Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 17:32 20. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Chození po postelích
PostPosted: 02:02 04. Jan 2012 
Offline
Poutník
User avatar
 Profile

Joined: 21:12 12. Dec 2011
Posts: 96
Ahoj, rád bych se zeptal. Chození po postelích. To je tak přímo navržená ta samotná postal z haků? Nebo jste si to nějak zpřístupnily?

_________________
Legitiona Gothartová - mladá naivní eflka jejiž osud je zřejmě spečetěn, neboť jí dlouho nikdo neviděl...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chození po postelích
PostPosted: 02:31 04. Jan 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Nerozumím otázce - všechno je z haků.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chození po postelích
PostPosted: 05:20 04. Jan 2012 
Offline
Poutník
User avatar
 Profile

Joined: 21:12 12. Dec 2011
Posts: 96
Jestli to chození po postelích bylo v hacích automaticky, nebo jste si to upravily samy. Pokud jste si to přidělaly sami rád bych si o tom promluvil. Hodně se mi to líbí a rád bych to (s vaším svolením) Přidal i do Sferie...

_________________
Legitiona Gothartová - mladá naivní eflka jejiž osud je zřejmě spečetěn, neboť jí dlouho nikdo neviděl...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chození po postelích
PostPosted: 09:04 04. Jan 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6104
Dělá se to úpravou walkmeshe daného tilesetu. Prakticky jakýkoli povrch, který je vidět, je možné definovat jako pochozí, nebo nepochozí. Dej si vyhledat NWN walkmesh editor a utčitě něco najdeš.

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chození po postelích
PostPosted: 10:01 04. Jan 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Je to sada nějakejch dlaždic na vaultu, kterejma se přepíše, nebo doplní dřívější tilesety.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chození po postelích
PostPosted: 10:43 04. Jan 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 10:27 08. Mar 2011
Posts: 326
Pokud by si někdo chtěl upravit povrch na jakékoliv dlaždici, jde o osmý parametr každého trojúhelníku v seznamu faces v aabb-uzlu modelu (každý řádek představuje jeden trojúhelník). Příklad: ((...) značí pro stručnost vynechané části kódu)
Code:
node aabb Walkmesh
(...)
  faces 2
    0 1 2 1 0 0 0 20
    0 2 3 1 0 0 0 20
(...)
endnode

V uvedeném příkladu je to číslo 20 pro oba trojúhelníky. Toto číslo odkazuje na řádek souboru surfacemat.2da (naleznete např. v archivu 2dasource.zip ve standardní instalaci NWN), kde ze sloupce Label poznáte, o jaký povrch jde (Grass, Stone, Water apod., je potřeba umět trochu anglicky) a ze sloupce Walk, zda je walkable či non-walkable:
Code:
   Label         Walk   WalkCheck   LineOfSight   Sound   Name   IsWater Visual           
20 Sand          1      0           0             SD      Sand   0       ****             
V tomto případě se jedná o písek (sand), který je walkable. Přepsáním čísla u obou trojúhelníků např. na 2 (Obscuring) dosáhnete, že se dané části dlaždice stanou non-walkable. Pokud tedy chcete učinit nějakou postel walkable, stačí najít v seznamu faces v aabb-uzlu souboru s příponou .wok odpovídající trojúhelníky, změnit jim osmý parametr např. na 5 (Wood) a tutéž změnu provést i v odpovídajícím souboru s příponou .mdl.

Uvedený uzel se nachází u každé dlaždice na dvou místech: v souboru s příponou .wok, kde pak už nebývá žádný další uzel, a v souboru .mdl, který ovšem může být zkompilovaný (binární) a je nutno jej před úpravou dekompilovat. K tomu doporučuji NWN Model Compiler (http://nwvault.ign.com/View.php?view=Other.Detail&id=1212).

Upravenou dlaždici (.mdl i .wok) pak lze umístit do HAKu, ten připojit k modulu a změny se v něm projeví.

Podrobnější informace o syntaxi a sémantice formátu MDL lze nalézt na: http://www.wnwn.net/mdl/ Uzly typu aabb tam nejsou přímo popsány, ale jejich syntaxe je velmi podobná uzlům typu trimesh. U uzlů trimesh ale význam osmého parametru v seznamu faces není znám: The purpose of the final integer is unknown. (http://www.wnwn.net/mdl/faces.html)

P. S.: To, že se vám podaří učinit postel walkable, ještě neznamená, že půjde chodit po jejím povrchu. Na mnoha dlaždicích na takových místech nebývá korektně nastavená výška podlahy, takže se vám může stát, že pak bude postava postelí procházet skrz. Úprava výšky podlahy je ovšem náročnější a v takovém případě bývá nutno použít vhodný editor (např. volně dostupný gmax - http://www.turbosquid.com/gmax), jehož ovládání ovšem není snadné se naučit.

//edit: Ještě drobná poznámka: Walkmesh Editor (http://nwvault.ign.com/View.php?view=Other.Detail&id=665) lze určitě použít také.

_________________
Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia.
<Aktivita ve hře: neaktivní>
                                                                                                                                
[Desatero přikázání pro role-playera]   [Hry na hrdiny: Teorie RPG]


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chození po postelích
PostPosted: 11:32 04. Jan 2012 
Offline
Poutník
User avatar
 Profile

Joined: 21:12 12. Dec 2011
Posts: 96
Děkuji za velmi řádnou a vyčerpávájící odpověď

_________________
Legitiona Gothartová - mladá naivní eflka jejiž osud je zřejmě spečetěn, neboť jí dlouho nikdo neviděl...


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits