Kiri wrote:
Proc nemuze dostava XP i clovek co si cte v knihovne? Dostkrat mi to mrzelo, kdyz je v Karathe tolik peknych knizek. Stravil sem tam parkart dost casu a vlastne sem se vzdelaval jak postavu tak sam sebe a nikdo to nikdy neocenil. Logicky sou to zkusenosti pro oba zucastnene (hrac+postava). Dava to moznost lvlupovat i postavam co se nikdy nezucastni primeho boje. Coz je hoodne kladny pro rozsireni hry. Pokud nekomu vadi ten pomer tak jak psal Rejty urcite se to da upravit podle akcnosti creeperu

casem do uplneho vyvazeni. Stejne se vsici zasekneme tak na 23 lvlu pak se zacne chcipat

nevim mozno sem ja mimo, ale nikdo tu nerika aby se zrusili xp za nebojove cinnosti ale aby se taky neobmedzovali xp za boj, nekdo si rad pocte v knihovne kdyz ma treba jen tu hodinku denne na hru (jako ty s tim ctenim) a nekdo si proste rad zabojuje,tak kdyz ten v knihovne si cist muze a ma za to xp tak proc to brat tomu co si chce zabojovat? proc by ten co ma rad boj mnel trpet a nedostavat xp? treba takovy priklad, moje postava trpaslika z hlediska RP miluje boj, boj je proste jeho zivot, vyrostl bojem, bojem je ziv, takze je logicke ze by cas prevazne travil v boji, jenze system mu to znemoznuje.
Jako hrac miluje RP, ale nekdy proste i hrac milujici RP nema chut jen stat a kecat, nebo se motat po vesnici a nahanat kravy. Proste nema clovek naladu, je nastvany z prace/skoly , pohada se s prateli/pritelkyni/rodinou, tak zapne hru a ma chut neco rozbit,nekoho zabit, tak de a hle nema za to xp, to je vec ktera ho nepotesi, a nedejbuh jeste kdyz pri tom umre (jak se to tak stava kdyz clovek hraje ne zrovna pri smyslech) tak nema ani moznost si to nabrat zpet, protoze nema systemem nakazane potreben hodiny nazbirane nebojem ...
Souhlasim plne s tym aby se nic neobmedzovalo, at je na hraci jestli chce "expit" bojem anebo studiem a kecanim ... vzdyt jak uz tu mnozi rikali, pekne RP se da hrat i u boje, a mnohdy i hezci, tak proc to hracum brat, xp za boj je pekna motivace, a rekneme si na rovinu bez xp by to nikdo nehral...
Kiri ty si mozna travil cas ctenim i kdyz za to nebyli expy,ale myslim ze se nemylim kdyz reknu ze vacsina hracu to proste nedelala z duvodu ze jim to mohlo pripadat, jak rikas, nedocenene, nebyli za to xp, tak to nedelali. Ale kdyz uz se do toho dali nic nestratili nanejvys cas.Takze je logicke ze ani valecnika nebude bavit riskovat zivot (ktery by ho stal hodne v porovnani se stratou xp a obmedzenou mozosti opetovneho zisku) kdyz za to nema xp, proste vyprava ac pekna z RP hlediska neni tak zabavna kdyz za to clovek nema i nejakou tu xp odmenu pro svou postavicku nez jen dobry pocit ....
Takze zhrnuti, myslim ze to obmedzovani muze jen hrace odradit, tech kteri nechteji xp ziskavat bojem se to vlastne vubec netyka, oni si sve expy dostanou za cas, a tem kteri chteji ziskat xp hlavne za boj lebo sou to proste valecnici horlivy po boji a krvi, tak tem to obmedzeni akorat kazi hru ... myslim ze by mnelo byt na hraci kterou cestu zisku xp si zvoli, nemel by mu to nakazovat system, hra ma byt o zabave ne o tom ze se pripojim a musim delat tohle nebo tohle (proste nebojovat) abych se mohl pak jit nachvili zas bavit po svym (boj)