy je lepší si rozdělení vlastností promyslet sám (popřípadě si nechat poradit od zkušenějších hráčů či tvůrců NT), protože systém NWN vám téměř jistě nabídne slabší možnost, než jaké byste mohli dosáhnout. Tento bod platí pro celé vytváření postavy!

5) Dovednosti a odbornosti:

Zvažte také velmi pečlivě, jakými schopnostmi bude vaše postava oplývat. Velký díl na tom samozřejmě má výběr povolání, který určuje okruh odborností a dovedností, kterým se je schopna naučit (popřípadě naučit lépe než ostatní). Rozhodnutí o tom, které z nabízených okruhů váš charakter využije, je ale čistě na vás.

V zásadě platí, že některé dovednosti jsou pro hru téměř nezbytné, bez jiných se obejdete, ale mohou vám zjednodušit hru a postavě život a konečně jsou i takové, kterých využijete jen zřídkakdy a volí si je tedy povětšinou jen postavy, které mají rozdělitelných bodů nazbyt. U odborností je pak volba správná volba ještě zásadnější, protože velká část z těch nejsilnějších má za podmínku některou z odborností základních. Proto se nebojte ptát zkušenějších, jestli neděláte při výběru chybu nebo nahlédněte do rad a doporučení, které jsou popsány v této sekci.

Důležitá upozornění:
  • V žádném případě nevybírejte jeden z přednastavených balíčků dovedností a odborností (např. standardní zloděj, lupič, atd.), ale použijte tlačítko "Nastavení balíčků". Dále pokračujte podle následujících bodů níže.
  • Při tvorbě postavy ještě žádné body do dovedností nerozdělujte! Pokud tak učiníte, systém vás nepustí do hry. Toto nastavení funguje z toho důvodu, že skutečné první povolání si vyberete až později (na 2. úrovni) a až podle jeho kritérií můžete dané body využít.
  • Při výběru odborností můžete zvolit cokoli s výjimkou odborností "Zaměření na zbraň", "Zacházení se zbraní", "Zacházení se zbrojí" a "Zacházení se štítem". K odbornostem toho typu získáte přístup opět až na 1. úrovni svého skutečného povolání (tedy na 2. úrovni postavy).
  • Za žádných okolností neklikejte na možnost "Doporučené"! Vždy je lepší si rozdělení dovedností a odborností promyslet sám (popřípadě si nechat poradit od zkušenějších hráčů či tvůrců NT), protože systém NWN vám téměř jistě nabídne slabší možnost, než jaké byste mohli dosáhnout. Tento bod platí pro celé vytváření postavy!
Attachment:
2.png
2.png [ 164.49 KiB | Viewed 2725 times ]

Attachment:
3.png
3.png [ 195.78 KiB | Viewed 2729 times ]


6) Jméno:

Jméno vaší postavy by nemělo obsahovat vulgární a jinak nevhodné výrazy a mělo by odpovídat zažitým RP zvyklostem. Tudíž postavy se jmény typu WC40, likvidátor, atd. budou nekompromisně mazány. Taktéž je zakázáno vytvářet postavy se stejnými jmény, pokud DM neurčí jinak. Vyvarujte se také jmen známých fantasy a sci-fi postav a také jmen známých osobností spojených s naším reálným světem. Nepoužívejte jména anglická a zvolte raději češtinu nebo jiný světový jazyk.
Pro podrobnější informace zvolte tento odkaz na stránky Thalie. Zvláště těm z vás, kteří to chtějí ve hře za postavu někam dotáhnout (např. stát se členem nějaké velké organizace, vést oddíl do boje, získat titul, atd.), přečtení zevrubnějších doporučení důrazně doporučujeme. Jméno o vás i vaší postavě leccos vypovídá a především ty s anglicky nebo příliš moderně znějícími jmény nejsou některými hráči a DM přijímány za plnohodnotné.

7) Hlas a vzhled:

Vzhled vaší postavy musí odpovídat rase, kterou jste si zvolili. Tudíž je zakázáno vytvářet např. elfa s modrou kůží. Take není povoleno využívat rohaté hlavy, ocasy, křídla a podobné nepředloženosti, pokud to není výslovně povoleno v popisu vaší rasy (např. tiefling) nebo danou možnost neschválí DM.
Hlas vybraný pro postavu musí být vhodný vzhledem k její rase a vzhledu, tudíž je zakázáno vytvářet postavy s hlasem nemrtvého, draků, lichů, atd.
Speciální úpravy platí pro postavy nedospělých jedinců (dětí, dorostenců), popřípadě postav s nějakou tělesnou abnormalitou (např. dřevěná noha, hák místo jedné ruky, atd.). V případě, že budete stát o hru takové postavy, domluvte se před jejím založením s DM a on vám předá příslušné instrukce. V případě dětského vzhledu postavy nevyužívejte malých ras (např. rasu hobit pro lidské dítě), ale zvolte rasu, kterou dítě skutečně má. Po nahrání postavy do hry vám bude změněn pouze vzhled a s postupem nitroherního času můžete požádat o změnu na podobu dospělce (až vaše postava dospěje do příslušného věku).

8) Popisek postavy:

Popisek postavy je jedním z nejdůležitějších odrazů výjimečnosti vašeho hraného charakteru. Odlišuje ji od postav ostatních a poukazuje na některé zvláštnosti, které nelze ve hře zobrazit jiným způsobem (např. jizva na tváři, kulhavá chůze, veselé oči, často se cukající koutky, vylomený zub, atd.). Také o vás samotných vypovídá, nakolik vám záleží na vaší postavě a zábavné hře s ostatními. Postava, která má zanechán původní popis a nebo její okénko zůstane prázdné, je považována za na první pohled nevýraznou a nudnou a pro mnoho hráčů i DM je to zároveň signál, že její tvorbu zanedbal a nemá zájem ani snahu se aktivně zapojit do hry. Není samozřejmě nutné vyplňovat rámeček hned při zakládání postavy, pokud v jejím vzhledu nemáte ještě úplně jasno. Podle potřeby ho lze upravovat i celý napsat až přímo ve hře. Určitě se ale vyplatí dát si těch pár minut času na zamyšlení a něco do něj vyplnit, obvykle stačí jen pár krátkých řádků.
Co se týče obsahu, tak do popisku postavy ve hře patří pouze to, co lze vidět na první pohled. Nejčastěji tedy vzhled obličeje, základní rysy a konstituce postavy. Je možné také doplnit, v jakém duchu nejčastěji působí na okolí, jestli se častěji usmívá nebo mračí a podobně. Naopak sem určitě nepatří nic, co při setkání poznat nejde - např. historie postavy, vztahy k jiným postavám, její názory, méně zřejmé povahové rysy a podobně. Pokud si nebudete v této věci jistí, klidně napište někomu z DM a určitě se vám dostane uspokojivé odpovědi.
Rozsah popisku by se měl v ideálním případě pohybovat mezi pár řádky a zaplněným oknem popisku (dokud se nezobrazí posuvník). Příliš krátký popis nemusí vystihnout vše, co by mělo jít na první pohled vidět, ale příliš dlouhý by zase mohl zavádět až do nepotřebných podrobností a svou délkou při čtení znechutit druhého hráče nebo ho na dlouho vyrušit ze hry. Nikoho za odchylky v rozsahu samozřejmě nebudeme trestat nebo opravovat, jedná se pouze o doporučení vzniklé ze zkušenosti.

9) Náboženství:

Při tvorbě postavy nevyplňujte náboženství do příslušné kolonky, ale po nahrání do hry budete k jeho volbě přímo vyzváni. Pokud chcete, aby vaše postava nějakou víru měla, určitě si ji systémově zvolte. DM to tak ulehčí práci a nebudou se vás muset vyptávat, v jakého boha vaše postava věří. Pokud jste bezvěrec, tak nevyplňujte žádného. Ale víra v boha vám může přinést řadu výhod, jako je např. malá rada, přízeň, atd. V popise thalijského pantheonu najdete různé bohy a pravidla pro jejich volbu. Klerici, paladinové, exorcisté a šampióni nesmějí být bezvěrci a zvláště jejich hráči by si měli výše zmíněný pantheon důkladně prostudovat.

10) Vizitka postavy:

Vizitka postavy je náhradou za dřívější systém životopisů a je to jediná přímo systémově ohodnocená součást tvorby vaší postavy. Jedná se o dotazník s otevřenými otázkami, který musí být vyplněn v případě, že chcete převádět postavu ze "Staré Thalie" na "Novou Thalii" (dále jen ST a NT) a v případě založení postavy nové tvoří část nepovinnou. Obsahuje informace o základních údajích postavy, které byly i v tomto návodu popsány výše, dále ho tvoří dotazy týkající se zařazení vašeho charakteru do světa Thalie, popis fyzických a psychických vlastností postavy a vlastní příběh postavy předcházející vaší hře za ni.

Vizitka jako taková má hned několik významů a využití:
  • Sami si ujasníte, jakým stylem chcete svou postavu pojmout, v čem bude zajímavá, jaké bude mít dobré a naopak špatné vlastnosti a bude tak pro vás později daleko snazší a přirozenější za ni hrát.
  • DM budou vědět, co si od hry za onu postavu slibujete, jaké jsou její cíle, kde má kontakty, kde to zná a kde naopak ještě nebyla. Tím pádem pro ně bude jednodušší pro vás utvořit quest, který vás skutečně bude bavit a vyvarují se lépe možným nelogickým situacím.
  • Můžete si už před vpuštěním postavy do hry zajistit, že nebude jen pouhým vandrákem bez společenského postavení a ochrany.
  • V případě schválení vizitky u nově založené postavy vás čeká příjemný bonus do zkušenostních bodů postavy.

Jak už bylo výše nastíněno, existují dvě verze dotazníků. První z nich bude sloužit po převod postav z ST na NT, druhá pro samotné ukotvení nových postav v rámci světa. Oba jsou v mnoha věcech podobné, ale existuje v nich i řada odlišností, proto si prosím pečlivě ohlídejte, že používáte správný dotazník k vámi zvolenému účelu.

Vizitka pro nově zakládané postavy
Vizitka pro převod starých postav


Po vyplnění příslušný dotazník odešlete přes zprávu na fóru pověřeným DM (momentálně Aulovi nebo Amber) a očekávejte jejich vyjádření. Nejčastěji dochází jen k drobným doporučením a úpravám, které mají za následek lepší vazbu postavy na svět, ujasnění její role a popřípadě doplnění chybějících informací. Většinou postačí text odeslat jednou, někdy je mírná změna nutná. Není ale třeba mít strach, není v zájmu nikoho vás na vizitkách dusit, právě naopak si hráči často ujasní situaci a pomůže jim to v jejich hře.

Po zaslání schválené verze dotazníku pro převod postavy z ST na NT si postavu budete moci znovu založit a bude vám přidán bonus do získávání bodů zkušeností podle úrovně vaší postavy na ST. Dále dostanete RP předměty (viz níže), provedou se nutné vzhledové úpravy na vaší postavě (pokud se něčím odlišovala od standardních modelů) a dořeší se případné další záležitosti.
Postava převedená z ST si zachová veškeré IC postavení a jiné IC náležitosti, kterých nabyla dříve.

V případě vizitky pro novou postavu není nutné, abyste herní charakter zakládali až po jejím zaslání (pokud nepožadujete nějakou speciální úpravu na postavě od DM). Vizitku pro ocenění XP a zaevidování do příslušné části DM fóra, kde si ji mohou ostatní DM pročíst, můžete zaslat kdykoli do 10. úrovně postavy. Jinak je přístup analogický jako u předchozí varianty.
Postava pomocí této vizitky může získat až 50 000 XP, což odpovídá 5. úrovni.

11) RP předměty:

V příběhu vaší postavy se mohou objevit předměty, které mají pro postavu nějakou RP hodnotu (např. meč po dědečkovi, rodinný klenot, atd.). Pokud zašlete vizitku postavy, ve které bude takový předmět zmíněn, může vám ho DM po založení postavy (a schválení vizitky) přidělit do inventáře. Tyto předměty nebudou mít žádné magické vlastnosti, ale časem je mohou získat.

12) Přístup k IC novinkám:

Poté, co si založíte postavu ve hře, si zažádejte o přístup k novinkám pro svou frakci i na našem fóru. Objevují se tam zprávy, které nelze vyvěsit na stránky, jelikož jsou určeny pouze pro povrch, nebo naopak pro podtemno. Pokud si o tento přístup nezažádáte, nebudete mít přehled o důležitých událostech ve světě. Proto určitě uděláte dobře, když napíšete administrátorovi kucikovi a on vám patřičný přístup udělí.
Pokud si chcete něco přečíst o hráčských postavách, se kterými se budete ve hře setkávat, můžete se o nich více dozvědět ve vlákně s detailními popisy. Sami můžete do tohoto oddílu fóra přispět popisem své postavy.

_________________
Celý svět je jeviště
a všichni lidé na něm jenom herci...

(William Shakespeare)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Průvodce tvorbou postavy pro hru na Nové Thalii
PostPosted: 19:42 16. Sep 2013 
Offline
Oficiální informace
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 15:37 27. Nov 2007
Posts: 329
Deset otázek, které by měl hráč o postavě zodpovědět
Často si přečtu historii nějaké postavy a po přečtení elaborátu o tisíci slovech zjistím, že o postavě vlastně nic užitečného nevím. Proto přikládám článek převzatý z aragorn.cz (http://www.aragorn.cz/clanky/deset-otaz ... odpovedet/) kde jej publikoval hater jako překlad příspěvku z diskuze na forum.rpg.net
http://forum.rpg.net/showpost.php?p=7366567&postcount=4

Odpovědi na tyto otázky by měl obsahovat každý text posílaný DM jako historie postavy.

****************************************

1. Co je na vaší postavě zajímavé a skvělé?

Je překvapivé, kolik hráčů je schopno vytvořit postavu bez toho, aby dokázalo odpovědět na tuto otázku. A to je opravdu neomluvitelné například u hry jako je Exalted. Není potřeba, aby pro vás byla odpověď zcela vyčerpávající a nebo uspokojivá - například si možná nemyslíte, že na kouzelnících je něco zajímavé a třeba opravdu není - ale když padne tato otázka, měli by jste pociťovat něco mezi nadšením a záchvatem pozitivní nálady.

2. Co bude vaše postava dělat?

Na tuto otázku se opravdu nezapomeňte zeptat. Když nezůstane zodpovězena ta první, je to jistě větší tragédie, ale toto je jedna z nejvíce opomíjených otázek ohledně postav. Lidé si o své postavě myslí, jak je skvělá - a ano, možná je skvělá - bez toho, aby vůbec přemýšleli o tom, co bude jejich postava v daném prostředí a nebo během tažení dělat. A pak dostáváme namakané postavy, které jsou absolutně nemotivované dělat cokoli , a nebo jsou ochotné dělat jen věci, které se do hry absolutně nehodí.

Položení této otázky způsobuje, že se překvapivé množství hráčů plácne do čela a řekne: "No to byl ale blbej nápad... Jako, ... proč by se vraždící psychopatický tulák měl vůbec zahazovat s takovou skupinou superhrdinů zachraňujících svět?"

3. Jak to bude vaše postava dělat?

Touto otázkou se ujišťujeme, že základní údaje v deníku a idea postavy se aspoň trochu shodují. Občas se stane, že vaše postava je světoznámý lupič, který se chce stát součástí shadowrunového týmu, ale bohužel jeho hráč úplně zapomněl, že bude potřebovat ovládat způsob, jak zneškodnit poplašné systémy a překonávat elektrické ploty.

4. Proč to vaše postava dělá?

A teď se dostáváme k tomu, co je jádrem celého pozadí. Touto kouzelnou otázkou je někdy možné proměnit stostránkový epický příběh v krátký a dobře použitelný odstavec. Raději než procházet dlouhou klikatou cestou znovu s postavou, můžeme mít něco použitelného vždy po ruce.
"Chce zabít krále, protože jeho otec byl právoplatným následníkem trůnu a cítí, že současný král je zodpovědný za chudobu a nejasnosti v jeho životě."
A bum, právě jsme odvyprávěli složitý osud postavy, jejíž život je plný intrik, a proměnili jej v něco snadno pochopitelné a okamžitě aplikovatelné v dobrodružství.

5. Co bude vaše postava dělat, když zjistí, že je to nemožné?

Tato otázka může být více a nebo méně důležitá, zjevně v závislosti na předchozích, ale je dobré na ni odpovědět. Pokud je životním úkolem postavy pomstít zabití sestry, tak co bude dělat, až zjistí, že vrah již byl zajat někým jiným, a nebo je prostě nemožné jít za tímto cílem vzhledem k jiným událostem (přichází apokalypsa)? Vyhasne v tomto okamžiku úplně zájem postavy o svět, a nebo bude i pak zajímavá.

6. A co bude postava dělat, když se jí to podaří?

Doplňuje předchozí otázku. Tak fajn, Prsten byl úspěšně zničen v plamenech Hory Osudu, a co teď? Je takto určen bod, kdy vás přestane bavit hrát postavu - a nebo úplně celé tažení? Je možné, že si postava dokáže najít jiný cíl? Je tu ještě jiný důvod, proč by měla být stále důležitá a zajímavá.

7. Čím je vaše postava důležitá?

Tuto může být obtížné zodpovědět. Po pravdě je to občas dobře, když hráč nedokáže úplně přesně říct - častokrát se podobné věci objevují až během hry - ale většinou jsem radši, když mám odpověď i na tuto otázku. Tedy alespoň pokud nehrajeme tažení o úplně nedůležitých postavách. Vaše postava je skvělá, má cíle i prostředky, ale proč by to mělo ostatní hráče zajímat? Jistě je možné být zajímavý jen tím, jak skvělý je příběh té postavy, ale také je lepší, pokud mají ostatní hráčské postavy nějaký vlastní důvod, proč by je mělo zajímat, jak se situace vyvíjí.

8. Pro co by byla postava ochotna zemřít?

Narozdíl od předchozích otázek, zde jsem ochoten přijmout jako odpověď "nic". Přiznávám, že nic se nemá přehánět a možná chce přece jen hráč hrát postavu, která udělá úplně cokoliv, jen aby si zachránila svou kůži. Ovšem dobrá odpověď na tuto otázku může nejen dát odpovědi na důležité otázky o vaší postavě - nebo odpovědět, co je pro ni důležité - ale navíc pomůže vyhnout se některým nešťastným situacím během hry. (Znáte to, opravdu jste toho paladina nechtěl zabít, ale hráč trval na tom, že jinak to jeho postava prostě udělat nemůže... a pak to skončilo opravdu nepříjemně a už vůbec ne dramaticky i přes skvělý potenciál scény jen proto, že jste s tím nepočítal.)

9. Jaké je největší tajemství postavy?

To se někdy vztahuje k dřívějším odpovědím. Jindy to může být něco opravdu jednoduchéhp jako například: "Opravdu se bojím pavouků." nebo "Když jsem byl mladší, tak byl mým vzorem Mirek Dušín." To je fajn, protože to ukazuje, že se hráč zamýšlí nad svou postavou trochu do hloubky. Opět, "nic" je také odpověď, přestože to napovídá, že se jedná o opravdu unikátní druh postavy. (Například bych si představil, že robot zřejmě nebude mít příliš mnoho tajemství, pokud vůbec nějaké.)

10. Jaké druhy postav očekáváte, že budou v družině?

Pro mě opravdu zajímavé. Rád mám představu o tom, co hráč očekává od ostatních. Pokud by tu byly příliš velké rozdíly, možná, že ještě není pozdě si sednout a zkusit to napravit, či vyplnit prázdné mezery pomocnými nehráčskými postavami.

_________________
Celý svět je jeviště
a všichni lidé na něm jenom herci...

(William Shakespeare)


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits