 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Bahnak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 19:07 11. Apr 2013 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
NPC Gildy vs. PC Gildy Tato problematika není lehký ořech. Thalie není MMORPG kde by se PC přidalo k nějaké frakci a autoQ by je hnaly po příběhové linii. NPC Gildu musí vést a spravovat DM, ať už v gildě zastávají PC jakoukoliv funkci. Na shardu kde máš aktivních cca 30-40 hráčů kteří porůznu utvoří dokupy 4-5 rúznorodých gild bys potřeboval 4-5 AKTIVNÍCH DM, kteří mají chuť a čas se dané gildě věnovat, vytvářet pro gildu příběhy a porůznu ty příběhy protínat s příběhy jiných gild. K tomu potřebuješ hlavního DM, který to pak celé se všemi kočíruje. Thalie ale bohužel má aktivních DM daleko méně a hlavní DM je nezvěstný. Tzn. není v moci DM´s tento současný stav pokrýt natolik, aby hra jakékoliv NPC gildy s PC hráči byla dobře, kvalitně a zábavně vedená (tedy hlavně na úkor jiné NPC gildy) - naopak stávající DM´s mají plné ruce práce se systémem jako takovým (nahrazování věcí z pádu servru, žádosti o odseknutí z placeblu, ztacené koníky, změny vzhledu itemů, atd...) a ke Questům když se dostanou, tak je to malý svátek. Shard jako je Thalie vždy bude stát hlavně na hráčích a DM´s. Svého času mého působení v pomyslných oblacích jsme jako team rozhodli o zrušení působení PC v NPC organizacích. Důvodů pro to bylo mnoho, jedním z největších důvodů ale byli hráči, kteří okamžitě po nalogování chtěli k zadku DM, neboť chtěli něco odehrát právě se svou NPC gildou. Pomyslná zodpovědnost byla důmyslně hozena na bedra hráčů samotných a PC gildy v novém systému se rozjely na plno. Ne každý změně přišel na chuť, ale popravdě v questech a dění jakékoliv organizace na DM foru konečně zavládl jakýstakýs pořádek ve kterém se již dalo orientovat a DMka mohla díky tomu odehrávat Q nezávisle na sobě pro všechny - odpadlo takové to "není dostupný náš DM, nemůžeme hrát". Ano, samosebou vždy nějaký DM preferoval nějaký způsob hry a měl nějaké hráčské uskupení kterému věnoval více času než jinému. Holt každý DM si dříve nebo později udělát tak trochu "svůj rajón", ale díky PC gildám se alespoň dotyčný DM nemusel bát svěřit Q se svou grupou ktrémukoliv DMku, výborně se díky tomu odehrávaly Q ve více DM´s a vůbec mělo to pro team víceméně přínos. Navíc u drtivé většiny PC gild je vcelku jasné provázání s NPC organizacemi. Buď je mohou zašťitovat, nebo alespoň úkolovat a odměňovat. Tzn. po nějaké době odehrávání a působění PCčka v PC gildě si dotyčný hráč stejně ze hry odnesl ty samé benefity, jako by defakto působil v NPC organizaci. (titul, Q, XP odměny, Item odměny, završování osobnách příběhů, zvednutí celé gildy o krok výše, zvýšení moci či pole působnosti...) Otázkou je zda Thalie (tedy team i hráči) chce současný stav měnit. Mě osobně třeba momentální setting PC gild plně vyhovuje. Přenáší tunu drobné práce na hráče - zástupce gildy. Ten tuto práci může rozdělit mezi své kamarády a práci pak pouze organizovat. K DMku se dostávají pouze výsledky se kterými může DM pracovat na koordinačních vláknech a díky nim se pak návazně odehrávají další a další Q. Čili za mě - systém je nastaven velmi dobře. Vnímám však v návaznosti na správný systém dva kameny úrazu: 1) Nějak poslední dobou nevidím fialového vládce. Nevím jak na tom náš hlavní DM je, nevím zda s ostatními v teamu třeba normálně komunikuje a třebas je to prostě jen nějaký můj výplod fantazie, ale prostě jsem od něj již nějakou dobu nezahlédl ani řádku v IC, a to jich tam míval požehnaně. Neví někdo něco kampak se DG poděl? Nebo se jen veřejně neprojevuje na foru? 2) V teamu je málo DM´s. Ideální stav DMek je zhruba 1 DM na 1 PC gildu + (počet aktivních hráčů/10) DMek na drobné Q a systémové řešení. Pro současný stav Thalie tedy ideálně cca 6-8 aktivních DM´s (je fuk zda modrej nebo žlutej trikot). Stávající stav je někde pod půlkou tohoto ideálu. Pokud by byl stav ideální, DM mohou hrát pro radost, mohou se opravdu a reálně u hry bavit a vymýšlet si spousty drobných i větších Q. Shard pak neřeší zbytečné kraviny, protože "dnes přece večer bude Q"  Je to prostě jako když na vedení fabriky potřebuješ 20 adminů a mistrů a sejde se ti jich jen sotva polovina. Fabrika prostě bude fungovat a dokonce i vykazovat výkony, ale rozhodně to tam asi nebude žádná pohoda a cigárko. Vše se bude dělat na doraz, bez rezervy a v časové tísni, problémy se budou řešit jen ty akutní a nutné pro chod tělesa jako takového, detaily zmizí pod vrstvou potu a krve jako nic. Namísto RP zábavy přijde jen svět nikoho, namísto Q a hraní pro zábavu přijde jen plkání na foru. Osobně mi stav Thalie "dnes" přijde problémový, hráčů třebas u nás "dole" ubylo, můžeme si za to asi sami ale ať hodí kamenem ten kterého těší logovat do prázdných tunelů... Proto aktivně nehraji, prostě čekám až se opět zvedne další "podtemňácká vlna", třebas až se objeví nějakej zapálenej DM či se nechám zlákat pokušením okusit NT. Dávám tomu prostě čas a prostor, řečeno slovy mého šéfa: "Ono se to už nějak samo..." No, příští příspěvek opět za pár dní...
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
Barbar321
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 20:08 11. Apr 2013 |
|
Joined: 10:07 13. Mar 2012 Posts: 4376
|
Bahnak wrote: Osobně mi stav Thalie "dnes" přijde problémový, hráčů třebas u nás "dole" ubylo,
...osobně mi přijde, že je drowáků a podobné havěti v běhu až moc 
_________________ je cosi shnilého ve státě dánském ...ale plíseň je dobrá pro penicilín z hodně léků však bolí hlava ...a tvoří se závislost Vhodný čas na odvykací kůru
člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii
|
|
Top |
|
Bahnak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 21:12 11. Apr 2013 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
před 2-3 měsíci byl stav černohubejch ve špičce od 5 do 15 lidí aktuálně ve špičce 0 až 4 lidi
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
karolina
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 21:17 11. Apr 2013 |
|
Joined: 13:01 26. Mar 2012 Posts: 4644 Location: Teplice/Praha
|
Barbar321 wrote: ...osobně mi přijde, že je drowáků a podobné havěti v běhu až moc  kdo se bojí, nesmí v noci do lesa! 
_________________ Na vyžádání.
|
|
Top |
|
Prasokralik
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 22:48 11. Apr 2013 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
Ono neubylo hráčů dole. Ono ubylo hráčů.
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
karolina
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 23:11 11. Apr 2013 |
|
Joined: 13:01 26. Mar 2012 Posts: 4644 Location: Teplice/Praha
|
Tu všichni plkaj na foru než aby šli do hry :-/
Si pořád stěžujete, že je málo hráčů, že jsou Dm málo aktivní...bla bla bla... aktivita Dm je úměrná aktivitě hráčů a jejich počtu ve hře, poslední dobou si myslím jsou DM docela dost aktivní... Ikstremist, Lashek, Aulus, Galli... nejsou ve hře každý den a nejsou tam celý den, ale bývají celkem dost. S přístupem většiny hráčů tady, já bych DM dělat nechtěla, přijde mi, že tu lidi něco začnou a vykašlou se na to, nebo vůbec nemají zájem o jakoukoliv akci, když z toho nemají žádný profit. Hráči do modulu sami nepřijdou. Nepřijdou na umírající modul kde se nic neděje. Užto tu několik nových hráčů říkalo, na TH přišli protože koukli na počet hrajících postava tady jich bylo hodně.. a teď? Na EQ nebo na Kandelabrii hraje tak třikrát více postav téměř jakoukoliv dobu co se podívám. To všichni čekáte, že se něco přes noc změní, když tu budete řešit tisíckrát omílané nesmysly?
Za ten rok co tu hraju se mi zdá, že ti co nejvíc kecaj toho ve hře nejmíň dělaj (prosedět celej den klikáním craftu není dělání něčeho)... pořád tu někdo brečí, že není možná dostat se do npc spolků a nebo mít nějaký věhlas postavy, ale co pro to děláte? Nic.. tak furt nebrečte.
_________________ Na vyžádání.
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 00:16 12. Apr 2013 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
karolina wrote: Tu všichni plkaj na foru než aby šli do hry :-/
Si pořád stěžujete, že je málo hráčů, že jsou Dm málo aktivní...bla bla bla... aktivita Dm je úměrná aktivitě hráčů a jejich počtu ve hře, poslední dobou si myslím jsou DM docela dost aktivní... Ikstremist, Lashek, Aulus, Galli... nejsou ve hře každý den a nejsou tam celý den, ale bývají celkem dost. S přístupem většiny hráčů tady, já bych DM dělat nechtěla, přijde mi, že tu lidi něco začnou a vykašlou se na to, nebo vůbec nemají zájem o jakoukoliv akci, když z toho nemají žádný profit. Hráči do modulu sami nepřijdou. Nepřijdou na umírající modul kde se nic neděje. Užto tu několik nových hráčů říkalo, na TH přišli protože koukli na počet hrajících postava tady jich bylo hodně.. a teď? Na EQ nebo na Kandelabrii hraje tak třikrát více postav téměř jakoukoliv dobu co se podívám. To všichni čekáte, že se něco přes noc změní, když tu budete řešit tisíckrát omílané nesmysly?
Za ten rok co tu hraju se mi zdá, že ti co nejvíc kecaj toho ve hře nejmíň dělaj (prosedět celej den klikáním craftu není dělání něčeho)... pořád tu někdo brečí, že není možná dostat se do npc spolků a nebo mít nějaký věhlas postavy, ale co pro to děláte? Nic.. tak furt nebrečte. Já to nechtěl říkat nahlas, ale podepíšu se pod to a stejně tak pod Bahňákův příspěvek. Méně hráčů = méně zábavy. Je to také opravdu o komunikaci s DM a i mezi hráči. Chcete PC spolek? Založte si ho a hledejte vhodné kandidáty a dosaďte do vůdčí role někoho, kdo udělá radost všem a ocení i toho na nejnižším stupni, co jen dělá třeba poslíčka a chce to tak hrát... Co se týče nastavení světa, tak mi přijde optimální, sic se provedli změny viz. můj předchozí příspěvek zde. Avšak mělo to globální dopad, párkrát si někdo rejpnul. Přesto je to už jaká doba a doposud zde hrálo dost lidí a nějakým způsobem to akceptovali a přizpůsobili se. Umíráte? Nechoďte sami, neoplatí se to. Jděte min. ve dvou, pak je zde jistá šance, že druhý toho jednoho odnese do chrámu. Lagne Vám to? Stěžujte si u svého ISP, Lagne TH, popř. spadne? Jistě se s DM nějak domluvíte. Raději ten čas investujte do hry, popř. do plkání skrze IC infa spolku, atp., když už tu trávíte ten čas. Máte nápad? Viz. můj předešlí post... Atd. atd..., věčná nespokojenost a zdá se mi, že u někoho zůstane i nadále věrná. PS.: Pár návrhů - nápadů co zde padlo by bylo použitelných určitě, ale jinak se to odvrátilo úplně od tématu. 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
Prasokralik
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 01:10 12. Apr 2013 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
Z druhé strany mince, jednoduchá otázka, osobně za mne. Proč bych měl na Thalii ještě logovat? Nějaký rozumný důvod?
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
Krysak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 06:54 12. Apr 2013 |
|
 |
Bůh |
|
Joined: 11:55 09. Jan 2012 Posts: 3517
|
Rori a Deka, fajn příspěvky.
Prase a králik se ptají, proč by měli na Thalii lognout, taky jsem zvědavej na Vaši odpověď. Rovněž by mne zajímal Váš názor na to, zda není v něčem konkurence dál, pokud ano, v čem. A poslední otázka, kdyby jste měli neco zlepšit, co by to bylo?
|
|
Top |
|
LDamian
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 08:43 12. Apr 2013 |
|
Joined: 21:02 21. Jun 2007 Posts: 4205
|
D_E_K_A wrote: Co se týče nastavení světa, tak mi přijde optimální, sic se provedli změny viz. můj předchozí příspěvek zde. Avšak mělo to globální dopad, párkrát si někdo rejpnul. Přesto je to už jaká doba a doposud zde hrálo dost lidí a nějakým způsobem to akceptovali a přizpůsobili se.
Lidé odchází a přichází často se zpožděním za změnami. Kromě toho, mnoho lidí u některých těch změn doufalo, že ty změny budou jen dočasné. Když se ukázalo, že jde o trvalé změny, postupně přestali hrát. Podobné je to třeba s těma entama - lidi to koušou, protože věří, že je to dočasné. Pokud by po půl roce DM prohlásili, že enti tam budou natrvalo, část hráčů to může odradit spíš, než když stačí zatnout zuby a snést to po určitou dobu. Třeba minimálně u podtemna to nebylo "párkrát si někdo rejpnul". Byly to dlouhé a tvrdé diskuze a hádky, kdy hráči dávali najevo nespokojenost trvale a opakovaně. Hráči ve skutečnosti nemají kromě fóra a omezených pokusů ve hře (tam jde totiž o postavy a postavy mohou souhlasit s něčím, co je pro hráče neakceptovatelné) moc jiných možností, jak dát najevo zásadní nesouhlas - než že přestanou hrát. Podobné, i když ne tak vyhrocené to bylo předtím na povrchu s poražením odboje a nástupem Ambita a gardistů... Tak vyhrocené to nebylo, že lidé, kteří se nesmířili s Ambitem a novým přístupem npc vůči pc se mohli prostě jen stáhnout z questů do rp čistě mezi pc a do creepu. Je fakt, že co se týče nastavení světa (ale i systému), proběhla řada nepopulárních změn v době, kdy zde hrálo hodně hráčů. A i když spoustu věcí lidé pod tlakem akceptovali, tak celkový tah Thalie do hry to oslabilo. A když se sečte dost faktorů (konkurence, běžné vlny zájmu i nezájmu, atmosféra v komunitě), tak prostě se mohou i ty úpravy v nastavení světa i systému projevit odlivem hráčů i se zpožděním. Neexistuje žádné pro Thalii výhodné - jo hráči to nemají rádi, ale hraje zde dost hráčů, jsme populární, prostě si buď zvyknou nebo půjdou jinam. Já osobně teď na Thalii loguji v podtemnu s postavou Hirbag nejčastěji, baví mně na tom ten build postavy a možnost jen tak volně si zahrát. Ale to neznamená, že mně už teď neotravuje to, že nemůže na povrch jako kdysi. A bude mně to otravovat s každou novou postavou, každý měsíc, každý rok, až dokud se to nezmění. A je úplně fuk, kdo to jak okecá, zdůvodní IC... Mohu to rozumově přijmout, pokud ty důvody akceptuji. Možná si zvyknu, ale stejné to nebude nikdy, protože tak prostě lidská psychika nefunguje. Když přijdeš o elektriku a budeš muset začít svítit svíčkama, tak pokud to pro tebe bude zhoršení, které se ti přihodilo nedobrovolně, budeš už napořád mít - jo, to byla ta doba, kdy stačilo zmáčknout tlačítko a všude bylo světlo. Za poslední roky se událo na Thalii v systému i v nastavení světa hodně změn, které byly nepopulární. Některé byly nutné, jiné ne. Každopádně vyvážilo to jen málo populárních změn (třeba bonus na expování v partě je takový dlouhodobý pozitivní bonus). Přibylo málo hráči vítaného obsahu na to, kolik věcí se omezilo nebo udělalo nepopulárním způsobem. Apelovat na hráče, kteří z nějakého důvodu přestala Thalie přitahovat natolik, že prostě nehrají, aby se zachovali odpovědně a šli lognout - to pomůže jen velmi omezeně. Stejně tak řeči typu - věci ovlivníte ve hře, nemá smysl fňukat na fóru. Právě fórum bývá takové poslední spojení s lidma, co už sice nehrají, ale ještě neztratili zájem a třeba je možné je přitáhnout zpět do hry. A k tomu je třeba dlouhodobě provádět vyvážené, promyšlené a populární změny a řešit věci jako: - Nový obsah (dungy, lokace, předměty) - úpravy věcí co štvou jako je spojení povrch x podtemno - náplň CvC a zisk z něj (o co bojovat) - guildy - npc svět by se měl rvát o nadějné pc, klidně to systémově může být oddělené, ale ten přístup (snažte se a třeba si vás všimnou) by se měl změnit na (npc guildy aktivně hledají posily, bojují o nadějné uchazeče, pc jsou pro ně zdrojem moci a příjmů) - pocit, že nejde ničeho dosáhnout v rp, daný mimo jiné tím, že vznikla propast mezi systémem postavy a jejím rp postavením - masivní ztráty expů na vysokých levelech - nezábavné expování na vysokých levelech - artefakty - věci u dobrodruha a celkově nákup věcí mimo kraft (s menším množstvím hráčů je velmi náročné pro nováčka sehnat výbavu, obchody v tomhle nejsou dostatečně vybavené) - přístup světa k PC a to, aby je svět potřeboval - pc by měly mít ve světě své místo, dobrodruzi by neměly být obtížný prvek, ale něco, co svět potřebuje jako sůl - systém, kdy většina pc jsou zbyteční tuláci a npc svět si pojede i bez postav beze změny, je sice pohodlný, ale dlouhodobě je to zábavu zabíjející faktor - komunikace ze strany DM týmu dávající najevo - máme vás rádi a vážíme si vás - populární questy - quest, který vyžaduje pro své fungování omezení hráčů na to, aby si ho hráči všimli je kravina, kterou si DM tým může dovolit jednou za dlouhý čas - srozumitelná dějová linie, která má vývoj a směřování a je stavěna tak, aby se v ní nevyskytovaly věci jako jsou enti na cestách nebo vyšší daně hráčů, zavřené dílny, zavřené průchody... - časté, zábavné a do hry motivující příspěvky a aktualizace v IC novinkách a na webu Thalie - ano vím, že DM, kteří se toho chopili se sami chtějí bavit a bavit se mohou jen s hráči ve hře. Jenže prostě smůla - jsou zde v době, kdy Thalie má hráčskou krizi, vyvolanou řadou věcí a faktorů. Oslovit lidi co nelogují, ale čtou fórum a přitáhnout je zajímavým a populárním dějem zpět do hry je jeden ze způsobů, jak tu krizi vyřešit nejrychleji. Pokud to bude trvat moc dlouho, ti lidé postupně ztratí vazbu na své postavy, na své okolí a na kamarády, kteří třeba ještě hrají. Přitáhnout je pak bude mnohem náročnější (záchvaty nostalgie třeba). DM zde není jen pro hráče ve hře. Je zde pro hráče obecně. A IC novinky jsou důležitá část hry, která mimo jiné vypovídá o tom, zda je Thalie aktivní a něco se na ní děje nebo ne. Podobně jako status hráčů. Je toho víc, záměrně nezmiňuji problémy spojené s tím, že se vyvíjí NT.
_________________ Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR! Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)
Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 09:32 12. Apr 2013 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
LDamian wrote: ...dějová linie....se...nevyskytovaly věci jako jsou enti na cestách nebo vyšší daně hráčů, zavřené dílny, zavřené průchody... Já za sebe řeknu, že krátkodobé "omezení" celých lokací/postav, co jsi vyjmenoval podle mě zase tak nevadí, POKUD nepřetrvává donekonečna. DM by tato omezení měla po čase odstranit z pozice NPC a nečekat, až se "milostivě" creeperům, crafterům uráčí najmout si nějakého RPera, aby to pro ně odstranil  . Aneb když Ambit/Doriel udělali převrat bez jakéhokoli PC, proč by nemohl smahnout arcidruid/arcimág/arcilotr/atd (např.) enty? Argumentace (v minulosti) používaná - hráči se nestarají, tak ať trpí...je, jak se ukazuje - krátkozraká. edit to Krysak - klidně smaž si svůj offtopic a můj reagující příspěvek na LD nech na pokoji  . To že s LD v jednom bodě z části nesouhlasím, není důvod k mazání.
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
Last edited by KaTo on 09:58 12. Apr 2013, edited 1 time in total.
|
|
Top |
|
Krysak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 09:43 12. Apr 2013 |
|
 |
Bůh |
|
Joined: 11:55 09. Jan 2012 Posts: 3517
|
Tleskám Damiánovi za příspěvek, perfektne shrnuté vše podstatné, kdyby to šlo smazal bych muj a Katův příspěvek a diskuzi zamkl s tím, že by si ten článek měli všichni, kdo maj Thalii rádi, přečíst. Nemyslím si, že jde něco nového moc přidat, jen rozvinout to, co Damián zde napsal.
|
|
Top |
|
Grin
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 09:47 12. Apr 2013 |
|
Joined: 19:11 19. May 2011 Posts: 614
|
Naprosty souhlas s Damianem
_________________ Ra'wirr - specialista na přežítí, podobný spíše kryse, se kterými dlouhá léta žil, než ušlechtilému drowovi Ragnrak - Duergaří bouřlivák, pramálo věrný tradici svých předků... Momentálně maňáskový a břichomluvecký samouk.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 10:37 12. Apr 2013 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
LDamian wrote: .... Tvuj nazor akceptuju, ale musim doplnit i druhou stranku veci. Znacna cast WB prace aspon z me strany ustala. Jde jednak o vycerpani, kdy jsem za posledni dva roky behani kolem bydleni proste nemel energii na zasadnejsi prace v toolsetu. Rejty, pokud mel cas, tak se venova nove verzi modulu. V minulosti (napr. kdyz jaara prestal mit cas delat na thalii, nebo kdyz skoncil Sylm) tak se proste z hracu rekrutoval dalsi wB, ktery mel chut neco delat a napady. Po sesti letech vyvoje thalii mam uz krizi a malo motivace zahrabat se na cely vikend do toolu. Tahle nechut je navic podporena reakci nekolika malo hracu, kteri na jakoukoliv, i kladnou zmenu reaguji napadanim tymu a jeho umyslu. Kdyz vezmu v potaz, ze nejvic casu jsem v posledni dobe venoval na praci pro podtemno (at uz nove systemy, nebo lokace), tak odpovedi na to byly konecnem dusledku jen nasraneho razu. Kdyz mi Krysak denne napise, ze je to strasne nahovno, jak to delame spatne, ze to co se pridalo ted se melo pridat uz davno a lepe, tak to proste elanu neprida. Takze z jedne strany slysim, co vsechno se ma udelat jinak, ale kdyz proto maji hraci udelat treba jen to, aby mi rekli lokaci, kam neco presunout, tak toho chci po hracich prilis. Takze odsud cast me nechuti k vetsim pracem v toolu, zmenam systemu. Vim, ze vetsina hracu za to nemuze a velmi chvali jakoukoliv zmenu, ale uz jsem holt unavenej. Thalie jako takova neni vydelecnym projektem WB ani DM. Nakonec je to projekt vsech, kdo se ucastni. Jak WB, DM tak i hracu. Ta snaha, aby to fungovalo vzdycky musi jit z obou stran. Pokud veslujes na lodce jen na jedne strane, tak se budes tocit v kruhu.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Krysak
|
Post subject: Re: Zamyšlení nad NWN a Thalií Posted: 11:14 12. Apr 2013 |
|
 |
Bůh |
|
Joined: 11:55 09. Jan 2012 Posts: 3517
|
Koukám já jsem kucíkova noční můra. OK něco přidám, ať je to kompletní. Nepíšu diplomaticky, ale to co si myslím, je to snazší.
Práce na Nové Thalii je nešťastná volba - je tam ohromné množství změn, náročné je to na všechny, co kolem toho delají. Prostudoval jsem si celkem pečlivě jednotlivá povolání a prostě to nepůjde vyladit, jsou tam díry a vždycky budou, nejste ohromný vývojový tým. Ale nápady jsou tam zcela výtečné. Co bych udělal? - Vzal bych super nápady, které tam jsou a zlepšil například zloděje přesně jak píšete - featy navíc z něj dělají hratelnou obludu, rangera - jsou tam dobré nápady. Ale na vše globálně bych se vykašlal. Ohromné nůžky, které se otevřou mezi válečníkem a ostatními povoláními už tak šťastný nápad není. Navíc díky rozsahu to nebude nikdy. Přidání 10 , 11 a 12 lvl mágům by byla bomba!
Daleko lepší by bylo věnovat se tomu co je, musím říci, že mi Thalie po systémové stránce přijde exceletně nastavená oprti jiným světům. Drobné pozitivní změny, které jsou často udělají skvelou práci a jsou lepší i pro hráče. Takhle práce na NT zničila údržbu světa, co je.
Z hlediska map - vím, že se spousta udělala a chystáte se nasadit nové mapy, ovšem daleko lepší lákadlo by bylo přidávat mapy furt, ne jen jendou. Dojde k přívalu hráčů, ti si to projdou a pak odejdou. Strategie všech profi serverů je přidávat po kouskách nový obsah. Vy máte mapy už udělané, než je nasadit naráz více práce udělá, když je použijete postupně.
Několikrát jsem to napsal: "NT tak jak je vzbudí krátkodobý zájem o TH, po několika týdnech přijde rozčarování a hádky a demotivace, tuny hodin práce na opravách chyb., požadavky na WB zničí přidanou hodnotu, nakonec totální změny spíše TH zničí úplně."
Závěrem: "Thalii nikdo nehraje kvuli grafice, systému, ale kvůli lidem, světu a zápletkám. To NT neřeší."
Zdůrazním slovo Komunita - bez ohledu jak se hádáme, máme společné zájmy, myslím, že to nejdůležitější pro TH jsou právě dobré vztahy, přátelská atmosféra a vlastně možnost příjemného strávení večera.
Pokud by to bylo na mne opravdu doporučuji revizi celkových plánů, které máte, snížil bych v tom nároky na Vás, aby jste se mohli hrou bavit jako my!
Zpráva, že ranger je předělaný a že všechny postavy rangerů se mají hlásit u GM na předělávku, protože nově budou mít HIPS, to by byla bomba a zloději by se vrátili do hry, protože by čekali, že příjde zpráva za měsíc i pro ně.
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |