|
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Nalkanar
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 12:38 20. Jun 2012 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9273 Location: Brno/"Znojmo"
|
davidsoft - tak nějak + dodatek: Se vznikem spolku by neměli být postiženi nečlenové, jak tu defakto navrhoval Desmond a někteří další. Pokud vznikne cech obchodníků, nemělo by to znamenat, že získají nějaké absolutní postavení na trhu, resp. nečlenové budou postihováni, vyháněni, apod. Stejně tak stráž by neměla mít úplně absolutní moc atd.
_________________ .
|
|
Top |
|
J.F.Payne
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 14:23 20. Jun 2012 |
|
Joined: 21:37 08. Aug 2008 Posts: 6885 Location: Praha
|
No jo, ale co když ten spolek IC dosáhne toho, že budou ostatní, "nečelenové" třeba z dílen vyháněni? Co když k tomu budou směřovat regulérní IC snahy spolku? To bude zakázané?
_________________ Kraki Skengdrang a nejzlejší DM
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 14:26 20. Jun 2012 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
J.F.Payne wrote: No jo, ale co když ten spolek IC dosáhne toho, že budou ostatní, "nečelenové" třeba z dílen vyháněni? Co když k tomu budou směřovat regulérní IC snahy spolku? To bude zakázané? ...a to je dobrá poznámka, bo to říká někdo, kdo šacuje cizím postavám z titulu svého spolku batohy/trezory/byty! Ne vážně - omezování cizích práv PC tu už ve spolcích je. Tak holt přibyde nějaké další, případně vznikne spolek, který to zase tomu prvnímu spolku, jako právo, sebere. Od toho to CvC je, ne?
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 14:28 20. Jun 2012 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9273 Location: Brno/"Znojmo"
|
Pokud to je IC snaha a né jen shora hozená autorita bez větší příčiny, tak proč ne. Ale rozhodně bych se smál, až by to třeba crafteři spolkoví nestíhali atd. EDIT: jen taková má předpověď
_________________ .
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 14:54 20. Jun 2012 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
davidsoft wrote: Nesouhlasím, většina navržených spolků se dá zorganizovat tak, aby interakce měla. Namátkou: strážnická odnož - reaguje na postavy, které se nechovají, jak mají, provozují nekromancii, nadávají na Lorda kancléře apod., přijímá hlášení, dělá výslechy - to všechno jsou interakce s dalšími hráči. Cech obchodníků - obchodníci jsou přímo založeni na tom, že levně kupují a draze prodávají. Budou si dělat reklamu a snažit se vnutit komukoliv cokoliv - opět spousta interakce. Spolek mágů - někteří mágové skutečně budou bádat zavřeni ve věži, ale jiní by mohli chodit mezi prostý lid a snažit se o popularizaci magie. Slyšeli už jste někdy o tetraedrální sféře?...Ano ale ty spolky mají z dlouhobějšího hlediska smysl jen kdyz mají protistranu. Jaký dlouhodobý cíl by si měli vytyčit tyto spolky? Strážnická odnož je zbytečná pokud se po městě nepotulují evilové... Co je cíl obchodníků? Neumím si to představit... U spolků mágů je to už zajimavější... pokud by chtěli chodit mezi lidi a předsouvat jim výhody magie... tak je to sice možná zábavné pro ně, ale bez oponentů kteří budou proti magii to taky nemá smysl..., pokud by cílem mágů bylo zkoumání magie... možná by se na tom dalo už stavět... Resp. spolek by měl být aktivní i bez DM, a část jeho dlouhodobých cílů by měla být splnitelná bez účasti DM. A spolek by měl fungovat i bez DM a WB supportu.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 15:12 20. Jun 2012 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16269 Location: Somewhere around nothing
|
Na tom co říká shamman něco je. Kdyžuž do toho rejpeme, zakládat spolek pro spolek nemá budoucnost. Pokud členy spolku nepohání společný cíl, pak je to zase jen skupina individualit uměle sdružená bez žádnýho cíle.
Zalistujte v minulosti, jaké spolky tu kdy fungovaly, na jakém byly principu a jak dlouho jim to vydrželo.
Máme tu několik fungujících guild, kde je vždy nějaký guildmaster - vůdčí autorita, která udává směr. Postavy takto sdružené zpravidla jdou za nějakým společným cílem. Jakmile je cíl dosažen/zmařen, spolek se zpravidla rozpadá.
A teď tu někteří chcete zakládat spolky typu ,,řemeslnický spolek". Fajn. Jaká motivace vede postavu vstoupit do spolku? Jaké jsou cíle spolku? O co se má spolek snažit? Prostě se tam nahrnou lidi. Pak budou chtít mohutnou DM podporu, protože oni jsou přece ten spolek. A když nedostanou, co očekávali, tak brzy zjistí, že vlastně spolek nic nedělá a každej si dál jede na sboje triko.
Možná vám to přijde jako buzerace, když se musí při zakládání spolku uvést guildmaster a cíle guildy. Ale to je právě to, co dělat guildu svébytným celkem.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 17:04 20. Jun 2012 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9273 Location: Brno/"Znojmo"
|
Pak nemají spolky tedy smysl a můžeme to zase uzavřít celé, Desmond to může odpískat a spolky prostě nebudou.
Třeba u řemeslníků není nutná protistrana. Už jsem slyšel od spousty rejpalů v dílnách, jak je ten craft nefér, že aby mohli dělat krejčovinu, tak musí dělat s kameny, na což nemají charisma a je to strašná otrava, takže jestli bych jim nedodával kameny atd. Ve výsledku by ten spolek řemeslníků mohl být založen právě na tom, že se dají dohromady ty lidi, kteří jsou ochotní takhle intenzivně spolupracovat, členství ve spolku je takovou zárukou, že dané zakázky dokončí a budou mezi sebou obchodovat za slušné ceny (nic takového jako jistý PC obchodník, který prodával surové kameny/rudy za 50k+), aby bylo možno prodávat hotové výrobky za rozumné ceny. Když by někdo chtěl a dal si tu práci, tak tohle může rozjet ve velkém, pokrýt všechna řemesla a začít vyrábět. Ty možnosti jako titul měšťana, zakázky pro město atd., jsou věci navíc, o kterých se tu začalo diskutovat.
_________________ .
|
|
Top |
|
J.F.Payne
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 17:17 20. Jun 2012 |
|
Joined: 21:37 08. Aug 2008 Posts: 6885 Location: Praha
|
No tak to začněte dělat ve hře, a uvidíte, jestli to má budoucnost, ne? Konrétně ten spolek řemeslníků. Empiricky se všechno ověří nejlíp.
_________________ Kraki Skengdrang a nejzlejší DM
|
|
Top |
|
Caehan
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 17:22 20. Jun 2012 |
|
Joined: 18:51 02. Apr 2010 Posts: 2956
|
Zrovna se spolkem řemeslníků si také myslím, že není problém to IC zorganizovat.
_________________ Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.
Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy
Incoherent fire dissipates all contingency. ZANEPRÁZDNĚN
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 17:29 20. Jun 2012 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9273 Location: Brno/"Znojmo"
|
J.F.Payne wrote: No tak to začněte dělat ve hře, a uvidíte, jestli to má budoucnost, ne? Konrétně ten spolek řemeslníků. Empiricky se všechno ověří nejlíp. No jak jsem zmínil dříve, pro mě osobně ten spolek nemá smysl, takže já se nenamáhám. Osobně to používám jako stěr pro ty, co remcají ohledně nespolupráce a případně i cen.
_________________ .
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 17:49 20. Jun 2012 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Jenže konkrétně řemeslná spolupráce je základním kamenem každého spolku, at to jsou paladini, vyznavači nemrtvých, objimači stromů či lovci odměn... každý spolek chce být do určité míry samostatný.....
Koncept řemeslnických spolků a cechů není přiliš pro Thalii vhodný. Hodil se pro světy, které měli ATS nebo CNR craft systém, kdy jeden hráč mohl vykonávat jen jedno řemeslo ale přitom potřeboval suroviny od minimálně třech dalších.... na takových světech mělo smysl, v techto spolcích se obchodovalo s těmi polotovary vhodnými pro jiná řemesla..... Na světě kde jeden hráč může vycraftit všechno a nepotřebuje velké množství surovin je tento typ spolku nepotřebný, resp. je to součást každého spolku....
|
|
Top |
|
Sielencer
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 18:47 20. Jun 2012 |
|
Joined: 18:19 17. May 2009 Posts: 612
|
Podle mě celá problematika má hodně společného s jiným topicem - "Potíže nwn komunity / jak udržet a přilákat hráče" či jak se to jmenuje. Hráčů je poměrně málo a mladých co s nwn začínají je minimum (osobně si myslím, že nwn má jeden z nejvyšších věkových průměrů ze všech pc her na Zemi).
Situace jako byla kdysi kdy každý DM měl velení jedné guildy sice byla na první pohled jednoduchá, ale podle mě také nebyla ideální. Respektive přehled ostatních DM o činnosti guildy byla chabá a hůře se pak IC reagovalo. Nový systém kdy guildy vznikaly jen z iniciativy hráčů (tedy NPC do nich nepatřili) kolabuje právě díky nedostatku hráčů (z celkového nedostatku hráčů) schopných vytvořit si skupinku "věrných" následovníků.
_________________
"Nikdo není beznadějněji zotročen než ten, kdo falešně věří, že je svobodný." Johann Wolfgang von Goethe
Last edited by Sielencer on 11:27 23. Jun 2012, edited 1 time in total.
|
|
Top |
|
Desmond
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 11:59 21. Jun 2012 |
|
Joined: 11:53 27. Sep 2009 Posts: 2551
|
Nalkanar wrote: A nestačilo by spíše trošku otevřít svět, nepovažovat automaticky každé PC za odpad a začít více a uceleněji zveřejňovat reálie, především informace ohledně různých NPC sdruženích, aby hráči viděli možné cesty, kterými je možno se dát? To by podle mě mohlo fungovat ve chvíli, kdy by většina postav měla sepsanou historii. Ono je vážně neuvěřitelně těžké si postavu někam zařadit, když neznáte její pohnutky a příběh který ji formoval. To se dá sice vypozorovat časem, ale to bychom pak nedělali nic jinýho. Řada z vás si možná myslí, že to sepisujete do jakéhosi šuplíku, jen aby se neřeklo. Ale my do těch spisů opravdu nahlížíme a vycházejí z nich některé specifické reakce světa. A pak tu běhají tací, kteří šíleně touží po nějakém questění a vyšší pozici na sociálním žebříčku, ale přesto sami nejsou schopni investovat ani těch pět minut na to, aby dali dohromady smysluplnej popisek postavy. Chtít po nich, aby sepsali historii je pak už spíš sci-fi. Nechci věnovat svůj čas prachsprostému konzumentovi, který jen čeká až mu přinesou nášup pod nos aniž by sám hnul svým zadkem. To snad z části odpovídá i na Aulovu "hyperrealitu". Sice se snažím šiřit osvětu mezi novými hráči a nabádám je k tomu, aby si alespoň vyplnili ten popisek, když už nic jinýho. Ale jak jsem již řekl najde se tu i celá řada starších hráčů, kteří na to s prominutím úplně serou a těm tímto otevřeně říkám, že se ode mě ničeho nedočkají. Nestojíte mi za to.
|
|
Top |
|
Aulus
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 12:17 21. Jun 2012 |
|
Joined: 17:31 22. Jan 2012 Posts: 5998 Location: Nový Jičín / Brno
|
Desmond wrote: To by podle mě mohlo fungovat ve chvíli, kdy by většina postav měla sepsanou historii. Pro nováčka, který zakládá první postavu na Thalii je prakticky nemožné sepsat pro postavu dobrou historii. Nic neví, celé reálie asi těžko přečte a podle reakcí na fóru očekává, že ho za to co napíše, DG málem ukřižuje. Já i Amber jsme se skutečně báli něco napsat. Teď už jednu postavu s historií vytvořenou mám a není to tak hrozný proces (i když za ni teď nehraju, protože ta první dostala ve hře zrovna víc prostoru), ale bez zkušeností ze hry bych to těžko zvládl. Rady pro nováčky nejsou aktuální, hráč se dozví pramálo praktického (kolik postav s historií skutečně hraje, vyplatí se ji psát, atd.). Na první pohled jsme měli oba ze serveru pocit, že už nováčky příliš nevítá. I z počátečních zážitků ze hry čišel pocit "jdete pozdě", tady už jsme všichni dlouho, známe se a vy jste jako kdo? Teď už je pocit samozřejmě jiný a novou postavu bez historie bych už nezaložil, protože vím, že by mě za ni hrát prostě nebavilo (dva měsíce se babrat s tím, aby si ji vůbec někdo všiml). Takže chápu, co tady Desmond píše, ale nemyslím si, že je to tak černobílé a jednostranné. Podle mého je to začarovaný kruh, který hráče odrazuje od psaní historie a DM od hry. Kdyby bylo po mém, tak hned jako první informaci pro nováčky zveřejním, že bez kvalitně napsané historie, charakteru a dcílů postavy se hry za nějakým vyšším účelem prostě nedočkají.
_________________ "Všechny hranice jsou konvence, které čekají, až je někdo přesáhne. Někdo může přesáhnout konvenci, pokud mu k tomu někdo jiný vydá podnět." David Mitchell, Atlas mraků "But what do we have left once we abandon the lie? Chaos. A gaping pit waiting to swallow us all.”
|
|
Top |
|
Amber
|
Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky Posted: 12:26 21. Jun 2012 |
|
Joined: 18:45 22. Jan 2012 Posts: 5386
|
S dovolením bych se podepsala pod to, co napsal Aulus. Pokud možno velkým písmem. U mě osobně se mísil dojem z toho, že psát historii postavy je jako koledování si o to, aby mi někdo celou ideu postavy překopal, s mým vlastním přístupem, kdy jsem nechtěla nikoho "otravovat", než se vůbec rozkoukám. Že mě hned první postava začala hodně bavit a pak už bylo pozdě ji zakládat celou znovu, je samozřejmě moje věc.
_________________ Lareth Belle - rudovlasá bardka a špionka. Sirya Walda - culíkaté elfítko. Yasstra - stvoření noci. Jeduha Fištrón - nejroztržitější geniální gnómský vynálezce a krotitel oslů.
Bylo tu hezky, vděčím Thalii za spoustu zábavy a skvělé hry, ale je čas jít dál. Nastal čas pověsit grammarbičík na háček. Děkuju a mějte se fajně...
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 77 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
| |