 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Krysak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 13:59 10. Apr 2013 |
|
 |
Bůh |
|
Joined: 11:55 09. Jan 2012 Posts: 3517
|
Kdyby to bylo na mne, opravdu řeším odděleně postih z CVC a PVM 1. U CVC musí být zjevné riziko bolestivé ztráty, všiměe si, že low lvl jsou odvážní, statční, je jim vše jedno, protože projdou za levno, ověřeno. Na druhou stranu od určitého lvl se postava celkem bojí, hraje často suprově a velmi uvěřitelně. Klidně se může jednat o toho samého hráče.
2. U PVM by měl být postih nižší, ale i tak bolestivý, je otázka, zda to nějaká forma xp lossu vyřeší - šlo by třeba, že od určitého lvl je smrt za fixní poplatek 10 k xp, 2 k s ressem. (to bych jeětě přežil, ale i tak nerad!) Další varianta jsou ty postihy, byl bych pro to, aby odeznely s časem, který nemusí být nutně stráven ve hře. V případě oživení knězem by ty postihy byly třeba jen 2-3 hodiny + nějaká menší sankce v XP, třeba jak jsem psal výše. Random item z invu by byl nefér, prachy nejde odhadnout a každej na ne hazí bobiho.
V každém případě smrt z důvodu špatného připojení, lagu serveru atd je celkem častá záležitost, jakékoliv záshay GM jsou vždy ve prospěch někoho a tudíř ne zcela objektivní, je lepší se vyhnout tahání od démona úplně od simulantů, podvodníků i smolařů, co měli lag.
Systém, kdy smrt mé postavy zanmená 3 -4 měsíce intenzivního hraní je pro mne také špatná.
|
|
Top |
|
J.F.Payne
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:14 10. Apr 2013 |
|
Joined: 21:37 08. Aug 2008 Posts: 6885 Location: Praha
|
Hele, a nešlo by udělat, že když postava získá level, tak nemůže delevelovat?  ) Jakože pokud ztratí víc XP než by jí shodilo z momentálního levelu, nějak se to dorovná?
_________________ Kraki Skengdrang a nejzlejší DM
|
|
Top |
|
Aulus
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:15 10. Apr 2013 |
|
Joined: 17:31 22. Jan 2012 Posts: 5998 Location: Nový Jičín / Brno
|
Krysák: Vidíš - a já si myslím pravý opak. Z CvC postava nemůže xp získat, tak proč by je měla masivně ztrácet? Z creepu teče nejvíc xp, tak by tam mělo být i riziko masivní ztráty.
Nevidím důvod k tomu, aby měl každý v ruce možnost druhého hráče obrat o obrovské množství xp jenom kvůli tomu, že nad ním vyhrál CvC a nedočkal se potřebné míry submisivity (ne každá chycená postava se strachy počurá, atd.). Jistě, nekteré reakce by zasloužily potrestat, ale netuším, proč by měl jeden hráč trestat druhého.
_________________ "Všechny hranice jsou konvence, které čekají, až je někdo přesáhne. Někdo může přesáhnout konvenci, pokud mu k tomu někdo jiný vydá podnět." David Mitchell, Atlas mraků "But what do we have left once we abandon the lie? Chaos. A gaping pit waiting to swallow us all.”
|
|
Top |
|
Krysak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:28 10. Apr 2013 |
|
 |
Bůh |
|
Joined: 11:55 09. Jan 2012 Posts: 3517
|
Aulus: O submisivitu ale vůbec nejde, paladin se bude těžko plazit a žebrat o milost. Všichní ví, že o ní nejde. Jen jde o to, že dotyčnému je jedno jak to celé dopadne. Pokud dojde k tomu, že za CVC nebude žádný postih, ztratí hra náboj.
Další varianta je povolit full loot, ale to mi přijde smrtící.
Ty máš spoustu xp z creepu? to se máš fajn, já mam max 4 xp.
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:36 10. Apr 2013 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
kucik wrote: OK. A premyslel jsi nad tim, k cemu by tento system hrace automaticky vedl, pokud by se ten cas pocital i v dobe, kdy neni postava logla? 1. Odlognu a do zitra na to prdim. 2. Prelognu na jinou postavu a jedu dal. Btw - začínáme vymýšlet systém pro obchcávače  . Tak co to zkombinovat - minimální OOC doba "postihů" X a zároveň nutnost Y hodin (hlavně nějaký rozumný čas ne tu chujovinu z EQ) odehrát (pro creepery od-afkovat  ) s postavou loglý. Tím se zajistí, že i creeper bude muset být loglý určitý čas na "postižené" postavě a nemůže s ní zároveň běžet "umřít" a rekreant se stejně k odehrávání postihů dřív jak druhý den nedostane. P.S. Pořád tak nějak (naivně?) doufám, že je to server, kde se více-či méně hraje charakter postavy (chcete-li, říkejme tomu RP  ), že to tu není server pro grind postavy s co největším OOC časem, ala WOW. A snažíme se přijít na to, jak udržet smrtí znechucené RP hráče a tím pádem odpadávání IC postav. Nebo jinak - má někdo (z WB, z řad hráčů) představu, kdy hraje nejvíc hráčů a zároveň kteří hráči/postavy odchází z které "herní" skupiny? Celodenní hráči (FTP-nolifer)? Večerní hráči (rekreanti)? Obě skupiny nezávisle? I jak někdo pár stránek říkal - možná je lepší se sám sebe zeptat, které hráče na serveru chceme (chcete jakožto WB) PODPOROVAT-MOTIVOVAT ke hře a zůstávání u postav. Aniž by tedy ta druhý skupina nebyla omezována/demotivována? Protože zachovávání stavu znamená - je nám (nám = týmu) jedno, že nováčci, po systémové konfrontaci 20+ epiců odejdou (ať už protože s nimi nemohou tvořit partu nebo protože CvC), aniž by si na ten lvl dosáhli, že odchází rekreanti, protože na +/- 25 lvlu přestanou vidět vývoj do budoucnosti v "reálném" času a vidí jen 35-40 lvly u FTP, atd.
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:38 10. Apr 2013 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Problem s ruznymi postihy za CvC a CvM je ten, ze to od sebe dle meho nazoru nelze nikdy stopro rozeznat J.F.Payne wrote: Hele, a nešlo by udělat, že když postava získá level, tak nemůže delevelovat?  ) Jakože pokud ztratí víc XP než by jí shodilo z momentálního levelu, nějak se to dorovná? Tohle resi samanuv navrh. Ja ale porad uvazuju nad tim, jestli je vice demotivujici to, ze jsem ztratil xp, mam to za sebou, muzu to hodit za hlavu a jet dal. Nebo ze mi bude neco nasledujicich N hodin pripominat ze jsem umrel a strhavat mi xp.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Krysak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:47 10. Apr 2013 |
|
 |
Bůh |
|
Joined: 11:55 09. Jan 2012 Posts: 3517
|
V tuto chvíli máte nástroj na rozenání zabiteho v cvc a pvm tak, že je možné zvednout postavu padlou při cvc přes nožík, je jasné, že občas se do toho přimotají jiné okolnosti, ale základní nástroj na to rozeznat, co se dělo máte. V případě sporných omakžiků může cvc vítěz postavu oživit s tím, že ta by zaplatila pvm postih, kdyby náhodou zemřela i po cvc na fiknutí hlavy, je tam dvojí trest za jednu smrt, to ano, řešit by to měl jít dohodou myslím.
PS: u těchto vyhrocených případů by pak bylo ideální jen aby oba dva účastnící poslali kratky vzkaz na centrální gm ucet, kde by pak gm vrátilo xp za levnejší smrt. Počítám jeden případ do týdne.
Edit: při současném výskytu hráčů opravuji na jeden případ do měsíce.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:54 10. Apr 2013 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
@Krysak: Na to, aby se tim ridil xp postih za smrt, nebo dokonce dalsi veci je v tom tech nedostatku opravdu mnoho. Uz jen to, ze jsou kouzla, ktera to nezohledni.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
LDamian
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 14:55 10. Apr 2013 |
|
Joined: 21:02 21. Jun 2007 Posts: 4205
|
Na přesný návrh bych musel vidět vzorce, takže jen principiálně. V rámci mé teorie o provádění minimálních nutných úprav místo masivních změn navrhuji:
1. Zavést strop na ztrátu expů, po jehož dosažení už se ztráta expů po smrti nebude zvyšovat (třeba max to, co se ztrácí na 20.-25. levelu).
Když se zároveň jemně upraví ten vzorec na získávání expů (respektive ten koeficient za level třeba na úroveň levelu 26-27 odhadem), bude to ok. Pak to chce samozřejmě ještě ohlídat nastavení spawnů, aby spawny pro levely 30+ nebyly jen tak volně v jeskyních fragnutelné kýmkoli kdo si přijde, ale spíš hlouběji v dungeonech. Ať se to zase nezvrhne do opačného extrému.
2. Zavést strop na dobu meditace v závislosti na levelu postavy. Maximální damage kouzlem dosáhne postava u většiny kouzel někde do 25. levelu. Počet kouzel se po tomto levelu také už téměř nezvyšuje. Sice se zvyšuje trvání boostů stále, ale snad bude akceptovatelné, že mág na 35. levelu hodí trochu víc kouzel než mág na 25. levelu. Takže i tam dát strop někam na 20-25. level a pak nezvyšovat dobu mezi meditacemi.
PS: když už by se mělo rozdělovat množství ztracených expů za smrt podle CvC a CvM, tak za CvC by ta ztráta měla být rozhodně menší. CvC je čistě rp záležitost, nedá se v ní v současné době získat nic kromě dobrého pocitu a zábavy. Je kravina trestat hráče za to, že hrají rp svůj charakter. Kromě toho, CvC je díky přirozenému fungování ega už teď důvodem k velkým flamům. Také je zde skupina lidí, kteří CvC nemají rádi, ale i tak se s ním samozřejmě občas potkají. Velké postihy z něj to budou ještě umocňovat. Naopak, z CvC by měly být postihy menší, aby se lidi CvC tolik nebáli, aby je bavilo a aby mohlo být zařazováno i jako součást questů.
Prostě když budou postavy z nějaké frakce řešit - pojď s námi bojovat proti těm zlým/trapným nepřátelům, tak by odpověď zbytečně neměla být //nejdu nic z toho není a nechci přijít o expy.
_________________ Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR! Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)
Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 15:19 10. Apr 2013 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Aulus wrote: Shaman88 wrote: Jo, ale nepřicházíš o nabytý lvl. Takže ty expy získáš jednodušeji než v stavajícím případě. A hlavně dal bych to asi tak že ti to bude odečítat jen z bojových expů, časovat můžeš normálně dále. I tak mi to přijde hodně demotivační, když budeš vědět, že v horizontu dalších několika dní nic nenahraješ. Některé to od logování určitě odradí. Ale já to chci pro přesnou hodnotu xp, né čas. To je postih na RP server, můžeš pak eRPit jak chceš a časovky ti pojedou ale prostě z boje máš smrt tak v boji si tu smrt musíš nahradit.
|
|
Top |
|
Theogil I
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 15:20 10. Apr 2013 |
|
Joined: 12:51 12. Sep 2007 Posts: 1721 Location: Brno
|
LDamian wrote: Na přesný návrh bych musel vidět vzorce, takže jen principiálně. V rámci mé teorie o provádění minimálních nutných úprav místo masivních změn navrhuji: ...........................
Shrnuto a za mě dobrý.
_________________ Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 15:23 10. Apr 2013 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9274 Location: Brno/"Znojmo"
|
Aulus wrote: Ne, to nechci. Ale taky nechci, aby si tu nováček připadal jako ve světě obrů. Levelové rozložení by mělo být přibližně rovnoměrné. Pokud život začíná po 20tém, tak už to samo dává nováčkovi znamení: "Co tady vůbec děláš?" Zažil jsem to, mluvím z vlastní zkušenosti.
EDIT: Toto platí hlavně pro povrch. V podtemnu jsem si stačil povšimnout, že tento problém tam kvůli jinému pojetí hry není. Moc to hrotíš ty lvly. Zrovna ty jsi se dostal k mnoha RP možnostem vývoje ještě než postava měla ten pomyslný lvl 20. Když bych potkal (jakože už se to nějakou dobu moc nestalo) nováčka se snahou hrát RP a zapojit se, tak nemám problém ho zkusit nějak zaměstnat RP, tím mu pomoct vytvořit si vazby na svět a postavy v něm atd. Ldamian to myslím dobře vymyslel. Je fakt, že spelly mají svá maxima na určitém stropu a dál se nevyvíjejí, nicméně vesměs jsou ty stropy nižší a maximální počet polí dle lvlu je už na lvlu 20, zbytek je jen o equipu a bonusových statech za každé 4 lvly.
_________________ .
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 15:27 10. Apr 2013 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
kucik wrote: Problem s ruznymi postihy za CvC a CvM je ten, ze to od sebe dle meho nazoru nelze nikdy stopro rozeznat J.F.Payne wrote: Hele, a nešlo by udělat, že když postava získá level, tak nemůže delevelovat?  ) Jakože pokud ztratí víc XP než by jí shodilo z momentálního levelu, nějak se to dorovná? Tohle resi samanuv navrh. Ja ale porad uvazuju nad tim, jestli je vice demotivujici to, ze jsem ztratil xp, mam to za sebou, muzu to hodit za hlavu a jet dal. Nebo ze mi bude neco nasledujicich N hodin pripominat ze jsem umrel a strhavat mi xp. A co kdybys nechal hráče si z těch dvou variant vybrat....
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 15:41 10. Apr 2013 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
@LD: Jednotnej strop mi prijde jako takovy dost nestastny reseni. Treba me osobne prijde na tom 20 - 25 uz docela pozde. Radeji jsem pro plynule reseni. Co presne myslis upravou vzorce na ziskavani levelu? Rozmisteni potvor je zrovna vec, kterou bych v soucasnym modulu uz nechtel predelavat.
@Shaman88: To nam ale praci zrovna neusnadni.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 15:44 10. Apr 2013 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
kucik wrote: @LD: @Shaman88: To nam ale praci zrovna neusnadni. Jen přidání nové možnosti do duše.
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |