Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 01:24 27. Jul 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 11:28 07. May 2008 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 03:04 03. Feb 2008
Posts: 510
Location: Praha
No já nevím, ono to rozdělení podle vlastností má svůj smysl. Třeba kováře mohou dělat jen postavy s velkou silou a má to logiku, krejčího s vysokou obratností a tak... jiná možnost je, a za tu bych se tedy přimlouval, aby určitá výše nebyla tedy překážkou dělat to řemeslo, ale spíš bonusem. Příklad:

jen postava s opravdu vysokým charima dokáže vybrousit opravdu krásnej diamant
jen postava s opravdu velkou silou dokáže udělat ten nejlepší obouručák
jen postava s vysokou obratností dokáže udělat nejjemnější stehy na magické kazajce nebo vyrobit ty nejpřesnější šípy
jen postava s vysokou inteligencí umí psát a vyrábět magické svitky
jen postava s vysokou moudrostí zase něco jinýho..

a nebo by to mohly být bonusy do vlastností výrobků nebo bonusy do snížení nebezpečí zranění nebo nevím...ale myslím si, že by se tyhle vlastnosti měly do craftu promítat. Protože když tupej půlork začne dělat alchymii, tak by se mu to prostě nemělo dařit už z principu. Zatímco vzdělaný gnom nebo moudrý druid, znající bylinky by měli mít prostě bonusy. A naopak, moje postava s malou silou prostě nemůže mít nárok nakopat nějakou rudu, protože na to díky negativnímu postihu na sílu nebude mít ten správnej úder. (příklad.)

EDIT: ted čtu o té moudrosti u alchymie - ok, ale nechávám tady ten text jako inspiraci.

Co se popisu týče, přimlouvám se tedy, pokud to už není, aby alchymista měl možnost editovat celý pack lahviček a pojmenovat je, jinak sorry, ale bude v tom strašnej bordel.

_________________

Kariena - zabita duergary chvíli po té, co jí byla poprvé v životě vyznána láska.... zemřela v lese, daleko od svého rodného hvozdu


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 11:37 07. May 2008 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Darien wrote:

Co se popisu týče, přimlouvám se tedy, pokud to už není, aby alchymista měl možnost editovat celý pack lahviček a pojmenovat je, jinak sorry, ale bude v tom strašnej bordel.


Napred si to zkus. Pojmenovavani je jednak trosku problem udelat, druhak by v tom udelal neskutecnej binec a pokud nekdo kupuje lektvar, nikdy by vlastne nevedel co kupuje, i kdyby uz ho mel znat.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 12:25 07. May 2008 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 15:22 29. Apr 2007
Posts: 385
Darien wrote:
...


Alchymii je treba vyzkouset, nez ji zacnes resit. Pokud se zamyslis nad hotovymi lektvary a tim co delaji brzo najdes souvislosti a po vyrobeni par lektvaru na prvni pohled poznas co dela a jestli nedela neco navic.

Ja jsem premyslel o tom, ze by si mohly alhymiste prejmenovat lektvar. Jenze by v om byl pak opravdovy binec. Napriklad muzes mit 1 - X druhu lektvaru kamenne kuze.

Napriklad.
Lektvar kamenne kuze cisty
Lektvar kamenne kuze a pozehnani
Lektvar kamenne kuze a zpusobeni vaznych zraneni s antirezistenci
atd...

Generovane jmeno jasne vystihuje slozeni lektvaru a alchymista ktery par lektvaru toho typu udelal jasne pozna zda je s primesema nebo ne. Kdyz pack prejmenujes tak tyhle lektvary d sebe nerozeznas napriklad.

