Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 01:21 26. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 136 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 02:19 22. Jan 2009 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 07:21 28. Dec 2008
Posts: 183
pepa48 wrote:
vždyť ti mágové i v Karatě se tu nekromancii musí učit, aby se proti ní mohli efektivně bránit...(ne že by se učili sesílat např. prst smrti, ale určitě teorii nekromantský magie a kouzla jako Zabij nemrtvého) jasně, je zakázaná nekromancie typu vyvolávání nemrtvejch a nekromantský smrtící/oslabující/útočný kouzla, ale ne, že by bylo zakázaný ty nemrtvý ničit...


Teda nevím jak přesně funguje systém obchodů, co všechno se náhodně generuje, každopádně v Karathře jsem viděl prodávat Oživ mrtvého, v dobrodruhově krámku Lebku licha (nebo tak nějak)...

Jinak si myslím, že na rozpoznání nekromancie, by měl být třeba čarozpyt. Že je v nwn pár animací by němělo hrát roli. V tomhle je dost sporný "strach", ale i rozeznání prstu smrti od přízračného zabijáka...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 06:58 22. Jan 2009 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:00 28. Apr 2007
Posts: 2864
Location: Božský trůn
Čaroptyz je podle mě pro mágy, aby uměli použít protikouzlo a bezpečně poznali, co nepřátelský mág sesílá.. ale když všichni vyrůstaj ve světě, kde je magie normální věc, tak by měli mít základní představu, co je zlé a co neni

_________________
jsem uctívač démonů
jsem otec tvé smrti
já vyvolávám dávné zlo
já kontroluji každý jeho nádech
já podněcuji vaše neštěstí
zrozením i zabíjením
já vyvolám armageddon
krmen tisícem duší.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 09:06 22. Jan 2009 
Offline
Měšťan
 ICQ  Profile

Joined: 17:37 08. May 2007
Posts: 188
Location: Hradec Králové
Krata wrote:
Čaroptyz je podle mě pro mágy, aby uměli použít protikouzlo a bezpečně poznali, co nepřátelský mág sesílá.. ale když všichni vyrůstaj ve světě, kde je magie normální věc, tak by měli mít základní představu, co je zlé a co neni

Když čarozpyt, tak pro všechny. :)
Proč by měl platit jen pro někoho? Podle mě, buď si dám body do čarozpytu a pak se budu chovat podle rozpoznaných kouzel, nebo ne a pak prostě nevím, co kouzlí a můžu se řídit jen výsledkem. Vystrašený/mrtvý zombík je v tom případě dobré kouzlo, ať už to udělal jakkoli.
Malý čarozpyt = prostě nemám buňky na to, abych poznal kouzlo.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 11:06 22. Jan 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Miky wrote:
Teda nevím jak přesně funguje systém obchodů, co všechno se náhodně generuje, každopádně v Karathře jsem viděl prodávat Oživ mrtvého, v dobrodruhově krámku Lebku licha (nebo tak nějak)...

Oživ mrtvého je raise dead? To imho nemá s nekromancií moc společnýho. Stejně jako lebku licha může dobrodruh prodávat jako nějakou trofej z boje. To mi zrovna nepřijde jako nějakej prohřešek.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 12:47 22. Jan 2009 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:00 28. Apr 2007
Posts: 2864
Location: Božský trůn
Anderson: čaroptyz slouží k poznaní kouzla a k úspěšnému protikouzlu.. a jak si to myslel platit jen pro někoho? mágové z toho těžej když maj protikouzlo a nějakej vesničan neví co sesílá, ale podle zvuků, efektu a účinku pozná, jesli je to normální nebo neni..
přeci jen žijou ve světě, kde je necromancie zakázána a každej by měl mít minimální znalosti, jak zlou magii poznat. Neřikám že mág sešle kvílení banshee a v okolí začnou řvát lidi "Upálit!" .. ale pozná že to kouzlo nepatří asi služebníkovi Juany, když všichni v okolí pochcípali v mukách

_________________
jsem uctívač démonů
jsem otec tvé smrti
já vyvolávám dávné zlo
já kontroluji každý jeho nádech
já podněcuji vaše neštěstí
zrozením i zabíjením
já vyvolám armageddon
krmen tisícem duší.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 15:44 22. Jan 2009 
Offline
Měšťan
 ICQ  Profile

Joined: 17:37 08. May 2007
Posts: 188
Location: Hradec Králové
Krata wrote:
..... nějakej vesničan neví co sesílá, ale podle zvuků, efektu a účinku pozná, jesli je to normální nebo neni..
přeci jen žijou ve světě, kde je necromancie zakázána a každej by měl mít minimální znalosti, jak zlou magii poznat. Neřikám že mág sešle kvílení banshee a v okolí začnou řvát lidi "Upálit!" .. ale pozná že to kouzlo nepatří asi služebníkovi Juany, když všichni v okolí pochcípali v mukách

A v tom se právě asi neshodneme:

http://nwn.wikia.com/wiki/Spellcraft
Spellcraft is used to identify spells and to perform counterspell.
Check: A successful check means that your character has identified a spell being cast by an opponent.

Prostě když ti to systémově vyhodí hlášku, „XY kouzlí neznámé kouzlo“, tak je to pro tebe neznámé kouzlo - proč by to tak nemělo být? Vidíš výsledek toho kouzla a můžeš se podle toho řídit. Např. umřel nepřítel = dobré kouzlo.
Ty sice vidíš, že mág máchá rukama a něco říká, ale jen spellcraft může za to, že rozlišíš jedno máchání rukama od druhého. Jinak by ti to mělo přijít stejné.

BTW: Jak může vesničan poznat, že je to špatné kouzlo, když ho nikdy předtím neviděl. Kde by s ním získal zkušenost, když se kvůli zákazu nepoužívá? Ani slabší mágové nepoznají všechna kouzla a nějaký vesničan ví, že je špatné?


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 16:02 22. Jan 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Anderson I wrote:
A v tom se právě asi neshodneme:

http://nwn.wikia.com/wiki/Spellcraft
Spellcraft is used to identify spells and to perform counterspell.
Check: A successful check means that your character has identified a spell being cast by an opponent.

Prostě když ti to systémově vyhodí hlášku, „XY kouzlí neznámé kouzlo“, tak je to pro tebe neznámé kouzlo - proč by to tak nemělo být? Vidíš výsledek toho kouzla a můžeš se podle toho řídit. Např. umřel nepřítel = dobré kouzlo.
Ty sice vidíš, že mág máchá rukama a něco říká, ale jen spellcraft může za to, že rozlišíš jedno máchání rukama od druhého. Jinak by ti to mělo přijít stejné.

BTW: Jak může vesničan poznat, že je to špatné kouzlo, když ho nikdy předtím neviděl. Kde by s ním získal zkušenost, když se kvůli zákazu nepoužívá? Ani slabší mágové nepoznají všechna kouzla a nějaký vesničan ví, že je špatné?


Nemusíš vědět, co je to za kouzlo. Pokud ale vidíš (nebo si to myslíš) že tim vytvořil nemrtvýho, tak běžnýmu člověku s int >= 8 dojde, že to asi není úplně košér. Stejnětak když vidíš, že někdo zemřel hrůzou, asi ti dojde, že to není ten nejhumánnější způsob popravy.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 16:57 22. Jan 2009 
Offline
Měšťan
 ICQ  Profile

Joined: 17:37 08. May 2007
Posts: 188
Location: Hradec Králové
kucik wrote:
Nemusíš vědět, co je to za kouzlo. Pokud ale vidíš (nebo si to myslíš) že tim vytvořil nemrtvýho, tak běžnýmu člověku s int >= 8 dojde, že to asi není úplně košér. Stejnětak když vidíš, že někdo zemřel hrůzou, asi ti dojde, že to není ten nejhumánnější způsob popravy.

Vytvoření nemtvého = špatné kouzlo - je naprosto jasné, nepopírám, 100% souhlasím.

Ale že by mi mělo vadit, že někdo umřel hrůzou - když se (ne na Thálii, ale dobově by to mohlo odpovídat) pořádají veřejné popravy, lámání v kole, upalování zaživa a za pár set let zcivilizujeme natolik, abychom stínali už jen gilotinou a hlavu házeli do koše, místo aby se skutálela mezi přihlížející lid. Můžu se mýlit, ale něco mi říká, že by to zas tolik lidí rozhodit nemuselo.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 18:00 22. Jan 2009 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:00 28. Apr 2007
Posts: 2864
Location: Božský trůn
Zas nesmotávej Thalii s našim středověkem, Thalie je jinej svět s jinou historii..

Neřikám že každej vesničen hned pozná kouzlo, že by mág něco zkaouzlil a on věděl co je to za kouzlo a nadával mu, ale pozná jesli něco neni úplně v pořádku, a že magii nikdy neviděl? Dyk pro mnohé zapadákov jako Ivory má vlastní magickou věž s mágem, která je veřejnosti přístupná, prostě magie na Thalii je normální věc a nevidim důvod, proč by vesničan nemohl poznat jesli je kouzlo košer nebo neni... a právě proto že temná magie je zakázána tak by měli být lidi podezřívaví i k normalnim kouzlum

Wikinu bych sem vůbec netahal, protože ta popisuje system hry a neřeší nějaké RP

_________________
jsem uctívač démonů
jsem otec tvé smrti
já vyvolávám dávné zlo
já kontroluji každý jeho nádech
já podněcuji vaše neštěstí
zrozením i zabíjením
já vyvolám armageddon
krmen tisícem duší.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 18:35 22. Jan 2009 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 07:21 28. Dec 2008
Posts: 183
kucik wrote:
Miky wrote:
Teda nevím jak přesně funguje systém obchodů, co všechno se náhodně generuje, každopádně v Karathře jsem viděl prodávat Oživ mrtvého, v dobrodruhově krámku Lebku licha (nebo tak nějak)...

Oživ mrtvého je raise dead? To imho nemá s nekromancií moc společnýho. Stejně jako lebku licha může dobrodruh prodávat jako nějakou trofej z boje. To mi zrovna nepřijde jako nějakej prohřešek.

Animate dead, kouzlo co vytvoří zombie nebo kostlivce. Ta lebka licha ho uměla taky.

Krata wrote:
sesílá, ale podle zvuků, efektu a účinku pozná, jesli je to normální nebo neni..
přeci jen žijou ve světě, kde je necromancie zakázána a každej by měl mít minimální znalosti, jak zlou magii poznat.

No nevím, zvuky a efekty jsou zase věc nwn, moc bych na ně nebral ohled. Pokud čaroděj něco sešle a nepřátelé se začnou utíkat ve strachu, že se jedná o "nenormální temnou zlou magii" imho pozná jen zkušený mág. Vem si, že čaroděj studuje magii i desítky let, podle mě je nesmyl, aby se v nekromancii vyznal každý vidlák, jen protože je zakázaná. Ve strachu zemře i oběť přízračného zabijáka, který je povolený a podle mě "pro laika" skoro nerozeznatelný od prstu smrti. Pak je tady ovládnutí nemrtvého, bez čarozpytu nikdo nepozná co s tím nemrtvákem je, dokud nevyleze z rakve a nezačne je mlátit všechny po hlavě...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 21:09 22. Jan 2009 
Offline
Šlechtic
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 15:18 27. Apr 2007
Posts: 447
Location: Thalie
kucik wrote:
Nemusíš vědět, co je to za kouzlo. Pokud ale vidíš (nebo si to myslíš) že tim vytvořil nemrtvýho, tak běžnýmu člověku s int >= 8 dojde, že to asi není úplně košér. Stejnětak když vidíš, že někdo zemřel hrůzou, asi ti dojde, že to není ten nejhumánnější způsob popravy.

mno pokud jde o vyvolání těch nemrtvej, tak je jasný že to nekromacie je i obyčejnýmu vidlákovi... s tim úmrtim hrůzou je to ale diskutabilní, na tomhle principu fungujou i kouzla jako nadpřirozeno a přízračnej zabiják a tyhle kouzla patří do školy iluzí, která je v Karathskym království povolená

prostě bez čarozpytu postava nemůže vědět přesně jakym způsobem ten mág dotyčnýho zabil... já myslim, že ten obyčejnej obyvatel bude prostě čumět jako puk stejně na smrtící nekromantský nebo iluzionistický kouzlo, jako na cejch, blesk nebo implozi (no jo, motam do toho i kleriky, protože smrtící kouzlo může bejt i ze školy vzývání), čimž ty kouzlící postavy taky můžou efektivně zabíjet :roll:


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 21:23 22. Jan 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Ja vim, proto jsem taky nejmenoval vylozene nekromancii. Mluvim o tom, jak muzou jaky kouzla na neznalyho pusobit.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 21:30 22. Jan 2009 
Offline
Obyvatel
 Profile

Joined: 15:46 23. Aug 2008
Posts: 146
Krata wrote:
Dyk pro mnohé zapadákov jako Ivory má vlastní magickou věž s mágem, která je veřejnosti přístupná, prostě magie na Thalii je normální věc a nevidim důvod, proč by vesničan nemohl poznat jesli je kouzlo košer nebo neni...
jestli je to vidlak co se zajima o magii tak ma nacpanych par bodiku v carozpytu a ma sanci neco poznat od toho ty bodiky postavy maji :o)
to ze je kouzleni rozsireny a kazdej ho zna a tak pozna kouzlo nebo ho dokaze jeste zaradit do nejaky skoly - to bys moh trvrdit ze proto ze kazdej videl mavat mecem a chodit v platovym brneni tak kazdej tim mecem umi sam mavat a chodit zakutej do zeleza :o)
peace :o)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 23:58 22. Jan 2009 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:00 28. Apr 2007
Posts: 2864
Location: Božský trůn
paja13 wrote:
Krata wrote:
Dyk pro mnohé zapadákov jako Ivory má vlastní magickou věž s mágem, která je veřejnosti přístupná, prostě magie na Thalii je normální věc a nevidim důvod, proč by vesničan nemohl poznat jesli je kouzlo košer nebo neni...
jestli je to vidlak co se zajima o magii tak ma nacpanych par bodiku v carozpytu a ma sanci neco poznat od toho ty bodiky postavy maji :o)
to ze je kouzleni rozsireny a kazdej ho zna a tak pozna kouzlo nebo ho dokaze jeste zaradit do nejaky skoly - to bys moh trvrdit ze proto ze kazdej videl mavat mecem a chodit v platovym brneni tak kazdej tim mecem umi sam mavat a chodit zakutej do zeleza :o)
peace :o)

:roll:

Dobře tak když to vezmu z vašeho pohledu, vesničan nezná necromancii, neví co co znamená ale jesli uvidí někoho s hrůzou umírat.. a nerozumí tomu, tak se toho bojí.. protože čemu člověk nerozumí, toho se bojí

o tom že pozná přesnou školu kouzel a přesné seslané kouzlo sem neřek ani žbla.. mluvim o tom že podle pohledu by měl poznat, nebo by měl mít podezření jesli je něco v pořádku nebo ne, přece jen.. když z nebe sletí kužel světla a v okolí to bestie rozhodí na strany je něco jiného, než když se objeví velká řvoucí paní a všichni okolo budou umírat v mukách

Myslim tim že každej obyvatel Thalie má podezžení na dobrou magii nebo zlou, dobře neznaj ji tak dobře tak můžou mít podezření i na iluze a jiné kouzla ale to co vidí a slyší ho utvrzuje v myšlenkách... proto v jednu chvíli bylo v Ivory zakázáno kouzlit, jesli neni ještě i ted.. protože se lidi bálí mágů, oni na ně nekoukaj jako na lidi, kterym nerozuměj a tak je nebudem řešit.. ale jako na lidi, od kterých nevědi co čekat a proto si je hlídají.. tak to vidim já a porot i řikám že normální rasa (hratelné) na Thalii by měla tak nějak přibližně poznat jesli je, to co sesílá mág, jesli je špatné nebo dobré

_________________
jsem uctívač démonů
jsem otec tvé smrti
já vyvolávám dávné zlo
já kontroluji každý jeho nádech
já podněcuji vaše neštěstí
zrozením i zabíjením
já vyvolám armageddon
krmen tisícem duší.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Mrtváci a pán smrti
PostPosted: 14:33 23. Jan 2009 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 01:37 21. Feb 2008
Posts: 5869
prostě, jak už napsal LDamian, vesničané budou magii posuzovat zejména podle efektů, které ji provází (cca 15%) a výsledku, který přinese (cca 85%).

_________________
hyperpasivní myšohryz
pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete
jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 136 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits