 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Prasokralik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:16 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
KaTo wrote: to DG: Nepatří "bastardy" mezi "jezdecké" meče. Tj. meče tak dlouhé, aby se s nim dalo ze sedla rozseknout ležícími pěšákovi hlavu a moc se u toho nemuset naklánět? Bastard je zbraň pěchota vs. pěchota, hlavně. Postavy v nwn v podstatě používají greatswordy tak, jak se používá "bastard" v reálu, ale bastard je jen přezdívka, obvykle se mu říká spíš jedenapůlruční meč. Nevylučuju to, ale rozdodně si nemyslím, že by používání bastardu bylo u rytířů v sedle běžné. Ti používali hlavně dřevce, štít a samozřejmě nějakou poboční zbraň, ale tou byla spíš sekera, jednoruční meč nebo palcát. Výsadou rytíře byl štít s jeho erbem a bastard jako takový zrovna používání štítu nefandí. Nwn je holt něco jiného. Mimochdoem víte že batard byl v nwn beta skutečně jen menší varianta greatswordu? V exotických zbraních byla katana, se stejným typem zranění ale bylo jí umožněno používat jí jednoruč (proto onen feat navíc). Pak si ale někdo řekl, že tím by bastard vyšachoval ze hry (což je pravda - viz ostatní obouruční zbraně, když někdo chce obouruční zbraň vezme automaticky greatsword nebo greataxe a ne třeba two handed flail) a tak jsou dnes obě zbraně v sekci exotická, ačkoliv mají naprosto stejný efekt a tak záleží jen na vkusu dotyčného.
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:16 05. Oct 2011 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
D_E_K_A wrote: A v čem je ta konkrétní výhoda, je to kvůli tomu, že je tam critical x3? Největší výhoda je v kombinaci všech jeho vlastností.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Prasokralik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:18 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
JF - paladinům vypadá všechno dobře, protože mají pěknou animaci jezdce. Ruka jim tak drží zbraň po boku koně. Nepaladinské koně jsou na tom hůř.
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:25 05. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
kucik wrote: D_E_K_A wrote: A v čem je ta konkrétní výhoda, je to kvůli tomu, že je tam critical x3? Největší výhoda je v kombinaci všech jeho vlastností. Tak jak psal DenGrasse... pokud je opravdu dmg 1d8 a critical x3 tak moc a bylo by to devastující, tak do levice by neměl jít ani náhodou. Na druhou stranu se zas neliší nijak jinak zvlášt od řemdihu, jen criticalem. Neznamená to ale, že hráči v rámci IC hry to zkombinují v něco neskutečného (což si myslím, že by znatelné zas tak moc nebylo). Možná jen vyšinutí jedinci (zdravím power buildaře!) by to dokázali využít a tom by se zase mohla vést asi dlouhá debata... Nejsem žádný extra buildař, postavu mám spíš pro RP a kolektivní hru, nepopírám sem tam zajdu někdy někam sám, ale jiní to sami zvládají bez problémů a já si musím dávat pozor na každém kroku třeba. To J.F.: Pěkný! 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:29 05. Oct 2011 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Prostě to nemá bejt píchátko pro každou wznu, aby si mohla opejkat buřty dualwield.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Prasokralik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:31 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
1-8 x3 má třeba bitevní sekera a taky je ve smrtících. Nebo kladivo. Nacpat onu zbraň to jednoduchých by tenhle balanc lehce vychýlilo. Není to nic extra to je pravda, ael to ani longswrod, battle axe, těžký palcát (cepovka), warhammer atd. a všechny jsou smrtící. I když ten palcát z cepu možná snad ani není.
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:53 05. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
Ach jo.. tak nic odvolávám a stahuji petici za prosazení jednoruč. kopí mezi simple weapons... Díky za neuspokojení mých nezdolných choutek pro ono jednoruční kopí. Třeba časem změníte názor. 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:57 05. Oct 2011 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
kucik wrote: Prostě to nemá bejt píchátko...dualwield. ...ještě by to mohlo být pro DEXaře! Zatím marně pátrám po nějaký slušný zbrani  .
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
Bahnak
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 22:32 05. Oct 2011 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
Hm, zajímavej topic. S povzdechem vzpomínám na BG, kde si každej mohl vzít do ruky co se mu zachtělo (jak s tím uměl bojovat byla už druhá věc) S třetí edicí ADaD přišlo rozdělení do kategorií (dle mě blbost) a najednou už válečník nesměl vzít do ruky katanu i kdyby s ní jen chtěl přeřezat provaz. Mechanika NWN je už holt taková, těžko měnit no. Jinak co se jednotlivých kategorií a jejich názvů týče tak já měl zhruba tuto představu: Jednoduché zbraně: hůl, dýka, kyj apod. jsou prostě zbraně používané nebojovými postavami, ve světě má obchodník dýku za opaskem a poutník v ruce hůl, prostě zbraň kterou se člověk naučí máchat proto, aby mohl hájit svůj život a přitom to není šermíř. Smrtící zbraně: meče, sekery, kopí apod. Účelně používané zbraně, slouží k zabíjení a ten kdo je nosí je nemá na čištění bordelu z nehtů. Vojáci i dobrodruzi je mají, aby mohli zabíjet, k čemu taky jinak pořizovat meč že... Exotické: katana, bastard, nunčaky apod.? Podobně jako smrtící, jen jsem vždy viděl rozdíl v archetypálnosti. Ve fantasy světě jako je Thalie prostě klasickej bojovník vládne mečem a ne katanou. Používá kopí a ne dvouruční falchion. Kdyby třeba byla Thalie zasazena do japonského prostředí, naopak bych katanu považoval za smrtící zbraň a longsword za exotiku. Hrát zase v pravěku tak taková dýka asi bude hustá exotika... Můj názor. Ve světě jako Thalie, který je zasazen teoreticky někde jakoby do pozdního středověku (s magí, draky a jiným bordelem k tomu) bych kopí ovšem také viděl jako zbraň exotickou, neboť boj kopím a štítem je záležitost daleko ranější a tudíž se tato kombinace jeví jako ojedinělá až extravagantní. Jen pro přirovnání, kopím a štítem se v historii opravdu bojovalo, např.: Egypt, Babylon, Řecko, Řím, ale i kupříkladu Slované. Alespoň dle různých dochovaných výjevů. Jenže Thalka je v tom jakémsi fiktivním období o kus dál no... Kdo má zájem už se to rozebíralo i na brodeckým...: http://dobakarlova.brodec.org/viewtopic.php?f=22&t=10Kopí a ratiště obecně v době středověku byly drženy nejčastěji obouručně, pokud mluvíme o kopí tak jezdec na koni sice drží kopí jednou rukou, ale zapírá si jej do podpaží a drží jej křížem přes koně. Koneckonců ono třeba Hoplita ve starověkém řecku kopí také nedržel úplně jednoručně, na dobových výjevech jde vidět že má prostě v ruce štít, ale nedrží jej dlaní, tou stejně jako druhou rukou drží ono "jednoruční" kopí. Jinak prosím opatrně i s použitím slov oštěp a kopí. Oštěp není zbraň na blízko, opravdu NE! Kdo chce o kopí něco vědět blže tak prosím: http://curiavitkov.cz/valka31.html ) a nehledě na mechanickou stránku věci samotné bych se i já tedy přiklonil k zařazení jednoručního kopí mezi exotické zbraně, tedy tam kde je teď. Vycházím ale asi koukám úplně z jiných myšlenek... Povzdechnutí: Chjo, stejně mi v NWN chybí opravdu typycké vzhledy zbraní tak jak je známe z historie. Tedy pěší bojovníci když už ratiště tak fakt dlouhé a žádné ty cmrndy co jsou teď. (husitský cep na vás) Taky mi chybí klasické vzhledy pěchotních přilbic, tedy zejména šlap a klobouk. Ale prostě chápu že to nejde udělat no. (a všichni pěšáci nadále nosí jezdecký hrncovky ve kterých si při čůrání ani nevidí na ...)  A koho uvidím jet dual s dvěma ratišti tak dostane DMkill za hyzdění logiky a historie obecně. 
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 01:49 06. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
U BG co každému zachtělo? To máš na mysli hlavně bojovníka Protože jinak to tam bylo rozdělený podobně.... každé povolání mělo omezený výběr až na bojovníka a hmm barda. 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
J.F.Payne
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 08:27 06. Oct 2011 |
|
Joined: 21:37 08. Aug 2008 Posts: 6885 Location: Praha
|
Bahnak wrote: Ve světě jako Thalie, který je zasazen teoreticky někde jakoby do pozdního středověku (s magí, draky a jiným bordelem k tomu) bych kopí ovšem také viděl jako zbraň exotickou, neboť boj kopím a štítem je záležitost daleko ranější a tudíž se tato kombinace jeví jako ojedinělá až extravagantní. Jen pro přirovnání, kopím a štítem se v historii opravdu bojovalo, např.: Egypt, Babylon, Řecko, Řím, ale i kupříkladu Slované. Alespoň dle různých dochovaných výjevů. Jenže Thalka je v tom jakémsi fiktivním období o kus dál no... Kdo má zájem už se to rozebíralo i na brodeckým...: http://dobakarlova.brodec.org/viewtopic.php?f=22&t=10Pozor pozor, kopí a štít rozhodně není záležitostí jen rannějších dob. Z vrcholného středověku jsou časté výjevy jezdců, kteří se rozhodli bojovat pěšmo; svoje jezdecké kopí zrkátili a používali ke štítu. Často je uváděna bitva u Agincourtu. Je dobré si uvědomit, že rytířstvo byla ve své době brutálně efektivní parta zabijáků, cvičených k válce odmala. Pokud byl terén nevhodný k jízdě, většinou volili boj pěšmo, a světe div se, s kopím. Po celou dobu vrcholného středověku bylo kopí nejbežnější zbraní různých milicí, vojáků a dalších chámů, co podporovali jezdce (ne nadarmo se družina šlechtice často nazývala "kopí"; feudál měl povinnost nastoupit do boje vyzbrojen sám jako jezdec a podle velikosti léna měl také dodat určitý počet "kopí"). Kopí a štít také bylo běžnou kombinací u seržantů (laických bratří) rytířských řádů, například johanitů. Z pozdějších dob vzpomeň na italské renesanční milice, určitě si dobře vybavíš ty chlapíky s kopími a oválnými štíty. No, a to bylo asi tak naposledy, kdy měli Italové kvalitní armádu  ) I na iluminacích z 15. a 16. století jsou kopí a štíty k vidění velmi často, třeba při zobrazení dobývání Rhodu Turky. Protože dřevcové zbraně obecně byly dost efektivní, brzy se jich vyvinulo mnoho typů od sudlic po halapartny, kůsy a znovuobjevení pík; to už je ale trochu mimo kopí, no. A mimochodem, kopí provází dějiny v podstatě celou historii. Polští sedláci nasazení v bitvě u Varšavy jako podpora dalších jednotek (ty už měly pušky, koně a šavle  ) užívali kopí, kosy a další primitivní zbraně proti Bolševikům prokazatelně ještě roku 1920  ))
_________________ Kraki Skengdrang a nejzlejší DM
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 11:45 06. Oct 2011 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
Bahnak wrote: Jinak prosím opatrně i s použitím slov oštěp a kopí. Oštěp není zbraň na blízko, opravdu NE!
Dovolím si nesouhlasit. Velký lovecký oštěp (např. kančí) je typická zbraň na blízko. Jinak v té terminologii dělají trochu bordel angličani, který skoro všechno pěší označují jako "spear" což se u nás rozlišuje na oštěp a kopí, případně "pike", tedy píka, pokud je to fakt dlouhý. V důsledku toho si neumějí poradit s některou starověkou terminologií a jsou z toho pak zpitomělí Ale kopí, "lance" mají vyhrazeno pro jízdní použití kopí, takové to rytířské a i ty jízdní družiny se nazývaly "lance". U nás se tomuhle říkalo také dřevec. Takže když řeknou "lancer" a "spearmen" vědí hned kdo je jezdec a kdo pěšák, přestože parametry zbraně co používají mohou být velmi podobné.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |