 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
G-ladiator
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 15:41 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Já mám pocit, že se furt nechápeme, co těmi topicy chci sledovat  Ten topic by nenahrazoval zasílání životpisů, byla by to jakási nadstavba. Hráč pošle životopis DenGrassovi - ten ho schválí. Hráč založí topic se jménem postavy, do prvního postu vloží schválený životopis, charakterové rysy a cíle atp. Hráč v průběhu hru bude v nových příspěvcích psát vzniklé změny v cílech a charakterových rysech a napíše důvody, proč k nim došlo. Samozřejmě, pokud chcete, aby se t ořešilo řpes PM, že si to pak postnete někde na DM foru, je to také možnost, ale myslím, že to, co navrhuji je elegantnější.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 15:46 30. Jun 2011 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Já to chápu, ale: 1. Technicky je to dost pracné a znamená to každému hráči zakládat podforum se specifickejma právama. 2. Administrativně je to náročnější pro DM, protože se dá čekat mnohem větší objem změn. A pokud né změn, tak třeba jen textu, který hráč považuje za důležitý, ale DM by to neměl šanci všechno číst.
Přiznejme si, že tu máme pár grafomanů.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
davidsoft
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 15:48 30. Jun 2011 |
|
Joined: 10:27 08. Mar 2011 Posts: 326
|
G-ladiator wrote: Já mám pocit, že se furt nechápeme, co těmi topicy chci sledovat  Ten topic by nenahrazoval zasílání životpisů, byla by to jakási nadstavba. Hráč pošle životopis DenGrassovi - ten ho schválí. Hráč založí topic se jménem postavy, do prvního postu vloží schválený životopis, charakterové rysy a cíle atp. Hráč v průběhu hru bude v nových příspěvcích psát vzniklé změny v cílech a charakterových rysech a napíše důvody, proč k nim došlo. Samozřejmě, pokud chcete, aby se t ořešilo řpes PM, že si to pak postnete někde na DM foru, je to také možnost, ale myslím, že to, co navrhuji je elegantnější. Také si myslím, že navrhované řešení je mnohem elegantnější. Pokud opravdu pokaždé, když se DM přihlásí na fórum, se na něj vysype deset soukromých zpráv o tom, že Anička z Horní Dolní si zatoužila pořídit kočičku, nedivím se, když se k nim pak nedostanou akutní zprávy o záseku v textuře apod.
_________________ Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia. <Aktivita ve hře: neaktivní> [Desatero přikázání pro role-playera] [Hry na hrdiny: Teorie RPG]
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 15:55 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
kucik wrote: Já to chápu, ale: 1. Technicky je to dost pracné a znamená to každému hráči zakládat podforum se specifickejma právama. 2. Administrativně je to náročnější pro DM, protože se dá čekat mnohem větší objem změn. A pokud né změn, tak třeba jen textu, který hráč považuje za důležitý, ale DM by to neměl šanci všechno číst.
Přiznejme si, že tu máme pár grafomanů. Já osobně bych tam psal opravdu jen ty důležité změny, a pokud se napíše varování, že přílišná kvanta textu nebudou mít zaručené přečtení a zpracování, tak se jistě i grafomani rádi omezí  Navíc, pokud by nebyla povinnost tento "deník" vést, pak si myslím, že to ani s tím počtem topiců nebude tak horké. Ale pokud plánuješ ten způsob zaznemenávání přímo ve hře (a tak, aby byl dostupný DM), pak asi nemá cenu to příliš řešit. Snad jen upozorním, že by nebylo marné mít případně ty informace, co jsou ve hře, dostupné i mimo hru.
|
|
Top |
|
Krata
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 17:29 30. Jun 2011 |
|
Joined: 18:00 28. Apr 2007 Posts: 2864 Location: Božský trůn
|
dyk tohle už prakticky existuje, tak proč to řešit? Napiš DMku změnu tvé postavy, ten si ji ani nemusí číst ale postne ji na DM foru do složky s tvym jménem.. předejde se tim práce s forem, třeba pro každého dělat jeho speciální topic, jak psal kucik..
_________________ jsem uctívač démonů jsem otec tvé smrti já vyvolávám dávné zlo já kontroluji každý jeho nádech já podněcuji vaše neštěstí zrozením i zabíjením já vyvolám armageddon krmen tisícem duší.
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 17:34 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
No, já prostě vycházím ze zvyku "otravovat" DM, co nejméně a dávám tedy přednost řešení, kde DM není třeba. Nemá cenu lámat to přes koleno, pokud by to zpracování bylo příliš náročné.
|
|
Top |
|
drake127
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 18:36 30. Jun 2011 |
|
Joined: 15:22 08. Nov 2008 Posts: 143
|
G-ladiator wrote: Vždyť jsem psal - do vytvořeného tpicu by měl přístup pouze hráč té postavy (autor topicu) a tým. Opravdu nejsem někdo, co má potřebu cpát všecko o své postavě každému hráči na serveru. Mně se ta myšlenka vždycky líbila, nejen ohledně charsheetů, ale i řešení IC záležitostí, citlivých bugů a PM jsou občas přes ruku (člověk to pošle špatné osobě, ti si to vzájemně předávají až na to zapomenou). Samozřejmě, šlo o světy, které zdaleka nebyly tak ... hmm ... otevřené, takže je otázka, jak moc by se to využilo. Našel jsem nicméně mod do phpBB, který přesně tohle umí (oznámení vidí všichni, témata jen autor a vybraná skupina) a byl jsem s ním celkem spokojen. Takže kdyby to probublalo, můžu sloužit. Co by ale nejspíš bylo nezbytné, tak aby bylo někde rudým písmem psáno, že DM tyto příspěvky můžou, ale nemusí číst (aby se člověk vyhnul "ale vždyť jsem to psal před rokem v támhletom 4 A4 dlouhém příspěvku").
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 18:55 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
drake127 wrote: G-ladiator wrote: Vždyť jsem psal - do vytvořeného tpicu by měl přístup pouze hráč té postavy (autor topicu) a tým. Opravdu nejsem někdo, co má potřebu cpát všecko o své postavě každému hráči na serveru. Mně se ta myšlenka vždycky líbila, nejen ohledně charsheetů, ale i řešení IC záležitostí, citlivých bugů a PM jsou občas přes ruku (člověk to pošle špatné osobě, ti si to vzájemně předávají až na to zapomenou). Samozřejmě, šlo o světy, které zdaleka nebyly tak ... hmm ... otevřené, takže je otázka, jak moc by se to využilo. Našel jsem nicméně mod do phpBB, který přesně tohle umí (oznámení vidí všichni, témata jen autor a vybraná skupina) a byl jsem s ním celkem spokojen. Takže kdyby to probublalo, můžu sloužit. Co by ale nejspíš bylo nezbytné, tak aby bylo někde rudým písmem psáno, že DM tyto příspěvky můžou, ale nemusí číst (aby se člověk vyhnul "ale vždyť jsem to psal před rokem v támhletom 4 A4 dlouhém příspěvku"). To by bylo skvělé. A, jak říkáš, vypíchnout to, že DM nemají žádnou povinnost to číst.
|
|
Top |
|
davidsoft
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 19:11 30. Jun 2011 |
|
Joined: 10:27 08. Mar 2011 Posts: 326
|
G-ladiator wrote: To by bylo skvělé. A, jak říkáš, vypíchnout to, že DM nemají žádnou povinnost to číst. A hráči nemají žádnou povinnost to psát.
_________________ Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia. <Aktivita ve hře: neaktivní> [Desatero přikázání pro role-playera] [Hry na hrdiny: Teorie RPG]
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 19:13 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Jo, to taky 
|
|
Top |
|
-darkvision-
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 21:35 30. Jun 2011 |
|
Joined: 21:47 12. Mar 2010 Posts: 4674 Location: Kobka
|
A přemýšlels nad tím vůbec?
Vem si že ted je ve hře 27 hráčů - což je 27topiců .. předpokládám, že každej hráč by měl jen jeden topic, nebot kdyby měl topic/postava, tak při prumeru dvou postav na hrace jsme na 54topicích, nemluve o tom, že nekdo jich má více.
Ale i těch 27topiců. Dm se logne na forum a vyplivne to na něj 8aktivnich temat + 6 temat v zivotopisech .. ted kazde dm by muselo cist i tyto popisky postav (topicy) ..
Není snažší to udělat takto? Otevřít si PM (příklad Bahnak)
Milý Bahnáku, má postava se za xy mesicu co tu hraju dosti pozmenila, z duvodu XYZ si myslim, ze jeji presvedceni by se melo naklonit vice k dobru. Mohl by ses prosim na to optat na dm forum, zda by se to dalo? Díky moc
-> tot cele, zadne otravovani v tom nevidim, je to rychle a elegantni (o elegantnost tu preci jde)
_________________ O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"
Dočasně mimo. Jsem Žena!
Nhill'nue Zau'ndar Anirrinths Zau'ndar Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 21:59 30. Jun 2011 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Ale jde o to, že v PM se postupem času ztratí například změny těch cílů (které se mohou měnit výrazně rychleji), navíc to může sloužit i samotnému hráči (například nebude moci měsíc do hry, tak si projde ten topic, co dělal a plánoval, než se odlogl (oproti hledání PM, které mohl poslat různým lidem, mezi hromadami dalších zpráv). Navíc, ne každý z hráčů ten topic založí, ideální by myslím byl zvlášť topic pro každou postavu. DM by to číst nemusela, pokud by nechtěla, což je tak trochu základ, protože jinak by měla výrazně méně času na cokoliv jiného  Jak jsem psal, ten topic nemá být pouze pro žádosti o změnu přesvědčení/vzhledu + vysvětlení, proč si hráč myslí, že je vhodná/potřeba, ale i pro psaní motivací a cílů postav, aby DM více o postavách věděly během questů (můžou odtušit reakce postav a připravit se na ně) a při jejich přípravě ("Hmm, tenhle hráč už měsíc skupuje stavební materiály a shání řemeslníky na stavbu domu, tak mu nějaké zahraju a uvidíme, jak se to vyvine"...)
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 22:47 30. Jun 2011 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
Na EfU takové forum mají, kam může psát hráč prosby a info DM týmu a vidí to jen on a DM, takže to asi udělat jde. Veřejně je to samozřejmě nesmysl. Osobně mi to je jedno, pokud by to někdo zařídil, z mé strany není problém. Samozřejmě ne každý hráč tam bude psát a ne každý DM bude konkrétní věc číst, to je jasné.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
Bahnak
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 22:59 03. Jul 2011 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
Docela zajímavá diskuze. Přidám trochu do mlejnku: 1) O změně přesvědčení rozhoduje DM. Bohužel za A) DM není 24/7 ve hře a za B) i když je tak není schopen sledovat všechny. Tato skutečnost defakto zamezuje DM adekvátně posuzovat přesvědčení dle odehraných hodin, ve kterých se něco stalo, protože jich 99% DM neviděl. 2) Úpravy přesvědčení DM běžně dělají Během Q kdy se něco děje, nebo když vidí u PC nějakou činnost která neodpovídá přesvědčení charakteru... Dokonce se posouvání bodů přesvědčení řeší na DM fóru. 3) Jsem zastánce hraní charakteru takového, jaký jsem si na začátku vybral hrát. Hraju Dowa chaotic-evila? Tak ho tak prostě hraju. Hraju zákoně hodnýho paladina? Tak ho tak prostě budu hrát. Obecně vzato je systém přidělování bodů přesvědčení v NWN dost zkreslující, pokud by všichni hráli charaktery tak jak je uvedli v životopisech tak se tu teď nemáme o čem bavit že... 4) -darkvision- wrote: Vem si že ted je ve hře 27 hráčů - což je 27topiců .. předpokládám, že každej hráč by měl jen jeden topic, nebot kdyby měl topic/postava, tak při prumeru dvou postav na hrace jsme na 54topicích, nemluve o tom, že nekdo jich má více. Tady je problém že těch hráčů "teď" je možná jen 27... Právě jsem počítal herní životopisy a dostal jsem se ke 250 životopisům ve kterých samozřejmě nejde nic filtrovat ani nějak usnadnit hledání, prostě hledáš tak dlouho dokud nenajdeš. Čili na systém dopisovaní osobně asi nebudu chtít kejvnout, protože hledat každej den ve 250 topicích abych tam nakopíroval PM taky není zrovna časově OK. 5) Vážím si všech teorií i nápadů, ale suma sumárum mi prostě přijde nejjednodušší a nejefektivnější přímá metoda - postaru. Tedy hrát svůj charakter tak jak se má, tedy podle přesvědčení, které jsem ji na začátku sám vybral. Pokud mě okolnosti donutily hru charakteru změnit a opravdu nemohu hrát svůj charakter podle původního přesvědčení a vypadá to že si toho žádný DM za několik měsíců nevšimli - ano, tady nastupuje cesta pošťákovat PM. Snažím se schválně vyzdvihnout onu pointu, tedy že holubníkovat s přesvědčením je prostě divný a hýbání s ním by mělo být opruvdu jen v naprosto do nebe volajících či velmi ojedinělých případech případech. Právě dobrá hra přesvědčení dělá hru obtížnější a RP je tak RolePlay v pravém slova smyslu. Hra často svádí vyřešit cokoliv "jednoduchou" cestou, nebo tak jak bych ji asi vyřešil "zrovna JÁ", ale dobré hraní charakteru by mělo vždy začínat otázkou: Jak by na tu situaci reagovala má postava? Jaké hodnoty vyznává? Jaké má priority? Pokud se hraje charakter takto, nikdy nebudete řešit otázku změny přesvědčení ba dokonce na vás po Questu ani nevybafne hláška že jste obdrželi +10 ke zlu....
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
Braenn
|
Post subject: Re: Změna přesvědčení Posted: 01:13 04. Jul 2011 |
|
Joined: 13:37 02. Feb 2008 Posts: 2654 Location: Praha
|
Vážně pěkné téma:) V zásadě máš pravdu, na druhou stranu živost postavy se pozná právě tak, že se vyvíjí a mění tím, co prožije. Nebo tím, s kým žije.
Hlavně u neutrálních postav mám ráda právě tu volnost rozhodování vývoje (ne charakteru navzdory!), která se vlivem okolností, postav okolo a různých morálních dilemat postupně formuje, aniž by došlo k nějakému nárazovému excesu.
Mluvím pochopitelně o postavách, které přichází na svět nehotové (mladé, nezkušené..) - máš úvod, máš začátek příběhu, ale ne konec. Postavy připravené se okolnostmi formovat.
Kupříkladu se postava zamiluje do někoho dobrého/zlého a snaží se mu imponovat. Někdo dobrý/zlý ji vychovává. Dostane se do situace, kdy "jeho strana" ublíží někomu blízkému, nebo ho nutí k nějakému druhu chování a ona se nedokáže nad to povznést... možností je spousty a nepřijde to za týden, ani za měsíc.
Tedy ano, není to věc, ke které by mělo docházet často. Rozhodně by to mělo být podloženo sakra silným důvodem. A pravda, čím více je postava na kraji pomyslného spektra přesvědčení (zákonného dobra), čím více je změna razantní a čím více je postava zlá, tím obtížněji by měl případný vývoj vypadat.
(Osobní názor - Zákonné dobro totiž beru jako přesvědčení, které je řídké a nese sebou jistý stav mysli a stálost a taky sakra omezení. Naopak od zla se vždycky hůř polepšuje, než od dobra sklouzává:))
Ale nemyslím si, že odůvodněná změna charakteru je znakem špatného/nedokonalého RP, což mi z tvého příspěvku maličko vyplynulo.. Většinou totiž moc dobře poznáš, kdy je to lenost hrát co máš (někdy i touha zahrát si něco neokoukaného, ale bez nutnosti začít odznovu), a kdy je to právě ta živost.
_________________ Ryudern Tann - 29 level fňukna, 1 level "muž". Píšu přesně to, co mám na mysli. Nemohu za to, že někteří čtou to, co mají na mysli oni. Vrchní prohledávač cizích trezorů, zabavovatel dóz, nejvyšší šátrač ve stolcích a pověřený prohmatávač koberců.
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 6 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |