Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 02:13 01. Nov 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:34 11. Aug 2020 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Hoj vespolek :)

Byl sem požádán o vyjádření k tématu, ergo se vyjádřím k hráčským a DM věcem. Budu se vyjadřovat obecně, neřeším konkrétní případy, do kterých většinou ani nevidím.

Za prvé, forma:
Pokud chcete řešit věci, řešte je HNED. Pokud máte problém s DM, obraťte se na nadřízené DM. Pokud máte problém s hlavním DM, nebo s WB, obraťte se na vlastníka světa. Neřešit, nechat vyhnít a pak to sepsat do jednoho dlouhého příspěvku nevede k řešení, jen k flame.

Za druhé, DM aktivita:
Budu opakovat po Frynovi, DM jsou skutečně jen lidi. Typicky se DM práce sestává z věcí, co dělat chtějí a věcí, co dělat musí. Ty druhé většinou dělat nechtějí, leč mají tu povinnost. Což jim pak bere chuť do hry, což vede k tomu, že od toho dají ruce pryč. Celkem často se stane, že DM něco rozjede, má to nějak vymyšlené, leč v průběhu doby buď zasáhne reálný život, nebo se původní záměr natolik rozjede, že z věci, kterou dělal pro radost se stane povinnost.

Oživit na krátkou dobu NPC je minimální práce, která oživí svět a typicky zabaví DM i hráče. Není s tím spojena administrativa, plánování, vedení záznamu, nic. IC odezva hráčské aktivity je přesný opak. I v případě komunikativních a slušných hráčů může být náročné umožnit zábavu při zachování reálií. Někteří hráči pak vidí "ten má to a ono, to chci taky" a nevidí, nebo nechtějí vidět pozadí, úsilí a dobré úmysly, zajímá je jen výsledek. A tak se cítí ublížení a protože to nemohou být oni, co dělají něco špatně, hází vinu všude kolem sebe, místo aby si vzali výsledek jako důsledek svých voleb. Což k chuti podporovat hráčské úsilí taky nepřidává.

Za třetí, DM tým:
Tým musí fungovat jako celek. To, že jeden člověk zapadne dobře do jednoho týmu neznamená, že zapadne dobře do týmu jiného. To, že je schopen fungovat v jednom prostředí/světě neznamená, že zapadne jinam. Na DM jsou obecně ale na Thalii kladeny menší požadavky, jak na EQ. Typicky je to v režimu "chce, tak se to zkusí a uvidíme". Nicméně, kandidát na DX musí splňovat následující:

- Základní úroveň spolehlivosti. DM má kontrolovat dodržování pravidel, ne je porušovat.
- Základní úroveň nestrannosti. DM nesmí hrát na favority, být činný v mezihráčských konfliktech (nezaměňovat s konflikty postav), prosazovat zájmy vlastní postavy (pokud má), či svých kamarádů.
- Základní úroveň chování. Pokud se hráč (opět, ne postava) chová nevhodně, konfliktně, nedokáže udržet chladnou hlavu, či manipuluje svým okolím, nemá v týmu co dělat.
- Aktivita. Tohle hledisko má dvě formy. Na jednu stranu je dobré být aktivní DM. Na druhou stranu typicky lidé, kteří mají aktivní a ve světě činné postavy nejsou vhodnými DM, protože nejde dobře být aktivní ve světě, který má člověk na dozor. Tým se pak rozhoduje, jestli nedává větší smysl mít činnou postavu, než mít DM.
- Zapadnutí do týmu. Pokud někdo v existujícím týmu cítí, že by nebyl schopen fungovat dobře po boku nového člena, nemá asi smysl měnit 1:1
- Znalost reálií je spíš bonus, než nutnost.

Za třetí, Nalk:
Byl to potížista, kterého by v týmu nechtěl nikdo. Ale šel do sebe, změnil přístup a i když mu občas něco ujede, nepřestává se snažit. Když jsem nastupoval na hlavní DM a kronikáře, jasně sem deklaroval, že nebudu rozjíždět žádné questy, že svou roli vidím pouze jako arbitra a poslední instanci. V té době to stačilo. Když bylo nutné vzít za provaz a táhnout, aktivně pracovat na živém světě, odešel jsem z pozice hlavního DM, protože nejsem v situaci, kdy bych byl ochoten investovat do této činnosti čas tak, jak by se na pozici hlavního DM slušelo. Nalk naopak investuje obrovský kus času, který z pozice hráče není vidět, na balancování a WB tvorbu světa ve spolupráci s Rejtym a Šamanem.

Co se mě týče, přestal jsem mít čas/chuť na DMkování vůbec a zůstal jsem pouze na řešení věcí jako zasekávání postav, ale 99% času jsem zůstal hrát na postavě a DM questům se nevěnoval. Což už pak přestalo mít smysl, takže jsem odešel i jako DM.

Shrnutí
Berte to tak, že v týmu není zlá vůle. Je upřímná snaha mít živý, zábavný a dostatečně reálný svět. Jsou to lidi, kteří investují svůj volný čas a někdy i peníze do toho, aby přinesli zábavu hráčům. Občas se něco povede, občas se něco nepovede, jsme všichni lidi. Přistupujte prosím k tomu tak a pak to bude dávat smysl.

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 14:40 11. Aug 2020 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 19:32 03. May 2020
Posts: 30
Jsem na TH krátkou dobu nechci nikoho hodnotit, protože se tu zatím jen zvolna rozkoukávám. Ale protože tu už padlo jméno Alquista, se kterým jsem mnoho let hrála na EQ, chci připojit svůj názor.
Za celých víc než 10 let na EQ jsem poznala hodně DM, lepších i horších, ale ani ti nejlepší nedokázali to, co Alquist.
Netvrdím, že nedělal chyby. Dělal je jako všichni ostatní. Dokázal občas i pěkně naštvat, jak se už zmínila Lassair. Ale jeho nevyčerpatelná studnice nápadů, ať už šlo o krátké oživení NPC, nebo o quest na mnoho týdnů, různé akce k pobavení, vymýšlení soutěží apod. byla vždycky úžasná.
Proto mi odmítnutí jeho přijetí do týmu je líto. Věřím, že i tady by svým talentem, invencí a ochotou věnovat čas organizaci, pobavil a zaujal i tady spoustu hráčů.
Za sebe mohu jen prohlásit, že mi vždycky bylo ctí a potěšením s ním, ať už jako začínajícím hráčem i později DM, hrát.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 15:15 11. Aug 2020 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 13:37 02. Feb 2008
Posts: 2654
Location: Praha
Myslím, že odmítnutí Alquista do týmu byla dobrá věc, když už to tu řešíte. Hraje tu chviličku, sotva si osahal svět za postavu, o systémech ani nemluvě. To, že byl kdysi zvolen na EQ v rekordně krátké době byla chyba, která vedla k mnoha dalším a zbytečným průšvihům hlavně z pohledu reálií a věcí s magií, a bylo by dost hloupé to opakovat tady. (A to i když za současný ne-stav EQ rozhodně nenese odpovědnost, spíš naopak). Navíc je tu ta věc s kompatibilitou týmu, kterou zmínil Kokos.

Takže v téhle věci - jedno ne neznamená ne napořád, což? A i vzájemné kompatibility se dá postupně dosáhnout.
S jeho lobby to proto není potřeba přehánět, aby to nebylo na škodu ke vzájemným vztahům s týmem.

_________________
Ryudern Tann - 29 level fňukna, 1 level "muž".
Píšu přesně to, co mám na mysli. Nemohu za to, že někteří čtou to, co mají na mysli oni.
Vrchní prohledávač cizích trezorů, zabavovatel dóz, nejvyšší šátrač ve stolcích a pověřený prohmatávač koberců.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 16:21 11. Aug 2020 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 10:04 07. Oct 2015
Posts: 21
Braenn mě třeba to, že ho tady jako DM nechtěli nepřekvapilo, taky jsem si s ním prožila své a souhlasím s tím, že by to bylo moc brzy. Taky jsem mu to i řekla.
Jediné o co mi šlo je to, aby ho lidé, kteří ho posuzují na základě fora na EQ a myslí si, že pád EQ je jeho vina ( za co fakt můžeme poděkovat jiným), poznali. Nic víc. A pak se třeba časem uvidí, nebo neuvidí...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 18:02 11. Aug 2020 
Offline
DM Thalie
 Profile

Joined: 20:48 17. Jun 2007
Posts: 1214
Poté co jsem zjistil o koho se jedná, tak mi vyšlo, že bohužel s rozhodnutím týmu neudělit DM status souhlasím a zcela chápu proč k tomu došlo.
Jediné s čím bych mohl mít námitku je, pokud dotyčný skutečně nedostal žádné jasnější vysvětlení proč ten DM status nedostal (což je mnohdy opomíjené jako zbytečnost, ale vždy je to v jakékoliv komunikaci plus, často i základní elementární slušnost), ale kvůli tomu se opravdu nemusí rozpoutávat flame.

Lassair:
Já si nemyslím, že by někdo z týmu Thalie (těch co rozhodují o tom kdo bude mít DM/WB status) Alquista posuzoval pouze na základě kritiky, kterou vypouštěli kolegové z jeho týmu.
On sám tam některé dost zásadní věci uznal a to prostě působí jako strašák, pokud se snažíš mít fungující tým a dodat k němu dalšího "týmového hráče".
Opravdu nikdo nechce potenciálně hlídat své kolegy a řešit potíže vyvstanuté z jejich možného pochybení, což už se myslím párkrát na Thalii stalo a čas je opravdu vemi cenná komodita, která lze využít účelněji.
I jak píše Braenn, zatím je na Thalii moc krátce, nebylo by to navíc vhodné hned tak z kraje (v podstatě by to byla chyba), ale nikdo neví co se může stát v budoucnu.
Já sám upřímně budu raději, když Alquist na Thalii zůstane "pouze" hráčem, byla by škoda jeho postavy. Alquista si vážím a v životě jsem neviděl tak aktivní osobu za DM konzolí, ale přímo tohle jsem mu v podstatě před nějakou dobou napsal, když jsem ani netušil, že se o tento post ucházel.

Kokosák:
Opravdu hezky jsi to shrnul. Je to asi dost o rovnováze, jakmile se jedna strana vychýlí, tak začnou potíže (jako už bylo několikrát vidět v minulosti nebo současnosti i na jiných světěch).

Obecně:
DM má oproti hráči mnohem větší odpovědnost. Za to kam svět vede, jeho udržování při životě a zajišťování smysluplné reakce na hráčskou aktivitu (i za cenu, že se to někdy hráčům nelíbí, když si naběhnou do situací, se kterou nepočítali nebo měli dost zkreslené představy jak to ve světě chodí).
Neměl by ovšem zapomínat, že také on byl kdysi hráčem a jaké to je být hráčem (i nadále je svým způsobem stále spoluhráčem). Prostě se neodcizit, přestože má vyšší (nejvyšší) autoritu.

Hráč by zase neměl zapomínat, jak už tu bylo zmíněno, že DM je "jen" člověk a ten není dokonalý nebo nevyčerpatelný.
A především, umět přijmout i to špatné co se děje postavě a zvládnout odmítnutí jejich požadavků (přestože to co si vybájili je přece tak super a bezchybně zapadá do všeho).
DM totiž vnímá svět z jiné roviny, jiného pohledu a musí (nebo měl by) chtě nechtě zohledňovat aspekty, které hráči nevidí. Nevěřím, že je za tím škodolibost, spíš snaha zachovat jistá pravidla a souvislosti. Jejich čas je stejně drahý jako náš (hráčů postav) a nemít zájem něco pro ostatní udělat, tak se už ve hře neobjeví.

Miowyn:
Netuším kdy, kým a proč byl titul měšťana tvojí postavě udělen (ostatně, ty sám píšeš, že za nic).
Znám ale pár postav, které si tento titul musely opravdu zasloužit a zřejmě v něm vidí nějaký smysl nebo prostředek k dalšímu postupu. Takže bych nesoudil pouze podle jednoho (tvého) případu.
Můžeš mít stejné nástroje k použití, ale stejně bude výsledek záviset na tom, jak ten nástroj umíš použít.
Možná v tvém případě rozhodovalo to, že jsi tak neštval místní autority (IC, jako úřady, stráž, šlechtu) jako osoba Svenna. Ale to pouze hádám.

Jinak "zlé dění" bylo míněno ve smyslu, když se postavě děje něco, co se ji nelíbí (nebo dokonce hráči). Tedy to, že si ho třeba stráž dovolí zatknout nebo pokutovat za ramenaté pouštění si úst na špacír a podobně.
Nepsal jsem o útocích drowů nebo snaze Impéria dělat rozruch poblíž hranic království nebo jiných záležitostí, o kterých by si postava mělo něco zjistit nebo k nim pouze nebýt hluchá.

xpm335:
Nic ve zlém, ale neměl by sis vybírat konfliktní charakter, který vede k těmto situacím (negativnějšího pohledu na tvou postavu světem), pokud pak neumíš ustát očekávané/možné následky.
I tak si ale myslím, že Svenn nezažíval pouze to "špatné". V podstatě, navzdory tomu jaký to byl charakter, který si svou prudkostí pravidelně zajišťoval nelibost NPC okolí, si také u mnohých vydobyl respekt, důvěru, přátelství a další pozitivní věci, které zajistí, že na něho bude hodně postav vzpomínat v dobrém.

Co se týče titulu pro Svennova synka, zkusím to trochu rozebrat (snad se neurazíš) proč se nedivím, že ho nedostal:
A) Titul by si měla vydobýt/zasloužit sama postava, které je udělen a Svenn sám žádný titul neměl, ani nějaké dědické právo pro své potomky (ano, nikdo nechce hrát nicku, až na pár vyjímek teda, ale něčeho dosáhnout fakt není obvykle zadarmo)
B) Tady se možná mýlím a kdyžtak mě oprav, ale smrt (zakončení) postavy je převážně tvá svobodná volba. Chápu, že už ti Svenn tolik radosti nepřinášel (škoda ho, rád jsem si s ním zahrál), ale zakončení postavy by nemělo být podmínkou pro získání nějakých výhod pro postavy jiné (jako třeba ten titul pro synka). Svenn dostal osobní hrobku, což si myslím že ne každý má nebo v to může vůbec doufat.
Stovky hodin strávených s postavou přece není vždy zakončeno nějakou slíbenou odměnou v podobě toho a toho, co by měl zajistit DM tým. Ty stovky hodin jsou přece sami o sobě provázany se zábavou kterou jsi zažil s postavou strávenou ve hře (nebo bych čekal, že tě to bavilo, proč mrhat stovky a stovky hodin tím, co ti nic nepřináší).

Na závěr bych ještě jednou zdůraznil co tu napsal Kokosák, pokud máte s někým problém, tak to s ním řešte nebo s osobou, která na cíl vaší stížnosti dohlíží nebo má práva s tím něco dělat.

Je dobře, když se tady každý může slušně vyjádřit (i negativně), ale stejně dobře je i zkusit předejít zbytečné žluči, které se nashromáždí až k prasknutí.

_________________
DM aktivita podle časových možností (případně podle nálady).


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 18:44 11. Aug 2020 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
1) Rozšíření týmu a DM tým jako celek

Od začátku roku byla jen jedna legitimní žádost o členství v týmu a tou byl zmiňovaný Alquist. Hlasovali čtyři členové týmu, čtyřikrát ne. Hlavní důvod? Braenn by byla nejblíže - Alquist tu zkrátka hraje docela krátce a zatím to jde znát. Nevím, zda jsem mu to napsal dost jasně, když jsem napsal ve zkratce "nyní ne". Rozhodně to není "nikdy ne". To, že hrál někde něco nějak, není pro tento server až tak podstatné. I kdyby bylo, pak je to obávám se dvousečná záležitost.
Více seriózních žádostí se ke mě nedostalo.

DM tým jako celek dříve obsahoval opakovaně ty stejné osoby. Mnohé z nich měli nějaký ten hřích i třeba z dob fungování jako DM. Proto jsme zpřísnili to, koho chceme přijímat do týmu. Jak nadhodil velmi dobře kokosák, jde o to, že tým musí být i nějak sladěný a jet na určité vlně. To neznamená jeden jediný názor, ale znamená to určitý podobný přístup a ochota věci probírat, diskutovat a řešit. Každé DM pak má nějaké místo a nějakou činnost.

2) Zničená ekonomika a malý posun ve změnách

Zde by bylo příjemné si vyjasnit, kdy ke zničení ekonomiky došlo a tehdejší tým není dnešní tým. Ke změnám a "věčné betaverzi" se vyjádřil Shaman. Vize je, vize se posouvá, nicméně Shaman je na to skriptování v jádru sám. Do toho každý máme reálný život, reálné potíže s prací, zdravím a dalšíma věcma. Posun je a od menších věcí se dostávám ke komplexním změnám okolo casterských povolání, což bývá na delší lokte, aby se pokrylo (pokud možno) vše. Vize je jednotná, jakmile se systémy nastaví dle ní, tak se do jejich jádra už šahat nebude (+- nemohu slibovat nic na věčné časy).

Řada hráčské iniciativy bohůmžel padla i na tomto, protože některé činnosti jsme spojovali se systémy, které měli dobrovolní přispěvatelé brzy dokončit... a nedokončili. Což jsem se s definitivní jistotou dozvěděl před pár týdny, avšak mezitím Shaman nabral hromadu jiných dobrovolníků, což dává naději, že určité podpůrné systémy pro činnost hráčů brzy budou fungovat. Ubíhat to ve dvou DM nám s Desmondem přišlo nerealistické a zvolili jsme tedy variantu "vyčkat na systém".

A jak pravil Shaman, rozbito bude asi ještě nějakou dobu, nicméně část změn se aktuálně váže i na IC dění a čeká se, až se určité věci dořeší ve hře. Třeba Labach.

3) Tituly, zásluhy a jiné

Jako na každém RP světě, i na Thalii platilo, platí a doufám, že vždy platit bude, že získávání mnoha věcí není otázkou peněz, ale projevené dlouhodobé konzistentní hráčské snahy. Tituly pak mají být motivátory, které uskupením ukazují, že jejich činnost je nějak vnímána. To značí, že pokud chcete s postavou něčeho dosáhnout, tak se očekávají alespoň měsíce soustavné snahy, často bez dohledu DM, kdy se věnujete své zvolené oblasti. To neznamená, že po jmenování měšťanem dostanete přístup ke všemu, co se měšťanu nabízí. Stejně tak se rytířem nestanete za den, mistrem Azurové věže taky (v mém případě na ST to byl rok práce).
Problém Karathy, který mi osobně vadil už na ST, je, že Karatha je v rámci reálií orientovaná určitým směrem. Je zde silný vliv Církve a tedy logicky každý, kdo se vydá tímto směrem, má vyšší šance na nějaké to postavení a pravomoce. Některé novinky tedy směřují k tomu, aby se vytvořil prostor i v Karathě pro jiné skupiny, především pak pro ty, které nemají jiné místo ve světě. Zároveň to opět nějak zapadá do vize budoucích událostí.

4) Já

Osobně jsem dost vytížen reáliemi. Je to poněkud zoufalé, protože pokaždé když načnu novou kapitolu něčeho, co potřebuje doladit, tak na mě vypadne strašák z dob slučování reálií od žorže a DG. Hrabu se tedy ve věcech, které tu visí i třeba deset let a je potřeba to ideálně srovnat, sjednotit, nenarušit tím už opravené části a pak na to navázat s již nachystanou vizí událostí do budoucna. Questově na tom nejsem dobře, to je pravda, ale pokud o to byl zájem a měl jsem čas, tak jsem se snažil podporovat hráčskou iniciativu, zodpovídat dotazy atd. Vývoj taky bere čas. Plány existují, jen je nutné je spouštět nějak postupně, v souladu se změnami v systému a v rámci nějaké IC logiky. Vemte si třeba Impérium - sotva bylo zmíněno, tak se všichni chystali do zbraně a málokdo už se zabýval tím, jak je vlastně daleko. Dojde do Karathy? No zítra to nebude. Dojde za rok? Třeba jo, třeba ne.

Za mě je mé PM vždy otevřené. Discord už ne. Občas si i já chci odfrknout, a když mi do toho píšou hráči, kteří mě pak obviňují, že někoho protěžuju, přičemž z druhé strany slyším, že zase protěžuju tu první stranu, tak to člověka omrzí. Obzvláště když se někteří neumí ovládat, píšou třeba připití a pak mi ještě tvrdí, že jsem si tu konverzaci vymyslel, ač ji v tom Discordu také vidí. :wall: Zároveň na některé dotazy nelze zodpovědět - nemohu vám říct, jak dopadne váš nápad, musíte zariskovat. Nemohu vám říct, zda je nějaká teorie pravdivější než jiná, protože to třeba nikdo v IC rovině neví. Někdo zabývající se teoretickou fyzikou se taky jen nemodlí ve Vatikánu, ale prostě si najde důkazy a teorie vydá.

Zároveň pokud mi někdo dá najevo, že o moji přítomnost nestojí, tak se nevnucuji. Nicméně reakce světa uhrávat musím, je to nemilá a vyčerpávají povinnost DM. Už jen potrestat nějakého hráče bývá často minuta ve hře a dalších dvacet minut logování ve fóru. O zkažené chuti k tvorbě ve hře ani nemluvím, obzvláště poslední prohřešek s veškerými dalšími událostmi zanechal silnou pachuť.

5) XPM

Drahý XPM, né kámo, nejsme kamarádi. Že ty nevidíš posun, neznamená, že není. Co se tvé hry týče, tak je to složité. Nápady máš místy dobré, místy ne jako každý. Často nemáš o co žádosti opřít. Často věci prostě nečteš celé, nebo si bereš hlavně to, co se ti hodí, ne vše, co ti říkáme. Příkladem může být snaha o obnovu farmy, ze které se stala obnova celé osady, ačkoliv ti nikdo nic takového nenabídl a ještě sebeprezentace, že už je vše jasné, ruka v rukávu apod. Z pohledu týmu jsi v takovém nedobrém cyklu, který když přirovnám k týdnu, tak probíhá zhruba takto:
Pondělí - máš dobrý nápad
Úterý - seženeš na nápad lidi
Středa - začátky realizace, vypadá to nadějně a vzbuzuje zájem
Čtvrtek - věci se rozjíždějí, tvoří to nějaký děj
Pátek - protože ve čtvrtek se stalo nevíme co (nebyla odměna? nebylo dost pozornosti?) uděláš nějakou masivní botu (třeba před strážným urážíš krále / vysmíváš se, že budeš falšovat královské pečetě).
Sobota - řešíme, jak to pojmout, abysme ti nemuseli vypermkovat postavu
Neděle - křičíš do PM / na fóru. Obvykle nepříliš šťastnou formou (vzpomeň na PM Desmondovi ohledně sídla ;) )

Bylo by fajn, kdybys měl více trpělivosti a pochopení, třeba tolik kolik tu prezentuješ. Pak bys možná ty "pátky" překlenul a došel k tomu, že v sobotu ti dáme odměnu a v neděli budeš moct posunout snažení dále.

Co se týče titulu pro syna, Fryn to shrnul krásně. Dobrá hra je OOC, titul je IC. Osobně myslím, že ta postava byla ukončena moc brzy, možná stačilo trošku srovnat některé rozporuplné aspekty jeho osobnosti (odpor k jižanům × snaha u jižanů růst ve společnosti) a mohlo se ještě mnoho dobrého odehrát. Je to škoda.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 21:13 11. Aug 2020 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 12:50 11. Sep 2018
Posts: 8
Nalkanar wrote:
1) Rozšíření týmu a DM tým jako celek

Od začátku roku byla jen jedna legitimní žádost o členství v týmu a tou byl zmiňovaný Alquist. Hlasovali čtyři členové týmu, čtyřikrát ne. Hlavní důvod? Braenn by byla nejblíže - Alquist tu zkrátka hraje docela krátce a zatím to jde znát. Nevím, zda jsem mu to napsal dost jasně, když jsem napsal ve zkratce "nyní ne". Rozhodně to není "nikdy ne". To, že hrál někde něco nějak, není pro tento server až tak podstatné. I kdyby bylo, pak je to obávám se dvousečná záležitost.
Více seriózních žádostí se ke mě nedostalo.

DM tým jako celek dříve obsahoval opakovaně ty stejné osoby. Mnohé z nich měli nějaký ten hřích i třeba z dob fungování jako DM. Proto jsme zpřísnili to, koho chceme přijímat do týmu. Jak nadhodil velmi dobře kokosák, jde o to, že tým musí být i nějak sladěný a jet na určité vlně. To neznamená jeden jediný názor, ale znamená to určitý podobný přístup a ochota věci probírat, diskutovat a řešit. Každé DM pak má nějaké místo a nějakou činnost.

2) Zničená ekonomika a malý posun ve změnách

Zde by bylo příjemné si vyjasnit, kdy ke zničení ekonomiky došlo a tehdejší tým není dnešní tým. Ke změnám a "věčné betaverzi" se vyjádřil Shaman. Vize je, vize se posouvá, nicméně Shaman je na to skriptování v jádru sám. Do toho každý máme reálný život, reálné potíže s prací, zdravím a dalšíma věcma. Posun je a od menších věcí se dostávám ke komplexním změnám okolo casterských povolání, což bývá na delší lokte, aby se pokrylo (pokud možno) vše. Vize je jednotná, jakmile se systémy nastaví dle ní, tak se do jejich jádra už šahat nebude (+- nemohu slibovat nic na věčné časy).

Řada hráčské iniciativy bohůmžel padla i na tomto, protože některé činnosti jsme spojovali se systémy, které měli dobrovolní přispěvatelé brzy dokončit... a nedokončili. Což jsem se s definitivní jistotou dozvěděl před pár týdny, avšak mezitím Shaman nabral hromadu jiných dobrovolníků, což dává naději, že určité podpůrné systémy pro činnost hráčů brzy budou fungovat. Ubíhat to ve dvou DM nám s Desmondem přišlo nerealistické a zvolili jsme tedy variantu "vyčkat na systém".

A jak pravil Shaman, rozbito bude asi ještě nějakou dobu, nicméně část změn se aktuálně váže i na IC dění a čeká se, až se určité věci dořeší ve hře. Třeba Labach.

3) Tituly, zásluhy a jiné

Jako na každém RP světě, i na Thalii platilo, platí a doufám, že vždy platit bude, že získávání mnoha věcí není otázkou peněz, ale projevené dlouhodobé konzistentní hráčské snahy. Tituly pak mají být motivátory, které uskupením ukazují, že jejich činnost je nějak vnímána. To značí, že pokud chcete s postavou něčeho dosáhnout, tak se očekávají alespoň měsíce soustavné snahy, často bez dohledu DM, kdy se věnujete své zvolené oblasti. To neznamená, že po jmenování měšťanem dostanete přístup ke všemu, co se měšťanu nabízí. Stejně tak se rytířem nestanete za den, mistrem Azurové věže taky (v mém případě na ST to byl rok práce).
Problém Karathy, který mi osobně vadil už na ST, je, že Karatha je v rámci reálií orientovaná určitým směrem. Je zde silný vliv Církve a tedy logicky každý, kdo se vydá tímto směrem, má vyšší šance na nějaké to postavení a pravomoce. Některé novinky tedy směřují k tomu, aby se vytvořil prostor i v Karathě pro jiné skupiny, především pak pro ty, které nemají jiné místo ve světě. Zároveň to opět nějak zapadá do vize budoucích událostí.

4) Já

Osobně jsem dost vytížen reáliemi. Je to poněkud zoufalé, protože pokaždé když načnu novou kapitolu něčeho, co potřebuje doladit, tak na mě vypadne strašák z dob slučování reálií od žorže a DG. Hrabu se tedy ve věcech, které tu visí i třeba deset let a je potřeba to ideálně srovnat, sjednotit, nenarušit tím už opravené části a pak na to navázat s již nachystanou vizí událostí do budoucna. Questově na tom nejsem dobře, to je pravda, ale pokud o to byl zájem a měl jsem čas, tak jsem se snažil podporovat hráčskou iniciativu, zodpovídat dotazy atd. Vývoj taky bere čas. Plány existují, jen je nutné je spouštět nějak postupně, v souladu se změnami v systému a v rámci nějaké IC logiky. Vemte si třeba Impérium - sotva bylo zmíněno, tak se všichni chystali do zbraně a málokdo už se zabýval tím, jak je vlastně daleko. Dojde do Karathy? No zítra to nebude. Dojde za rok? Třeba jo, třeba ne.

Za mě je mé PM vždy otevřené. Discord už ne. Občas si i já chci odfrknout, a když mi do toho píšou hráči, kteří mě pak obviňují, že někoho protěžuju, přičemž z druhé strany slyším, že zase protěžuju tu první stranu, tak to člověka omrzí. Obzvláště když se někteří neumí ovládat, píšou třeba připití a pak mi ještě tvrdí, že jsem si tu konverzaci vymyslel, ač ji v tom Discordu také vidí. :wall: Zároveň na některé dotazy nelze zodpovědět - nemohu vám říct, jak dopadne váš nápad, musíte zariskovat. Nemohu vám říct, zda je nějaká teorie pravdivější než jiná, protože to třeba nikdo v IC rovině neví. Někdo zabývající se teoretickou fyzikou se taky jen nemodlí ve Vatikánu, ale prostě si najde důkazy a teorie vydá.

Zároveň pokud mi někdo dá najevo, že o moji přítomnost nestojí, tak se nevnucuji. Nicméně reakce světa uhrávat musím, je to nemilá a vyčerpávají povinnost DM. Už jen potrestat nějakého hráče bývá často minuta ve hře a dalších dvacet minut logování ve fóru. O zkažené chuti k tvorbě ve hře ani nemluvím, obzvláště poslední prohřešek s veškerými dalšími událostmi zanechal silnou pachuť.

5) XPM

Drahý XPM, né kámo, nejsme kamarádi. Že ty nevidíš posun, neznamená, že není. Co se tvé hry týče, tak je to složité. Nápady máš místy dobré, místy ne jako každý. Často nemáš o co žádosti opřít. Často věci prostě nečteš celé, nebo si bereš hlavně to, co se ti hodí, ne vše, co ti říkáme. Příkladem může být snaha o obnovu farmy, ze které se stala obnova celé osady, ačkoliv ti nikdo nic takového nenabídl a ještě sebeprezentace, že už je vše jasné, ruka v rukávu apod. Z pohledu týmu jsi v takovém nedobrém cyklu, který když přirovnám k týdnu, tak probíhá zhruba takto:
Pondělí - máš dobrý nápad
Úterý - seženeš na nápad lidi
Středa - začátky realizace, vypadá to nadějně a vzbuzuje zájem
Čtvrtek - věci se rozjíždějí, tvoří to nějaký děj
Pátek - protože ve čtvrtek se stalo nevíme co (nebyla odměna? nebylo dost pozornosti?) uděláš nějakou masivní botu (třeba před strážným urážíš krále / vysmíváš se, že budeš falšovat královské pečetě).
Sobota - řešíme, jak to pojmout, abysme ti nemuseli vypermkovat postavu
Neděle - křičíš do PM / na fóru. Obvykle nepříliš šťastnou formou (vzpomeň na PM Desmondovi ohledně sídla ;) )

Bylo by fajn, kdybys měl více trpělivosti a pochopení, třeba tolik kolik tu prezentuješ. Pak bys možná ty "pátky" překlenul a došel k tomu, že v sobotu ti dáme odměnu a v neděli budeš moct posunout snažení dále.

Co se týče titulu pro syna, Fryn to shrnul krásně. Dobrá hra je OOC, titul je IC. Osobně myslím, že ta postava byla ukončena moc brzy, možná stačilo trošku srovnat některé rozporuplné aspekty jeho osobnosti (odpor k jižanům × snaha u jižanů růst ve společnosti) a mohlo se ještě mnoho dobrého odehrát. Je to škoda.



Ty vole :-) to si myslíš, že to někdo čte, takovej epos :D :shock:

_________________
Podporuji: http://patreon.com/AndrewDark


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 22:15 11. Aug 2020 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:51 02. Apr 2010
Posts: 2956
Taurus wrote:
Nalkanar wrote:
Gilgameš a mohutná Uruku hradba

Pohlédni, příteli, na velké město Uruk na březích svatého Eufratu! Projdi se po jeho širokých třídách a náměstích, prohlédni si jeho výstavné chrámy! Zastav se před Eannou, svatyní bohyně Ištary, a dotkni se jejího prahu! To všechno z dávných pochází dob a nic podobného nevytvořil jinde žádný král ani člověk.



Ty vole :-) to si myslíš, že to někdo čte, takovej epos :D :shock:


Někdo to i čte.

_________________
Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.

Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy

Incoherent fire dissipates all contingency.

ZANEPRÁZDNĚN


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 22:47 11. Aug 2020 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 21:55 13. Feb 2013
Posts: 145
Když je tu ta příležitost, tak tedy také přidám svoje do probíhající diskuze. Nevím, co se stalo, Xpm asi musel opravdu trochu dospět, protože s ním v podstatě souhlasím :D

Začnu svým návratem ke hře – když jsem tu opět v době koronavirové začala hrát v důsledku znovuobjevení volného času, byla jsem i dost nadšená – množství hráčů ve mně vzbudil naději, že se snad něco ve světě děje…
Po cca čtrnácti dnech jsem zjistila, že od chvíle, kdy jsem tu asi tak před pěti lety hrát přestala, se v podstatě nic nezměnilo. Server mi stále přišel rozdělený na tři skupiny 1. Kolem Gorana Gryma, 2. Kolem SSF (Pajky), 3. Ti, co stojí uprostřed a vždy tam stáli. Byla jsem zvědavá na nové hráče a doufala ve vytvoření nových herních příležitostí, protože tohle mě přestalo bavit už před lety.

Objevila se možnost přidat se ke stráži. S jistou dávkou nadšení a hlavně touhou podpořit cizí snahu jsem se k ní s Amal přihlásila, byla jsem s postavou přijata a začala hra. Od začátku jsem byla trochu rozčarovaná, ale říkala jsem si: ,,porodní bolesti,, a zůstávala dál… Dál jsem zůstávala i díky skvělému parťákovi Albrechtovi.
Snažila jsem se hrát stráž smysluplně, vnést do ní ženský prvek lidskosti a empatie, zdravého rozumu, že se vylepší pověst strážných, aby na ně nebylo nahlíženo jako na otravné případy, ale jako na smysluplnou součást světa, která pomůže řešit rozbroje. Představovala jsem si, že jakožto hráči účastnící se DM projektu budeme mít i větší podporu, abychom DM pomohli vytvářet IC svět tak, jak chtějí, aby se posouval, a zároveň jim ubrali povinností. Nicméně se dostavovalo stále větší rozčarování – největší problémy, které jsme řešili, byly zásluhou nesmyslného přístupu DM. Zmíním uvěznění Taši za hádku v hospodě s Frenkem, případ halapartna, věznění Arany. K mnohému jsem se vyjádřila daným postavám IC případně hráčům OOC, nechci to rozvádět do hloubky… Nicméně i po těchto podle mě ,,kiksech,, jsem hledala nějaké ospravedlnění, aby strážní z toho nevycházeli jako totální pitomci. Nejvíc mě štvalo, že to byly akce DM, ale veškerý posměch si odnesly naše hráčské postavy. Tyhle akce mi přišly nesmyslné vzhledem k rozumu, který nám byl všem nadělen, i vzhledem k IC. Opravdu si nemyslím, že by šel někdo sedět, protože se nuzák pohádá s nuzákem v hospodě apod.
Albrecht mnohdy vznesl dotaz, protože jakožto zelenáči jsme nechtěli dělat zásadní rozhodnutí sami, než se rozkoukáme, ale na dotazy mu nebylo odpovídáno. Co musím pochválit je, že se nám dostalo odpovědí alespoň v ooc rovině od obou DM – Desmonda i Nalkanara.
Každopádně má postava byla nevhodná, po vzájemné dohodě jsem tedy u stráže skončila. Každopádně, co mě mrzí a co si myslím, že se mělo řešit a kde nám DM měli poskytnout podporu a neposkytli, ač to bylo mnohokrát zmíněno:
1. Situace kolem drowů – na čež navázaly nakonec všechny spolky – nic, ticho po pěšině
2. Situace kolem nekromantských spolků – nadhazovány postavami ,,hrobníků,,

Abych nehanila jen DM, mnohdy jsem sledovala, že i hráči se chovají dost nesmyslně. Ano, sedíme za počítačem a nám hráčům se v podstatě nic nestane – nás nebude bolet bití, mučení, ztráta peněz nutná k přežití, protože postava nemá hlad, nebudeme se bát o rodinu, své přátele, protože spoléháme na to, že nám nikdo nechce hru zbytečně znepříjemňovat – a tak mi přijde, že někteří mají pocit, že si můžou dovolit kdo ví co, být ,,hrdinové,, za každé situace. Už vidím (ironie, kdyby to někomu nedošlo), jak v dnešní době někam přijdou plně oblečení policajti někoho vyslechnout nebo zatknout a lidi na ně začnou pořvávat, flusat okolo atd. Z vlastní zkušenosti jen přítomnost takových budí respekt, všichni mají staženou prdel a respekt, i když večer u piva klidně můžou nadávat. Ze svého zaměstnání vím, že stačí pohrozit a i ti horší duševně nemocní jedinci se stáhnou (skutečně mluvím o diagnózách např. schizofrenie nebo lidi propuštění z vězení). Nikdo nechce mít problémy, ale v tomto herním světě to u některých neplatí. Prosím, zamysleme se, jestli je chování postavy smysluplné.

Chápu tedy i rozčarování DM, pokud takhle postavy nesmyslně reagují dost často – no mě by to nebavilo, stačí mi reálný život, ve hře si chci odpočinout a ne řešit ještě větší kraviny než normálně. Nehledě pak na ooc výčitky, neslušnost a vulgarity. Buďme k sobě empatičtí – ne jen zde, ale i venku v životě mimo záři monitorů.
Trochu jsem odbočila od toho, co jsem chtěla říci – takže k tomuto poslední, ať se stalo, co stalo, stejně jsem ráda, že tu snaha ,,stráž,, vznikla a doufám, že bude pokračovat.

Chtěla jsem se vyjádřit k postupu postavy a získávání určitého postavení. Skutečně ne každého baví hrát nuzáka a plebs. Možnost by mohla být zmíněná stráž, bohužel, i když má postava nebyla propuštěna, protože by byla špatnou strážnou, ač v Karathě žije, má pronajatý byt a předpokládám, že ve služebním poměru byla prověřena, odešla jako potulná. Jak teda získat nějaké postavení? Já nevím, neustálým se doprošováním o pozornost DM, kteří říkají, že nemají čas a vlastně ani chuť? Navíc strach a nechuť postavám udělit i byť nejpodřadnější titul, který není ani šlechtický? Co třeba postava, která se narodí v Karathě – je automaticky aspoň osedlá nebo je také potulná? Má někdo nějaký glejt o tom, že je osedlý rodák, protože se ve městě narodil? Nebo osedlý v Ivory? … Pochybuju – a tady je dle mě největší problém:
1. Postava se jen těžko může někam posunout a něčeho dosáhnout
Od nás hráčů je očekáváno, že budeme hrát dlouhodobě nehledě na zvolenou rasu
Vždyť třeba lidé by měli postavení získávat rychleji a snadněji – haha, to asi těžko, že? Pak není divu, že se nikomu nechce ani s postavou umírat… takže nám tu vznikají nesmysly ve věku postav
Chybí tu motivace – na jednu stranu DM nemají čas, na druhou očekávají, že hráči budou sami aktivní a něco tvořit – ale co, ono tyhle ,,větší,, věci prostě bez podpory DM dělat nejdou… Přeci jen nemůžu si někde v koutku rádoby ,,erpit,, pak poslat screen a říct: ,,hotovo, tak už je ze mě měšťan,, - to by asi neprošlo, že? Snad měl Nalkanar štěstí, že v době, kdy pro svou postavu získal nějaké postavení, byli aktivní DM, kteří mu ho umožnili získat… Ale co dneska?
2. Neuchopitelnost světa – víme, kterou dobou se inspirovat? Co platí? Slyším, jak má církev důležité postavení – no podpory DM se jí nedostává, protože sami nevědí, co s církví… postavy se takovým postavám akorát vysmívají, rozhodně církevní postavy nebudí respekt a nemají ani podporu, aby byl v IC světě takový, jaký se popisuje… Jedna postava hýří sexualitou a antikoncepcí, druhá si uchovává panenství do svatby… Někdo se odvolává na rytíře jiný na lidská práva… Je v tom hrozný zmatek, chaos, pak lze také něco smysluplnějšího obtížně hrát, prosím, s tím by chtělo něco udělat
3. Je to specialita tohoto světa, která se tu děla před lety a děje se tu stále – DM questíky pro jednoho singl hráče
S tím jsem se opravdu setkala jen tady… Jinde byl požadovaný počet hráčů na nějaký DM quest minimálně tři hráči… zde je Labach, jak ho popsal nejmenovaný hráč, místo, které leží někde mimo herní mapu, nikdy tam nedojedu, nikdy se tam nepodívám, spousta řečí okolo, ale nic z toho, akorát je tím vytíženo jedno DM a jeden hráč – opravdu by nebylo lepší zapojit více hráčů nebo prostě takovéto questy vůbec nedělat?
4. Na to navazuje již zméněné Xpemem – nějaký zprávy ze světa, který v podstatě nikoho nezajímají a nikoho se v podstatě netýkají…
5. V neposlední řadě ještě zmíním byty – vždyť i ti nuzáci měli kde žít – většinou to byla třeba zaplivaná jedna místnost se vším všudy, tady je bydlení luxus… neumím si představit, jak vlastně Karatha má vypadat, asi je plná bezdomovců :( Chápu, že je to snaha o snížení financí na účtech postav, ale snad by to skutečně šlo udělat lépe …. Postava na malém levelu nemá ani bydlení, ani výbavu, musí ,,farmit,, a RP aby šlo stranou.. nebo se smířit s tím, že nic nemá.. nebo doufat, že jí jiný, aktivnější, podpoří – možná i to je důvod, proč skoro všichni chtěli dělat pro Svenna, vždyť platil :) (věřím, že to nebylo jen to!)

Ukončím to tím, že i já bych byla raději, kdyby se více času věnovalo podpoře RP než systémovému nastavení… RP jsem hrála i na mnohem hůře systémově přívětivé hře pro RP a byl to nejlepší RP server, na kterém jsem hrála – bohužel jako všude, lidé se rozhádali, přestali hrát a server zanikl. Tuhle budoucnost u Thalie nevidím, snad pomůže i tato diskuze, protože diskuze, ač možná někdy nepříjemná, má vést k pokroku a zlepšení – přeju si, aby tohle potkalo i Thalii :)

Ač jsem tu zkritizovala činnost DM, jsem s klukama spokojená – teda můžu mluvit jen o Nalkovi a Desmondovi, s jinými jsem nebyla v kontaktu – vždycky ke mně v ooc vstřícní, slušní, vyšli mi vstříc a toho si vážím!! Ač vidím nedostatky, zmiňuju je kvůli posunu a taky, abych jen ,,nepomlouvala,, za rohem. Tedy kluci, vážím si toho, co pro nás děláte, vašeho volného času, který hře věnujete a nemusíte! Že nacházíte trpělivost a nervy dál pokračovat, i když to není jednoduché. I my hráči a určitě i já sama mám co zlepšovat.. Všichni jsme na jedné lodi – chceme se bavit, chceme, aby svět Thalie někam směřoval, protože ho máme rádi.

_________________
Amal - inspiraci pro ní jsem nalezla u tohoto klipu: https://youtu.be/nuckTcoZG4Q
Zar´tyriel
Nazyia - její příběh byl dovyprávěn <3 https://youtu.be/9yT0OW_GOpI

Moje <3 https://youtu.be/EugpuiJFfKo


Last edited by Niareta on 00:31 12. Aug 2020, edited 1 time in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 23:13 11. Aug 2020 
Offline
Šlechtic
 Profile

Joined: 23:36 28. Nov 2013
Posts: 453
Taurus wrote:
Nalkanar wrote:
1) Rozšíření týmu a DM tým jako celek

Od začátku roku byla jen jedna legitimní žádost o členství v týmu a tou byl zmiňovaný Alquist. Hlasovali čtyři členové týmu, čtyřikrát ne. Hlavní důvod? Braenn by byla nejblíže - Alquist tu zkrátka hraje docela krátce a zatím to jde znát. Nevím, zda jsem mu to napsal dost jasně, když jsem napsal ve zkratce "nyní ne". Rozhodně to není "nikdy ne". To, že hrál někde něco nějak, není pro tento server až tak podstatné. I kdyby bylo, pak je to obávám se dvousečná záležitost.
Více seriózních žádostí se ke mě nedostalo.

DM tým jako celek dříve obsahoval opakovaně ty stejné osoby. Mnohé z nich měli nějaký ten hřích i třeba z dob fungování jako DM. Proto jsme zpřísnili to, koho chceme přijímat do týmu. Jak nadhodil velmi dobře kokosák, jde o to, že tým musí být i nějak sladěný a jet na určité vlně. To neznamená jeden jediný názor, ale znamená to určitý podobný přístup a ochota věci probírat, diskutovat a řešit. Každé DM pak má nějaké místo a nějakou činnost.

2) Zničená ekonomika a malý posun ve změnách

Zde by bylo příjemné si vyjasnit, kdy ke zničení ekonomiky došlo a tehdejší tým není dnešní tým. Ke změnám a "věčné betaverzi" se vyjádřil Shaman. Vize je, vize se posouvá, nicméně Shaman je na to skriptování v jádru sám. Do toho každý máme reálný život, reálné potíže s prací, zdravím a dalšíma věcma. Posun je a od menších věcí se dostávám ke komplexním změnám okolo casterských povolání, což bývá na delší lokte, aby se pokrylo (pokud možno) vše. Vize je jednotná, jakmile se systémy nastaví dle ní, tak se do jejich jádra už šahat nebude (+- nemohu slibovat nic na věčné časy).

Řada hráčské iniciativy bohůmžel padla i na tomto, protože některé činnosti jsme spojovali se systémy, které měli dobrovolní přispěvatelé brzy dokončit... a nedokončili. Což jsem se s definitivní jistotou dozvěděl před pár týdny, avšak mezitím Shaman nabral hromadu jiných dobrovolníků, což dává naději, že určité podpůrné systémy pro činnost hráčů brzy budou fungovat. Ubíhat to ve dvou DM nám s Desmondem přišlo nerealistické a zvolili jsme tedy variantu "vyčkat na systém".

A jak pravil Shaman, rozbito bude asi ještě nějakou dobu, nicméně část změn se aktuálně váže i na IC dění a čeká se, až se určité věci dořeší ve hře. Třeba Labach.

3) Tituly, zásluhy a jiné

Jako na každém RP světě, i na Thalii platilo, platí a doufám, že vždy platit bude, že získávání mnoha věcí není otázkou peněz, ale projevené dlouhodobé konzistentní hráčské snahy. Tituly pak mají být motivátory, které uskupením ukazují, že jejich činnost je nějak vnímána. To značí, že pokud chcete s postavou něčeho dosáhnout, tak se očekávají alespoň měsíce soustavné snahy, často bez dohledu DM, kdy se věnujete své zvolené oblasti. To neznamená, že po jmenování měšťanem dostanete přístup ke všemu, co se měšťanu nabízí. Stejně tak se rytířem nestanete za den, mistrem Azurové věže taky (v mém případě na ST to byl rok práce).
Problém Karathy, který mi osobně vadil už na ST, je, že Karatha je v rámci reálií orientovaná určitým směrem. Je zde silný vliv Církve a tedy logicky každý, kdo se vydá tímto směrem, má vyšší šance na nějaké to postavení a pravomoce. Některé novinky tedy směřují k tomu, aby se vytvořil prostor i v Karathě pro jiné skupiny, především pak pro ty, které nemají jiné místo ve světě. Zároveň to opět nějak zapadá do vize budoucích událostí.

4) Já

Osobně jsem dost vytížen reáliemi. Je to poněkud zoufalé, protože pokaždé když načnu novou kapitolu něčeho, co potřebuje doladit, tak na mě vypadne strašák z dob slučování reálií od žorže a DG. Hrabu se tedy ve věcech, které tu visí i třeba deset let a je potřeba to ideálně srovnat, sjednotit, nenarušit tím už opravené části a pak na to navázat s již nachystanou vizí událostí do budoucna. Questově na tom nejsem dobře, to je pravda, ale pokud o to byl zájem a měl jsem čas, tak jsem se snažil podporovat hráčskou iniciativu, zodpovídat dotazy atd. Vývoj taky bere čas. Plány existují, jen je nutné je spouštět nějak postupně, v souladu se změnami v systému a v rámci nějaké IC logiky. Vemte si třeba Impérium - sotva bylo zmíněno, tak se všichni chystali do zbraně a málokdo už se zabýval tím, jak je vlastně daleko. Dojde do Karathy? No zítra to nebude. Dojde za rok? Třeba jo, třeba ne.

Za mě je mé PM vždy otevřené. Discord už ne. Občas si i já chci odfrknout, a když mi do toho píšou hráči, kteří mě pak obviňují, že někoho protěžuju, přičemž z druhé strany slyším, že zase protěžuju tu první stranu, tak to člověka omrzí. Obzvláště když se někteří neumí ovládat, píšou třeba připití a pak mi ještě tvrdí, že jsem si tu konverzaci vymyslel, ač ji v tom Discordu také vidí. :wall: Zároveň na některé dotazy nelze zodpovědět - nemohu vám říct, jak dopadne váš nápad, musíte zariskovat. Nemohu vám říct, zda je nějaká teorie pravdivější než jiná, protože to třeba nikdo v IC rovině neví. Někdo zabývající se teoretickou fyzikou se taky jen nemodlí ve Vatikánu, ale prostě si najde důkazy a teorie vydá.

Zároveň pokud mi někdo dá najevo, že o moji přítomnost nestojí, tak se nevnucuji. Nicméně reakce světa uhrávat musím, je to nemilá a vyčerpávají povinnost DM. Už jen potrestat nějakého hráče bývá často minuta ve hře a dalších dvacet minut logování ve fóru. O zkažené chuti k tvorbě ve hře ani nemluvím, obzvláště poslední prohřešek s veškerými dalšími událostmi zanechal silnou pachuť.

5) XPM

Drahý XPM, né kámo, nejsme kamarádi. Že ty nevidíš posun, neznamená, že není. Co se tvé hry týče, tak je to složité. Nápady máš místy dobré, místy ne jako každý. Často nemáš o co žádosti opřít. Často věci prostě nečteš celé, nebo si bereš hlavně to, co se ti hodí, ne vše, co ti říkáme. Příkladem může být snaha o obnovu farmy, ze které se stala obnova celé osady, ačkoliv ti nikdo nic takového nenabídl a ještě sebeprezentace, že už je vše jasné, ruka v rukávu apod. Z pohledu týmu jsi v takovém nedobrém cyklu, který když přirovnám k týdnu, tak probíhá zhruba takto:
Pondělí - máš dobrý nápad
Úterý - seženeš na nápad lidi
Středa - začátky realizace, vypadá to nadějně a vzbuzuje zájem
Čtvrtek - věci se rozjíždějí, tvoří to nějaký děj
Pátek - protože ve čtvrtek se stalo nevíme co (nebyla odměna? nebylo dost pozornosti?) uděláš nějakou masivní botu (třeba před strážným urážíš krále / vysmíváš se, že budeš falšovat královské pečetě).
Sobota - řešíme, jak to pojmout, abysme ti nemuseli vypermkovat postavu
Neděle - křičíš do PM / na fóru. Obvykle nepříliš šťastnou formou (vzpomeň na PM Desmondovi ohledně sídla ;) )

Bylo by fajn, kdybys měl více trpělivosti a pochopení, třeba tolik kolik tu prezentuješ. Pak bys možná ty "pátky" překlenul a došel k tomu, že v sobotu ti dáme odměnu a v neděli budeš moct posunout snažení dále.

Co se týče titulu pro syna, Fryn to shrnul krásně. Dobrá hra je OOC, titul je IC. Osobně myslím, že ta postava byla ukončena moc brzy, možná stačilo trošku srovnat některé rozporuplné aspekty jeho osobnosti (odpor k jižanům × snaha u jižanů růst ve společnosti) a mohlo se ještě mnoho dobrého odehrát. Je to škoda.



Ty vole :-) to si myslíš, že to někdo čte, takovej epos :D :shock:
Hrabe ti? :D


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 00:21 12. Aug 2020 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 05:40 31. Jan 2008
Posts: 1829
Niareta wrote:
Román TM


K těm policajtům - moc nesouhlasím. Thalie má být středověk. Stráže co jdou někam něco vyšetřovat mají reálnou hrozbu, že je nějaký ostřílený grázlík z přístavu spíš bodne do břicha jako makrely, ostatně ani skutečný středověk třeba v našich zemích nebyl procházka růžovou zahradou a lapkové řádili jak pominutí. Strážnej měl repsekt jen pokud měl sebou bandu kamarádů nebo si ho uměl vymlátit halapartnou.

Souhlasím s Tebou v tom, že hráči jako postavy nemají respekt, každý je póvl a vyjma napsáíní knihy s rodokmenem až k adamu a evě nemají šnaci začít hrát jako jiná kasta než "tulák". Na jednu stranu se věci mají řešit jakože RP, na stranu druhou je tahlie drsnej power build svět. Ale každé psotavě, která třeba zabíjí příšery ze kterých by se NPCčkům podlomila kolena jen když je vidí je zacházeno jako s povlem, nikdo se jich nebojí apod.

Že vyčistí hrozbu pro město je vlastně taky jedno, dokud to není DM event. Thalie by si měla ujasnit jestli teda jde o lootovací modul, nebo o čistě RP modul, pak ale dát všechen loot a buildění do pryč a chovat se podle toho.

Takže ze světa je jakýsi hybrid a naprostý chaos a k tomu ještě připočítat hráče, jejich náladovost, u některých nedostatek soudnosti v konání jejich postav, naivitu atd. a máme tu rovnici, ze které jsou frustrovaní jak DM tak hráči.

Mě třeba ani nestálo za to věnovat se relevelu své postavy i pod hrozbou jejího totálního smazání. Protože měla level dobrodruha. Zbytečný systém ve zbytečném systému, který vznikl zbytečně a je zase zrušen a takto bych mohl pokračovat.

Můj obdiv patří těm, kteří i přes všechno tohle na Thalii stále hrají.

_________________
Your strikes are way too quick to parry Your expression I can't read The game is on! Here I go, but you frighten me!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 01:05 12. Aug 2020 
Offline
Rytíř
 Profile

Joined: 19:45 13. Jan 2012
Posts: 599
Niareta wrote:
Abych nehanila jen DM, mnohdy jsem sledovala, že i hráči se chovají dost nesmyslně. Ano, sedíme za počítačem a nám hráčům se v podstatě nic nestane – nás nebude bolet bití, mučení, ztráta peněz nutná k přežití, protože postava nemá hlad, nebudeme se bát o rodinu, své přátele, protože spoléháme na to, že nám nikdo nechce hru zbytečně znepříjemňovat – a tak mi přijde, že někteří mají pocit, že si můžou dovolit kdo ví co, být ,,hrdinové,, za každé situace. Už vidím (ironie, kdyby to někomu nedošlo), jak v dnešní době někam přijdou plně oblečení policajti někoho vyslechnout nebo zatknout a lidi na ně začnou pořvávat, flusat okolo atd. Z vlastní zkušenosti jen přítomnost takových budí respekt, všichni mají staženou prdel a respekt, i když večer u piva klidně můžou nadávat. Ze svého zaměstnání vím, že stačí pohrozit a i ti horší duševně nemocní jedinci se stáhnou (skutečně mluvím o diagnózách např. schizofrenie nebo lidi propuštění z vězení). Nikdo nechce mít problémy, ale v tomto herním světě to u některých neplatí. Prosím, zamysleme se, jestli je chování postavy smysluplné.


Když tenhle respekt si asi zrovna IC stráž nevydobije jen tím že přijde s halapartnou v ruce a strážnickou zbrojí na sobě, pokud je to rozkošná ženská s hubenou postavou. Možná dvoumetrový chlap s výrazem který si o to fakt i říká. Nepřijde mi že postava musí mít automatický respekt ke stráži jen proto že je to stráž.

Popravdě bych ani nešlapala po té logice že se postavy nebojí smrti, ony na Thálii vážně nemusí. Postavám smrt nehrozí ani na DM eventu. S tím jak žijí musí být přece všechny na půl vyšinutý blázni, vždyť kolik toho taková průměrná postava za život povraždí, kolik banditů postava zabije jen když se pokusí přejít z města. Ve světě který se z velké části skládá ze zabíjení potvor bez následků, protože když "umře" tak ji přece v klidu ressne kněz a je fuk že třeba postava v nějakým Questu neměla půl roku hlavu. Dost sleduju i historii a příběhy postav a s klidem můžu říct že je jen minimální procento postav na Thálii, kdy jejich životní dobrodružství nezapočalo masakrem, sirotčincem, utěkem od drowu atd.

Osobně bych pak viděla i smysluplnější dávání odměn postavám za všechny ty DM hry. Přecejen za tu historii tu běhá spousty postav co bylo v nějaký válce, nebo nějaký boj s nekromantem a mám pocit že jsou stále na té úrovni plebu. Zajímalo by mě jak by doopravdy vypadal Quest, třeba té teoreticky možné nebo nemožné války, kdy by sice hráči opravdu mohli získat odměny co za to stojí, půdu.. tituly... ale taky by tam byl dodatek že každý kdo tam umře, umře doopravdy. Našlo by se ve výsledku dost hrdinů?

EDIT: S tím by ale ruku v ruce šlo i to že když se postavy nechovají jak se těm pánům nahoře líbí tak můžou o ty tituly a pozemky zase přijít, nic by nemělo být jisté a ani na věky.

_________________
------------------ =^.^=
Titulovaná sekretářka Rodiny Zručných


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 02:09 12. Aug 2020 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 13:58 22. Apr 2020
Posts: 16
Nalkanar wrote:

2) Zničená ekonomika a malý posun ve změnách

Zde by bylo příjemné si vyjasnit, kdy ke zničení ekonomiky došlo a tehdejší tým není dnešní tým. Ke změnám a "věčné betaverzi" se vyjádřil Shaman. Vize je, vize se posouvá, nicméně Shaman je na to skriptování v jádru sám. Do toho každý máme reálný život, reálné potíže s prací, zdravím a dalšíma věcma. Posun je a od menších věcí se dostávám ke komplexním změnám okolo casterských povolání, což bývá na delší lokte, aby se pokrylo (pokud možno) vše. Vize je jednotná, jakmile se systémy nastaví dle ní, tak se do jejich jádra už šahat nebude (+- nemohu slibovat nic na věčné časy).

Řada hráčské iniciativy bohůmžel padla i na tomto, protože některé činnosti jsme spojovali se systémy, které měli dobrovolní přispěvatelé brzy dokončit... a nedokončili. Což jsem se s definitivní jistotou dozvěděl před pár týdny, avšak mezitím Shaman nabral hromadu jiných dobrovolníků, což dává naději, že určité podpůrné systémy pro činnost hráčů brzy budou fungovat. Ubíhat to ve dvou DM nám s Desmondem přišlo nerealistické a zvolili jsme tedy variantu "vyčkat na systém".

A jak pravil Shaman, rozbito bude asi ještě nějakou dobu, nicméně část změn se aktuálně váže i na IC dění a čeká se, až se určité věci dořeší ve hře. Třeba Labach.


Tady bych se jen pozastavil s otázkou , proč si myslíte že svět byl rozbitý? Jah s Derkenem jej jen vyhrotily ale svět jako takový fungoval. Stačily doladit nesmysl s milionem imunit , přesílenými předměty a vysokými záchrannými hody.

Ekonomiku šlo jednoduše doladit skrz snížení příjmů z nesmyslného craftu (nesmyslní jsou obchodníci ne craft jako takový)

Rozhodli jste se vše předělat a ted se omlouvám vím že je to napůl blbé ale sám jsi napsal "jsi jen obyčejný hráč" takže jsem své poznatky a postřehy nikdy nepsal veřejně ale jen a pouze se šamanem. Ale ...

1. už když jste začali jsem to šamanovi říkal, rozhodli jste se jít dlouhou cestou , přidali jste si neskutečné roky práce, hlavně se dívejte jak změny provádíte, hráči jsou jednoduší (jednoduše se chtějí jen bavit -nemyslím to jako urážku sám se do toho počítám) a budou si stěžovat když budete jen brát. A vy od začátku opravdu snad jen berete, neustále oslabujete ale dungy se nevyrovnávají stejnou rychlostí. Oslabili jste i zbraně s tím že itemy budou kompletně předělané ale od té doby nové itemy stále nejsou a pak se divíte a ztrácíte motivaci když hráči jen brečí.

2. navrhl jsem mraky blbostí od nesmyslů přes hezké kravinky pro vylepšení chvilkové nálady až po myslím si celkem pěkné věci, všechny mi je šaman shodil s tím že to neprojde protože on by stejně hlasoval proti. V poslední době například jsem mu psal že se momentálně snažíte postavit celý svět na kolečkování surovin a hodiny trávené v dílně, opravdu si thálie může dovolit přijít si byt jen o pár hráčů tím že je bude nutit stát u craftu a nelogicky vydělávat miliony několika kliknutími u NPC?
Navrhl jsem dočasný craft který by teda stál miliony aby bohatí přišli o nějaké finance a my už měli něco z oněch nových itemů - šaman řekl že by to byla otázka 20 hodin práce ale že to neudělá protože jeho craft by pak nikdo nechtěl (ani přes to že jsem navrhoval dát do onoho craftu věci tak aby nebyl tak dobrý, napříkald by nedělal itemy s runami) (trochu se i omlouvám za vynášení soukromých informací ale zjistil jsem že ty velké tajnosti vlastně už všichni ví tak co)

3. právě ta dlouhodobá snaha která přišla naprosto vniveč mě dohnala psát tu tyhle kraviny i když jsem se vždy jen smál tomu jak tu všichni brečí ale chtěl bych tím říct že ač můžete mít cíl jakýkoliv, když nebudete sem tam hledět na hráče.. budou přesně takhle brečet ;)


a jen málo z faktů:
už od nepaměti je jediný efektivní dung mravenci, nedávno jsem si z toho dělal srandu, chodí se do nějakého 12.levelu pokaždé - žádná změna

Vazač sice má krásných 100dmg v kole na 30.lvl.. podívali jste se ale na lvl 12? kde už přestanou stíhat sumoni a přítelíček ale z vazače ještě stále nic není?

PS: to že jsem jen obyčejný hráč neznamená, že jsem debil (ani to že neumím psát! :D )


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 06:31 12. Aug 2020 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 19:19 24. Mar 2011
Posts: 147
Já si jen odložím, když už se bavíme o stráži.

Pokud má Thalie být po vzoru středověku, možná bych si přečetl že stráže jako takové nebyli.
Zatím mi Thalie zařazením přijde mix 13.stoletím a 20.

Křížové výpravy, všechny státy jsou svaté. Boje o moc s jiným nábožestvím a kulturou. Všechno v hajzlu, všude chodí umrlci a vše je špatně.
Mezitím zavádíme demokratické právo, máme již v naší době strelný prach, stálou armádu s hiearchii a naše uřady jsou svaté a braní uplatku je špatné :D

Chci jen říct, že pokud máme lore založen na 90% toho co opravdu existovalo. Možná by jsme se mohli i držet toho jak to fungovalo.
Magie, klerici bohové atd. jsou těch 10% co u nás nenajdeme. Pokud si někdo myslí že Baroni, Kancléři, Králové, Plátové zbroje a nebo třeba ražené mince jsou Fantasy, tak žije v očividně Sci-fi světě :D

Hodím sem úryvek z Historie mětské policie Českých Budějovic.

" Ve středověkých Českých Budějovicích příslušel výkon soudní policejní správy rychtářskému úřadu. Ten disponoval několika ozbrojenými biřici, kteří byli pravděpodobně ubytováni v Panské ulici. Jejich úkolem byl dohled nad bezpečnosti, mravností a čistotou ve městě, nad konáním trhů, zatýkání a věznění osob, které pořádek porušovaly. Vojensko policejní charakter měla také funkce čtvrtníků, či čtvrtních hejtmanů. Ti dohlíželi na pořádek v příslušných městských čtvrtích a organizovali záchranné práce v případě živelných pohrom. Čtvrtníci byli městem vypláceni ještě koncem 19. století.

Teprve změny v politickém systému, které přinesly Tereziánské reformy po polovině 18. století přinesly policejní sbory v podobě, kterou známe dodnes."



Původně jsem nechtěl ale budiž Nalku. Kdo tedy posun v globálním příběhu vidí? To že posledních ani né pár měsícu se dost možná řeší Imperium. Neznamená že poslední 4 roky se řeší Imperium. A Bůh ví jak dlouho se bude řešit než se něco stane. Nikdy jsem neřekl že nic neděláte, jen že to nejde moc vidět.
Takže ano, z mého a nejen mého pohledu se na Thalii nic neděje. To že mě nebereš jako kamaráda asi chápu a nijak mě to netíží.
Proč tohle píšu, to že se jednou za dva roky stane linka na měsíc dva neznamená že se děj nějakám posouvá.
Pro lidi co tam tráví dost času je to jen "vsuvka" než nějaký skok dějem.
Pokud chceš můžeme se sejít na Discordu a pokecat si o tom, už jsem to nabízel a stále to platí. Já vůči tobě nemám zlou krev jako člověk k člověku.

A ještě se vyjádřím k vašemu "žehlení aby nebyla permka"

Ke všemu existovali dokumenty, ke všemu. To je dnešní doba že ti stačí občanka ( viz placka Fénixe ) a jsi prokázaná osoba.
Baron měl hrad, opasek s mečem a pečeť. Přijel na jednání a stejně musel předložit šlechtický diplom aby prokázal kdo je. Svět je velký a ne každý zná každého.

To že Svenn prohlásí "To si umím vyrobit taky, kde je lejstro?" je adekvátní otázka a nikoliv jak to zde prezentujete "Kecy o falšování"
Hlavně když přijde člověk za "stráží".
Svenn neměl lejstro o tom že je osedlejch až do toho co umřel, ani jsem nevěděl že je něco takového potřeba. Takže se zpětně poměrně bavím když stráže hned věděli že je osedlej ikdyž lejstro žádné neměl.
Takže prosím, méně demokratické republiky s občankama a více selského rozumu. Když už uvádíme v příklad Svenna.

_________________
Svenn Bjornsonn
"Je jedno jestli jsi král nebo sedlák...stejně tě pošlu tam kde slunce nesvítí."
Zemřel tak jak žil, jako idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=0YuKhXZPAgQ

Magistr Stregan Kane
„Všechno, co lidstvo udělalo, vymyslelo, čeho dosáhlo, i to, čím je, všechno to leží zázračně uchováno na stránkách knih. “
Aktivně hrán s chutí někomu pokazit den.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 09:29 12. Aug 2020 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 13:37 02. Feb 2008
Posts: 2654
Location: Praha
AD respekt ke stráži - není založen na respektu k síle jednotlivce, ale k vědomí, že za jedním strážným stojí i ten zbytek a nad nimi někdo vysoce postavení. V takto nastaveném světě celkem slušné možnosti i mimo právní systém, jak postavám jdoucím proti stráži zkomplikovat život. Hlavně proto, že 99% postav jsou nuzáci bez postavení. Stačí když dotyčného oficiální orgány uvedou jako nežádoucí, a je veta po nějakých žádostech o práci pro město, statusy atd. U prudičů nekonečné možnosti zákonné šikany ze strany stráže - prohlídky před vstupem do města, šacování invu, prohlídky domů, až třeba po vyhoštění z města a pokuty za blbosti. A to ještě nepopouštím uzdu fantazii. Tohle prostě nechcete - když stačí místo zbytečného macho chování říct jen "ano pane" a jít si po svém. Jenže tohle je pro spoustu hráčů příliš, mají přece větší lvl a sílu než postava stráže, tak jakýpak copak... a pak se spustí nekonečné brekoty nad tím, jak je stráž zlá. Tak určitě.

Zkrátka - přístup je stráži "jdi do prdele, krávo, co mi můžeš" je věc, která by měla mít automaticky následky i od NPC a postava, která ve městě žije, by to měla vědět a počítat s tím. Jenže pokud DM za svými strážnými nestojí, následky nepřichází a tyhle věci se stávají normou... pak hrát stráž nemá smysl.

XPM: Jaký středověk jako vzor, co to sem taháš? A co má co dělat nastavení Th s tím, jak to bylo nebo nebylo v reálu, někdo se snaží z toho udělat další Kingdom Come? Nemyslím si.

_________________
Ryudern Tann - 29 level fňukna, 1 level "muž".
Píšu přesně to, co mám na mysli. Nemohu za to, že někteří čtou to, co mají na mysli oni.
Vrchní prohledávač cizích trezorů, zabavovatel dóz, nejvyšší šátrač ve stolcích a pověřený prohmatávač koberců.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits