|
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Bahnak
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 18:42 29. Jun 2011 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
Nevidím nic pozitivního na zveřejnění návodu pro craft, už vůbec ne pro alchymii. X postav se tomuto věnuje několik let a stále neznají všechny recepty, čas od času se od kotle prostě ozve radostné "HURÁ"... Zveřejněním byť třeba jen nějakých základních receptů by hra přestala být hrou, s takovou pak rovnou můžem napsat návody na creep, návody na balíky, návody na craft vůbec. Pak i nováček bude vždy expit bez strachu ze smrti, pošťáci donesou balík vždy včas i když vůbec nebudou tušit kde jsou a crafter na prvním levlu vám z fleku řekne co mu máte přinýst za suroviny aby vám za dva dny předal +5 prsten...
Pokud však někdo z epických hráčů sepíše nějakou příručku, která by nesmrděla OOCčkem, nevidím problém ji začít ve hře prodávat.
"Thalijský poštovní úřad v kostce, aneb křížem krážem s balíkem po světě" "Bestiář mladého lovce, aneb kterak zkušenosti z bitev získati bez rizika velikého na svém životě" "Herbář alchymistů noviců, aneb Jak sobě jednodušší lektvary připraviti" "Kořin průvodce řemesly od švadleny po zbrojíře"
Problém ale bude někde jinde. Sám jsem se na Thalii o sepsání něčeho podobného kdysi snažil. Začal jsem coby noob sepisovat knihu, postupem času jsem ji sepisoval dál a dál až jsem došel do stádia, kdy jsem knihu roztrhal se slovy: "Tak já se s tím dřu měsíce jak poleno a nějaká lopata by tohle všechno zjistila zadarmo? Hrom aby do mě uhodil!" (následný efekt blesku a načítání lokace podsvětí netřeba rozepisovat) Čili se bohužel "nováčci" nedivte že neochota hráčů poskytnout leckteré informace za které oni v minulosti platili vysokou daní je více než většinová... (Aneb: "Jen si prevíti jděte na prvním levlu do Tartenu čistit a slévat rudu aby jste zjistili že bez železa stejně nic kloudnýho neutlučete!")
A mnou mnohokráte opakovaná rada pro nováčky: Nezačínejte s craftem na nízkém levlu. Nejspíše se totiž stejně nedostanete k vzácnějším surovinám a jen vyplýtváte čas a peníze. Netvrdím že nejde kraftit od prvního levlu. Jde! Ale je to mnohonásobně těžší než když začnete alespoň trochu později.
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
Radim
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 19:44 29. Jun 2011 |
|
Joined: 16:12 06. Oct 2008 Posts: 3269 Location: Petrovice u Rakovníka
|
AMEN
_________________ Zara´thea Zau'ndar oddaná služebnice Xi´an
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 19:56 29. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Já bych jen bumpnul můj dotaz na potřebnou sílu pro válečné kladivo (na webu to chybí).
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 21:40 29. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
G-ladiator wrote: Já bych jen bumpnul můj dotaz na potřebnou sílu pro válečné kladivo (na webu to chybí). Nikdo?
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 22:27 29. Jun 2011 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16269 Location: Somewhere around nothing
|
Ja si teda myslim, ze momentalne tam neni nastavena jako pozadavek zadna, coz je ale chyba nejspis se tam nejaka nastavi. Ocekaval bych stejnou silu jako pro obourucni sekyru.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 22:36 29. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Obouruční sekyru? Jakože 18? Eh... proč? Ta zbraň není zdaleka tak silná - je totožná s bitevní sekyrou, jen je o jednu libru těžší a má tupý dmg.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 23:01 29. Jun 2011 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16269 Location: Somewhere around nothing
|
Sorry, ja myslel, ze mluvis o obourucnim kladivu. Warhamer ma 12.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 23:21 29. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Uf, trochu jsi mě vyděsil
|
|
Top |
|
-darkvision-
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 00:59 30. Jun 2011 |
|
Joined: 21:47 12. Mar 2010 Posts: 4674 Location: Kobka
|
J.F.Payne wrote: Mně se líbí jak to je, metoda pokus-omyl. A pokud chcete recepty, proč je nesepíše a neprodává nějaké PC? Vždyť to může být zlatý důl Protože by to nabouralo ekonomiku? Tak jako prodat co jakej kov dělá. Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné. Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné. A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd. A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm .. (to není mířeno na tebe, ale na všechny )
_________________ O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"
Dočasně mimo. Jsem Žena!
Nhill'nue Zau'ndar Anirrinths Zau'ndar Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první
|
|
Top |
|
Prasokralik
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 01:44 30. Jun 2011 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
J.F.Payne wrote: Mně se líbí jak to je, metoda pokus-omyl. A pokud chcete recepty, proč je nesepíše a neprodává nějaké PC? Vždyť to může být zlatý důl Jop, souhlasím. Když už se má něco zveřejnit tak se to nejdřív musí objevit. Čili po receptech se ptát alchymistů co existují a nebo si holt udělat vlastní recepty a co s nima každý hráč udělá je už čistě jeho věc.
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
J.F.Payne
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 04:49 30. Jun 2011 |
|
Joined: 21:37 08. Aug 2008 Posts: 6885 Location: Praha
|
-darkvision- wrote: Protože by to nabouralo ekonomiku? Tak jako prodat co jakej kov dělá. Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné. Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné. A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd. A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm .. (to není mířeno na tebe, ale na všechny ) No, samy recepty by asi ekonomiku nenabouraly, pokud bych nedával epickej repcept na lektvar "kámoši za sto zlatejch". Cena by měla být přiměřená, a co líp, ještě o dost nadsazená. Hloupé je to hlídání, aby se recepty k někomu nedostaly OOC cestou "kámoš koupil tenhle recept, tak ho děláme, já šetřím na tenhle..." Kde se co dá sehnat by rozhodně nemělo být součástí receptu. Ani další věci jako síla potvor, co suroviny střeží. Nicméně, kdybych měl alchymistu, dokážu si představit vybudovat na tomhle výnosný byznys. Kromě toho, alchymista neručí za VŠECHNY ingredience, co byly do lektvaru dodané... holt jiná tpelota varu, jiný katalyzátor... uhh... pardon, pane, zmýlil jsem se... asi? Stačí třeba jen naznačit, pokud nechcete hned přijít o léta dřiny a experimentování. A nebo, ještě lépem, alchymista neruší za nic, co prodá (jen to chce si tu reputaci alchymisty vybudovat). Buď jak buď, mně se líbí princip pokus-omyl. Je to zase něco, co dělá hru HROU.
_________________ Kraki Skengdrang a nejzlejší DM
|
|
Top |
|
-darkvision-
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 06:48 30. Jun 2011 |
|
Joined: 21:47 12. Mar 2010 Posts: 4674 Location: Kobka
|
J.F.Payne wrote: -darkvision- wrote: Protože by to nabouralo ekonomiku? Tak jako prodat co jakej kov dělá. Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné. Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné. A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd. A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm .. (to není mířeno na tebe, ale na všechny ) No, samy recepty by asi ekonomiku nenabouraly, pokud bych nedával epickej repcept na lektvar "kámoši za sto zlatejch". Cena by měla být přiměřená, a co líp, ještě o dost nadsazená. Hloupé je to hlídání, aby se recepty k někomu nedostaly OOC cestou "kámoš koupil tenhle recept, tak ho děláme, já šetřím na tenhle..."Kde se co dá sehnat by rozhodně nemělo být součástí receptu. Ani další věci jako síla potvor, co suroviny střeží. Nicméně, kdybych měl alchymistu, dokážu si představit vybudovat na tomhle výnosný byznys. Kromě toho, alchymista neručí za VŠECHNY ingredience, co byly do lektvaru dodané... holt jiná tpelota varu, jiný katalyzátor... uhh... pardon, pane, zmýlil jsem se... asi? Stačí třeba jen naznačit, pokud nechcete hned přijít o léta dřiny a experimentování. A nebo, ještě lépem, alchymista neruší za nic, co prodá (jen to chce si tu reputaci alchymisty vybudovat). Buď jak buď, mně se líbí princip pokus-omyl. Je to zase něco, co dělá hru HROU. To mi připomíná asi to, jako že snad každá postava povrchu se kamarádí s Ariou, nedejbože, když jeden hráč má více postav a už skoro od low se s ní, každá jeho postava zná. Taková naše celebritka Jestli to tak není, tak mě vyvěďte z omylu .. na mě to tak ale působí
_________________ O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"
Dočasně mimo. Jsem Žena!
Nhill'nue Zau'ndar Anirrinths Zau'ndar Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první
|
|
Top |
|
dira_v_bubnu
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 07:48 30. Jun 2011 |
|
|
Poutník |
|
Joined: 21:22 26. May 2011 Posts: 52
|
-darkvision- wrote: Protože by to nabouralo ekonomiku? Tak jako prodat co jakej kov dělá. Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné. Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné. A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd. A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm .. (to není mířeno na tebe, ale na všechny ) Cílem mého dotazu nebylo to, aby honem honem někdo napsal KOMPLETNÍHO průvodce kraftem, To vůbec ne. To by tu už žádný krafteři být nemuseli a rovnou by se to mohlo nechat na NPC, kterýmu přineseš ingredience a on ti to uvaří (Aby mě zas někdo špatně nepochopil, tohle fakt ne! ). Šlo mi jen o to, udělat pro např. alchymistu sezman, nebo lépe řečeno nějaký příběh, kde by se dočetl: "Kdysi dávno nějaký Franta Vomáčka vařil polívku, ale neměl doma nic jinýho než chmel, vodu a ječmen. Tak to svařil, pak mu do toho spadla ještě nějaká škatule a ejhle, ono mu z toho vyšlej lahodný mok, který následně prodal do hostince."Prostě jen nějaký obecně známý lektvary. A jen jejich nejzákladnější varianty. O podrobný návod mi vůbec nešlo. Klidně by stačilo něco ve stylu : "Chceš-li opět zdravím býti, musíš sobě lektvar připraviti. Každé malé dítě ví, že jitrocel tě uzdraví."A jestli jde udělat i něco podobnýho i pro ostatní řemesla (jako že na luk potřebuješ kus klacku a nějakej provázek a buhví co ještě)
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 10:34 30. Jun 2011 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9273 Location: Brno/"Znojmo"
|
J.F.Payne wrote: Hloupé je to hlídání, aby se recepty k někomu nedostaly OOC cestou "kámoš koupil tenhle recept, tak ho děláme, já šetřím na tenhle..." Tak ono by se to takhle dalo dělat regulérně IC, že se sejde partička alchymistů, každý koupí od zkušeného alchymisty jiné dva recepty a pak to dají dohromady. Takže to těžko můžeš prokázat, protože to funguje i IC.
_________________ .
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Nováčkovské dotazy Posted: 11:31 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
dira_v_bubnu wrote: Cílem mého dotazu nebylo to, aby honem honem někdo napsal KOMPLETNÍHO průvodce kraftem, To vůbec ne. To by tu už žádný krafteři být nemuseli a rovnou by se to mohlo nechat na NPC, kterýmu přineseš ingredience a on ti to uvaří (Aby mě zas někdo špatně nepochopil, tohle fakt ne! ). Mě osobně se tenhle systém líbí víc, než možnost mít postavu, která je mistr boje a zároveň mistr kovář. Kdyby ovšem bylo povolání Crafter (Artisan, nazvěte to, jak chcete)... To jsou ale situace "Co by kdyby", a současný craft se mi dost líbí, tak, jak je. Quote: Šlo mi jen o to, udělat pro např. alchymistu sezman, nebo lépe řečeno nějaký příběh, kde by se dočetl: "Kdysi dávno nějaký Franta Vomáčka vařil polívku, ale neměl doma nic jinýho než chmel, vodu a ječmen. Tak to svařil, pak mu do toho spadla ještě nějaká škatule a ejhle, ono mu z toho vyšlej lahodný mok, který následně prodal do hostince."
Prostě jen nějaký obecně známý lektvary. A jen jejich nejzákladnější varianty. O podrobný návod mi vůbec nešlo. Klidně by stačilo něco ve stylu : "Chceš-li opět zdravím býti, musíš sobě lektvar připraviti. Každé malé dítě ví, že jitrocel tě uzdraví." A jestli jde udělat i něco podobnýho i pro ostatní řemesla (jako že na luk potřebuješ kus klacku a nějakej provázek a buhví co ještě) Taky mám pocit, že se toho většina chytla a pochopila poněkud špatně. Nevím, jak alchymie funguje, ale pár základních lektvarů (opravdu pár, tak tři nebo čtyři?), ze kterých by se daly ostatní nějak odvodit (ne jednoduše, samozřejmě, ale třeba vědět jednu, dvě ingredience ptořebné na ten daný typ lektvaru).
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
| |