Co se tyce tech vlasnosti a jejich implementaci tak to tak preci je mysleno. Ze kdo ma vlastnost vysoukou tak se mu remeslo dari lepe.
Napriklad nemoudry pulork a moudry druid. Moudry druid ma vyssi moudrost tak mu remeslo alchymie pujde lepe od ruky. Zatimco pulork se bude po 14 dnech pachtit s jednodussimy lecivimy lektvary druid diky vyssi moudrosti bude na vyssim levlu a bude uz trebas experimentovat s pokrocilymi boosty.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 12:27 07. May 2008 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 01:37 21. Feb 2008
Posts: 5869
Darien wrote:
No já nevím, ono to rozdělení podle vlastností má svůj smysl. Třeba kováře mohou dělat jen postavy s velkou silou a má to logiku, krejčího s vysokou obratností a tak...
problém NWN je že popisuje základní vlastnosti potřebné pro boj, vyjednávání, pasti atd. to co píšeš, nejsou odpovídající vlastnosti... ano, kovář obvykle měl sílu, ale velikej meč (v reálu) dokáže udělat stejně jenom s pomocníkem, sám ne... síla je jistá výhoda, ale není rozhodující (spíše bych to viděl na minimální potřebnou).
krejčí nepotřebuje být akrobat, ale mít hbité prsty, což NWN neřeší...
Darien wrote:
jen postava s opravdu vysokým charima dokáže vybrousit opravdu krásnej diamant
tohle jsem vůbec nepochopil.. jak souvisí charisma (síla osobnosti a působení na okolí) s výrobou diamantu???

Na EfU, abych nechodil daleko, mají postavy v craftu bonusy podle povolání - druid si přičítá svůj level do bylinkářství, klerik do posvěcování, kouzelník do alchymie atd.

_________________
hyperpasivní myšohryz
pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete
jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 12:32 07. May 2008 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 03:04 03. Feb 2008
Posts: 510
Location: Praha
Melvik - díky za reply.

Jinak chápu, že alchymista to pozná (ty názvy) - ale co běžnej nealchymista? Když si půjde koupit lektvary? Nebudou v tom mít hokej hlavně ti, co se alchymií nebudou zabývat, ale budou to chtít nakupovat?

Den Grasse - jsem vycházel z toho, jak je to nastavený někde jinde, třeba charisma je v souvislosti s výrobou šperků - neboť krása a charisma spolu v NWN souvisí. Nemůže se to brát uplně doslova:) Ale mysím, že po vysvětlení mechaniky hry tady to je už celkem zbytečná diskuse.

_________________

Kariena - zabita duergary chvíli po té, co jí byla poprvé v životě vyznána láska.... zemřela v lese, daleko od svého rodného hvozdu


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 12:44 07. May 2008 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 15:22 29. Apr 2007
Posts: 385
Darien wrote:
Melvik - díky za reply.
Jinak chápu, že alchymista to pozná (ty názvy) - ale co běžnej nealchymista? Když si půjde koupit lektvary? Nebudou v tom mít hokej hlavně ti, co se alchymií nebudou zabývat, ale budou to chtít nakupovat?


Jasny nealchymisti v tom budou mit hokej minimalne, kdyz si to budou od alchymisty kupovat poprve. A museji alchymistovy verit nebo po nem chtit at to ochutna :)

Podruhe uz budou vedet jaka zkratka ve jmene lektvaru musi byt, aby se dostavil jim potrebny effekt. Zkratky ve jmene lektvaru si lze predstavit jako barvy a celkovou vyzaz lektvaru (lektvary maji z tehnickych duvodu uplne stejnou grafiku).

Takze dejme tomu ze pulork koupi od alchymisty lektvar ktery mu zvedne silu
lektvar bude vypadat trebas "ZkratkaProSilu"

podruhe od nej koupi opet lekvar kterej bude vypadat trebas "ZkratkaProSiluZkratkaProNemoc"
Ok pulork uvidi ze lektvar vypada podobne jako ten minuly lektvar ale je trosku nazelenaly trebas. Tak uz bude vedet ze se mu sila zvedne ale taky, ze tam je este nejaka jina primes.

Kdyz si budou alymiste lektvary pojmenovat, tak postavy nemaji sanci poznat jak tekutina vypada.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 13:04 07. May 2008 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 03:04 03. Feb 2008
Posts: 510
Location: Praha
No ty vago, to je docela vostrej systém...hmm... ale prostě.... starý dobrý rozklikávací popisy maj něco do sebe, hlavně když si jako postava budeš moct vybrat od x alchymistů x nabídek s různýma cenama a prostě nebude mít šajna, co je pro něj výhodnější....

Já chápu, jak to myslíte, ale v normální nastavení prostě vidím, jestli je to slabej lektvar, střední, silnej nebo navíc s nějakou příměsí, jestli je síla kouzla 4 nebo 12 a podle toho si vybírám... při uváděném (tady někde) množství lektvarů a kombinací si myslím, že to fakt vnese hroznej zmatek...

Chápu, že tím dáváte zejména bonus experimentování in real... že když vědec něco objeví, tak netuší, co to bude dělat - jenže berte v úvahu, že když už alchymisti něco kombinujou, tak většinou znaj nějaký vlastnosti věcí, který mixujou a proto je mixujou. TEdy ne vždy, dejme tomu, ale často.

Další věc, na kterou bych rád upozornil a která je SAKRA důležitá, když jen a serveru málo lidí - při dražších lektvarech budou velmi stoupat náklady, ale při počtu lidí bude hrozně malá prodejnost... no uvidíme no.

_________________

Kariena - zabita duergary chvíli po té, co jí byla poprvé v životě vyznána láska.... zemřela v lese, daleko od svého rodného hvozdu


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 13:23 07. May 2008 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 15:22 29. Apr 2007
Posts: 385
jak sem povidal je to treba vyzkouset, a kdyz bude nejakej problem s tim ze nikdo si nebude jistej co co znamena ani kdyz to bude varit popaty / kupovat popaty, tak se to holt bude nejak muset upravit. Myslim ze zkratky pro vlastnosti jsou pomerne vystizne a snadno odvoditelne ze jmen vlastnosti. Ale jasny ze to je subjektivni nazor a kdyz bude treba tak se to upravi. Nejsem beran. Jen hrava veverka. :)

Takze testovani ;). Jako neni problem udelat prejmenovani kdyz to budou hraci vyzadovat, ze v tom maj binec. Ale nebudem si nic nalhavat alchymiste jsou zatim v plenkach. Spis by bylo potreba poznatku z praxe.

Ad vyvazenost cen, tak to je treba otestovat a doladit. Uz ve hre zkousim prodavat lektvary hracum a zjistuju za kolik sou ochotni si kterej koupit. Zas nejde to nastavit z patra. Ale podle zkusenosti ve hre. Takze je treba teh co alchymii delaji a hlasit sve zkusenosti :)


Napriklad ceny lektvaru v obchodech jsou ujete, to je jasne. Malokdo si asi koupil lektvar co vydrzi par minut za 2000 zlatek. Je to preci jen spotrebni material.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 14:12 07. May 2008 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:39 17. May 2007
Posts: 1313
hele Dariene, ty máš koukám jednoduchý měřítka - na co sem zvyklej je dobře, všecko vostatní blbě, co ?
mě to speciálně k alchymii ohromně sedí, copa ty vidíš do flašky, co je vevnitř ? když ti do flašky vod vodky dám kyselinu sírovou tak poznáš kulový, dokud si nečuchneš nebo to nevylemtáš a pak se smíchy nepočuráš
ten alchymista ti to prodává aby vydělal a ne aby se tobě líbil systém, když naletíš podvodníkovi, koupíš sračku..... NO A CO ?

_________________
Usstan rin'ov ragar z'lonzic draeval shar'tleg ussta velve wun l'harventh


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 14:40 07. May 2008 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 01:37 21. Feb 2008
Posts: 5869
Darien wrote:
N...
kucik myslim psal, že je budou vykupovat i NPC (za nějaký poušál proč ne), ale zatím je vykupuje vetešník za 1.zl. bez ohledu, jestli škodí nebo pomáhá... (nevím jestli je to chyba nebo schválně)

obchod mezi PC by měl být pro alchymii primární. náklady tvoří pouze pořizovací cena náčiní (což je pakatel) a hlavně ceny katalyzátorů, které jsou pro lektvar potřebné... takže pokud 50% katalyzátor stojí 800, bude lektvar z něj stát víc... je otázka jestli tyhle ceny neupravit.

myslím, že trocha tajemství je dobrá věc a hlavně, jak píše melvik, těch pár označení, která postava používá, si snadno zapamatuje nebo zapíše...

_________________
hyperpasivní myšohryz
pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete
jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 16:34 07. May 2008 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 03:04 03. Feb 2008
Posts: 510
Location: Praha
photter wrote:
hele Dariene, ty máš koukám jednoduchý měřítka - na co sem zvyklej je dobře, všecko vostatní blbě, co ?
mě to speciálně k alchymii ohromně sedí, copa ty vidíš do flašky, co je vevnitř ? když ti do flašky vod vodky dám kyselinu sírovou tak poznáš kulový, dokud si nečuchneš nebo to nevylemtáš a pak se smíchy nepočuráš
ten alchymista ti to prodává aby vydělal a ne aby se tobě líbil systém, když naletíš podvodníkovi, koupíš sračku..... NO A CO ?



Ne, já si NESTĚŽUJU, já tu uvažuju nahlas, kam to může a nemusí vést. To co ty říkáš je taky blbost. Už proto, že každej alchymista si mohl na svý flaštičky nalepit cokoliv, třeba to nazvat kouzelnej lektvar bájného fénixe... což by mohla být taky sranda.

_________________

Kariena - zabita duergary chvíli po té, co jí byla poprvé v životě vyznána láska.... zemřela v lese, daleko od svého rodného hvozdu


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 16:36 07. May 2008 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 03:04 03. Feb 2008
Posts: 510
Location: Praha
Mimochodem, kluci, máte tam u jedný bylinky, jsou to nějaké slzy, strašnou hrubku v Y I. Nemůžu si ted vybavit ten název, ale opravte to prosím, je to děs.:)

A jak tu už někdo říkal, některé upravené přísady (destilací nebo hmoždířem atd) se sice dokážou stackovat, ale až když je dáte ručně na sebe, samy na sebe nějak odmítají skákat. Například ty bílé houby, ale i další. Takže tam máte někde "brouka".

_________________

Kariena - zabita duergary chvíli po té, co jí byla poprvé v životě vyznána láska.... zemřela v lese, daleko od svého rodného hvozdu


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 16:39 07. May 2008 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Darien wrote:
Ne, já si NESTĚŽUJU, já tu uvažuju nahlas, kam to může a nemusí vést. To co ty říkáš je taky blbost. Už proto, že každej alchymista si mohl na svý flaštičky nalepit cokoliv, třeba to nazvat kouzelnej lektvar bájného fénixe... což by mohla být taky sranda.


Ale vzdyt o tom se tu celou dobu mluvi. Nazev neoznacuje to, co je na flasce napsane, ale co jde rozpoznat, ze je vevnitr. To, ze se pouziva prave nazev lektvaru, je prave proto, ze v soucasnosti je to jedina vec, kterou mechanika nwn umi menit.

Stackovani bude pravdepodobne zpusobeno tim, ze nejsou v palete nastaveny jako identifikovane.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 17:01 07. May 2008 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 15:22 29. Apr 2007
Posts: 385
kucik wrote:
Stackovani bude pravdepodobne zpusobeno tim, ze nejsou v palete nastaveny jako identifikovane.

no nez sem si te precetl, me to zrovna taky napadlo :)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Alchymie
PostPosted: 20:45 07. May 2008 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 10:46 21. Mar 2008
Posts: 297
Location: Morava
Jenom takovej napad:
Pokud by doslo v budoucnu(a snad i dojde) k tomu ze by existovalo X alchymistu, kteri by prodavali kazdej dejme tomu kolem 10 lektvaru(jen priklad) a urcite by nebyly vsechny se stejnym ucinkem, tak pro nakupujici, kteri by se chteli vybavit nekolika druhy lektvaru(muj trpaslik urcite :D ) by v tom asi opravdu vznikl docela chaos(to samozrejme ukaze az cas)
Ted ten napad :)
Neslo by udelat nejake specialni tasticky, nebo opasky na flakonky(nebo neco v tom smyslu), kam by se vzdy dalo X stejnych lektvaru, a majitel by si tam mohl dat svuj popisek? Popripade by se daly uz sehnat s popisky, jako napr. lektvary posilneni atd.
Ze by to fungovalo na principu jako cutora-ta se naplni vodou, a kdyz je plna tak jsou tam tri davky.
Mozna je to uplna blbost, nemam bohuzel tuchu, jak to vsechno v NWN funguje tak to berte s rezervou :wink:


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits