 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Grunt
|
Post subject: Několik nápadů a připomínek Posted: 18:43 16. Jul 2009 |
|
Joined: 10:58 23. Jun 2007 Posts: 352 Location: Ostrava
|
Za toho necelého půlroku jsem nasbíral několik připomínek. Byl bych rád, kdyby se mi zde k tomu lidi vyjádřili.
Oprava věcí
Nebylo by lepší, kdyby celá oprava proběhla formou dialogu s kovářem? Moje představa by byla asi taková:
Kovář: Co to bude? (X možností +1 nová) Zákazník: Chtěl bych si nechat opravit všechny věci. Kovář: Bude to 17596zl. Zákazník: Děkuji
Tohle má dle mého hned několik výhod:
1) Neproběhne "divný rozhovor s truhlou" 2) Bylo by to rychlejší. 3) Asi nejdůležitější bod. Neproběhne samotné vkládání věci do truhly. Díky vložení se například zruší rychlé pozice (opětovné nastavování), hrozí možnost zapomenutí věci v truhle (tohle se mi za tu chvíli co opravuji věci stalo několikrát), nebo sice nepravděpodobný, ale možný pád serveru nebo jiný problém způsobující ztrátu věci.
Jak je tenhle nápad proveditelný a jak dobrý nechám na jiné.
Následující dvě věci jsou spíše k úvaze:
Oživovací svitky a kouzla
Tohle mi upřímně nikdy moc nešlo do hlavy. Nechápu proč mrtvá postava za oživení na místě, většinou ihned nebo bezprostředně po smrti platí 2% XP, ale po několika IC hodinách ztrávených mrtvá v batohu, přes koně či rameno v chrámu 1%XP. Docela jsem zažil rozčarování, když mi lidi začali nadávat za oživení svitkem. Dle mého kdyby se ty hodnoty prohodily, zvýšila by se potřeba kleriků v partách (popřípadě svitkařů) a tím zase trochu napomohlo spolupráci. Jediná nevýhoda je že by se zvýšila snaha o voláni o pomoc po tellu.
"Bossové"
Pojmem boss nemyslím jen hlavní nepřátele v jeskyních na které bývají vypsaný odměny, ale většinu silnějších protivníků, zejména zvířecích. Není divné že jde třeba prastarý medvěd srazit, nebo zabít devastem, nebo co třeba takový drak. Tohle je spíše takový můj lobing za zvýšení výcviku a výdrže (popřípadě imky na kritik) u takových to silnějších soupeřů. Argument "hrajeme si na hrdiny a tak proč by nemohl někdo kopnout draka do kolena a on se skácet" je sice možný, ale nikdy se mi moc nelíbil.
Závěrem:
První věc uvádím jako použitelný návrh, zbylé dva spíše jen jako zamyšlení. Proto bych nerad, aby to se to tady hemžilo spamem a nic neříkajícími, zcestnými připomínkami.
_________________ Zathirel Černokněžna
Ancalagon Černý - The Dark Lord Morgoth bred Ancalagon, called the Black, during the First Age to be the greatest and mightiest of all dragons, and the first of the winged 'fire-drakes'. Mrtev
Val'Doren - Ochránce lesa V exilu
|
|
Top |
|
Marvin
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 19:06 16. Jul 2009 |
|
Joined: 12:50 13. Oct 2007 Posts: 838
|
Co sa mna tyka tak sa mi to dost paci. Oprava veci - velmi dobre, tiez mi ta truhla prijde trosku mimo RP. Pripomina mi to skor Fifinka z veze maga v krynskych horach Svitky - to je fakt. V sucasnom nastaveni sa "felcar" alebo teda klerik moc nevyuziva. A ohladom toho volania po telle. No povedzme si narovinu, ze v urcitej miere medzi par hracmi je to aj pri sucasnom stave "zdar, nedojdes ma zdvihnut? zaplatim ti..." To je ale len moj nazor. Tie svitky/klerici su diskutabilne no. A u ostatnych veci zalezi asi na proveditelnosti a narocnosti prace.
_________________ Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností,sobectvím a tyranií lidské zloby.Požehnán buď ten,kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty,neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí.A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny,kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry.A když uvalím svou mstu na tebe,seznáš,že jméno mé je DM!
|
|
Top |
|
Pajule
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 19:11 16. Jul 2009 |
|
Joined: 13:23 30. Apr 2007 Posts: 4709 Location: Gremliní nora pod sněhem
|
copa svitky , ale proč to žeer tolik i za klerika postavu..?to mi pak přijde tuplem jako blbost , páč každej rad+jc zaplatí rpachy , než aby se enchal oživit na místě klerdou  to je pak klerik k ničemu
_________________ Nieninquë - legenda Lilien - magie, magie, magie
Keep talking I'm analyzing you.
,,Halapartna is the way of život!" Lusignandnes, 12.8.2020, 23:53, Discord
Thalijský gremlin, creeper první třídy, neRP hráč, bílá vrána
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 19:41 16. Jul 2009 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Oprava věcí: Pres dialog je problem specifikovat, co chces opravit. Znamenao by to projizdet cely inventar a jeho nasledny vypsani do dialogu. Nehlede na to, ze by se pro to musel udelat dynamicky rozhovor. Dat vec nekam, je nejjednodussi zpusob jak urcit, ze prave tohle chces opravit.
Oživovací svitky a kouzla Z pohledu realii sveta je to proto, protoze knez v chramu proste umi provest ritual vzkriseni lip, ma k tomu potrebne propriety atd. Z pohledu herniho je to proto, protoze se proste musis rozhodnout. Bud obetujes vic penez, nebo vic xp. Stejnetak se musis rozhodovat, jestli pokracovat ve vyprave, nebo se vratit s mrtvolou. Pokud by ta ztrata xp byla stejna, nepouzije NPC kneze nikdo.
"Bossové" Na tom se pracuje.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Grunt
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 20:00 16. Jul 2009 |
|
Joined: 10:58 23. Jun 2007 Posts: 352 Location: Ostrava
|
Oprava věci:
Chápu že by to bylo asi složité, tak co takhle: Tak nechat truhlu a přidat jen tu možnost opravit vše. Stejně vesměs každý opraví vždy vše.
Oživovací svitky a kouzla:
Neřekl bych že, NPC kněze nepoužije nikdo. Když se nad tím zamyslím tak já žádného klerika neznám(11lv+), a postav co používají svitky taky moc není. Takhle sou klerici jen chodící lékárničky a oživovací svitek věc k prodeji. Ruku na srdce, každý dá radši 20k gp než 4k XP.A tenhle poměr platí na všech levelech. Jediný důvod oživení na místě je potřeba oné postavy na Q a nebo dále na výpravě. V prvním případě bohužel většinou poslouží DM a v druhém je cela skupinka obviněna z toho proč se nevrátila.
_________________ Zathirel Černokněžna
Ancalagon Černý - The Dark Lord Morgoth bred Ancalagon, called the Black, during the First Age to be the greatest and mightiest of all dragons, and the first of the winged 'fire-drakes'. Mrtev
Val'Doren - Ochránce lesa V exilu
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 20:19 16. Jul 2009 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Oprava věci: To tomu dialogu vlastne jen muzu vzit moznst ,,zjistit cenu" a jinak to bude beze zmeny. Vazne ma neco takoveho smysl?
Oživovací svitky a kouzla: Tohle povazuju za ucel. 1. Ozivit na miste a cast ztray xp dozene pri pokracovani vypravy. 2. Ztrati min xp v chramu, ale zas nema xp za vypravu. NPC klerik podle me vzdycky musi byt zvyhodneny pred ozivenim na miste.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
nomis_b
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 22:50 16. Jul 2009 |
|
Joined: 18:00 26. Aug 2007 Posts: 3090 Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
|
uvazoval sem naskriptovat ressurection tak, ze kdyz si postava koupi za 20.000gp vec v chrame (treab diamant , tedy komponentu dle ADaD) tak by pak postih na xp byl roven postihu, jako kdzy je postava ozivena v chrame.
shledal sem se s pozitivnim prostupem k veci, lec naskriptovat to neni jednoduche.
_________________ A zase se craftí...
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 23:15 16. Jul 2009 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Napsat to je jednoduchy, takhle jsou zamejsleny treba komponentovy kouzla, ale ja si nemyslim, ze je to dobrej napad.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
jachyra
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 00:18 17. Jul 2009 |
|
Joined: 15:14 19. Jan 2009 Posts: 1159
|
Len sa nepozerajte zase na nízke lvl a ich stratu xp  postavy na vyšších lvl, keby boli oživené na mieste, nemajú šancu tú stratu XP dohnať ani na niekoľkých výpravách a nie to na jednej jedinej  taktiež je fakt pravda, že na Thalii ja osobne poznám 3 klerikov, z ktorého jeden má BAN a ďaší dvaja nehrajú. Zase ale súhlasím, že by to malo byť zvýhodnené u NPC kňaza - oživenie určite nie je jednoduchý rituál. Keby sa u klerika skôr nastavila tá strata nie konštantne, ale čím vyšší lvl, tým nižšia strata xp - lebo na vysokých lvl sa už nedá XPiť a získať napr 5k XP je otázkou celodňového RPenia a z neho časových XP. Nízky lvl má tieto XP za pár hodín lootu. Samozrejme, je to len nápad  *bráni sa prípadným útokom*
_________________ madam Kora Meynolds - bývalá manželka Fallionova, matka Kelrany a dvojčiat Dermonta a Artoriusa pomenovaných podľa tých, ktorí asistovali pri ich pôrode, sestra imperiálnej krásky Divy Bývalá podporučíčka VI. roty karathskej armády, nech naveky žije sláva vrchného inkvizítora Lacaranta a bôžika spamu Kráťatka
|
|
Top |
|
Esuliams
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 06:55 17. Jul 2009 |
|
Joined: 21:57 02. Jun 2009 Posts: 315
|
Tak já se jako klerik přidávám (i když se tu na mě zapomělo). Klerik opravdu slouží pouze jako lékárnička a booster a nebo nakonec jako mula, která nese padlé bojovníky k chrámu k NPC knězovi. Většina hráčů opravdu dá přednost ztrátě zlatek než xp. (což je pochopitelné) Proto jsem pro, aby hráč-klerik nebral ty 2% xp... je to oslabení(znevýhodnění) kněze/klerika.
|
|
Top |
|
Grunt
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 07:31 17. Jul 2009 |
|
Joined: 10:58 23. Jun 2007 Posts: 352 Location: Ostrava
|
Jachyra: Nevidím důvod proč by high levely měly být nějak zvýhodněny. Sice když umřou přijdou o hodně, ale už zase neumírají tak často. Navíc pravidla by tu měli byt pro všechny bez rozdílu levelu. Esuliams: Nemluvil bych o klericích, ale o kouzlech oživovacích všeobecně  No to oživování u knězů v chrámech je v některých místech nedotažené. Na příklad jak kněz vysvětlí, že za oživení Franty Otýpky, sedláka z Ivory, chtěl 150gp ale za nějakého drakobíjce 30k. Co se XP ztráty týče, chápu že jsou na tom v chrámu lepší podmínky, horká linka přímo k bohu a tak. Ale na druhou stranu je dotyčný většinou mrtev notně hodin. Prostě tak jak je to nastaveno to demotivuje hráče s možnosti oživení na místě. Komprosmisním řešením by bylo, nějak udělat, aby se při oživovacích kouzlech počítala ztráta XP od doby smrti, třeba od 1% do 2%. Tohle i pro kněze v chrámu, odpadlo by neseni 3 mrtvých po celém dungu a hlášce vezmeme je ke knězi po zpáteční cestě (což mi nepřijde jako reakce na smrt druha) Taky by to zvýšilo nároky na přibrání do party, kdo půjde někam s někým kdo pravděpodovně zařve a pak bude lamentovat po tellu ať ho okamžitě donesou do chrámu, aby nepřišel o více XP. Samozřejmě u kněžích v chrámu by to mělo jít pomaleji. To by pak klerici měli význam. Na druhou stranu netuším jak by to bylo složité Oprava: No kdyby byla možnost, přijít ke kováři a on by mi vše opravil dvěma kliknutími, rozhodně by to alespoň pro mne smysl mělo. To vyndávání věcí do truhly je vždy zdlouhavé, obzvláště pro ty co mají více rychlých pozic...
_________________ Zathirel Černokněžna
Ancalagon Černý - The Dark Lord Morgoth bred Ancalagon, called the Black, during the First Age to be the greatest and mightiest of all dragons, and the first of the winged 'fire-drakes'. Mrtev
Val'Doren - Ochránce lesa V exilu
|
|
Top |
|
Theogil I
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 08:46 17. Jul 2009 |
|
Joined: 12:51 12. Sep 2007 Posts: 1721 Location: Brno
|
Systém smrti je drsný, hnusně drsný a návrat mezi živé je sice zaběhlý systém, zvykl jsem si na něj, ale od dob brblavého Theogila, který se do něj pořád navážel jsem si ho dodnes neoblíbil a pořád mi přijde divný.  Ale to tu psát nechci, protože bych zase musel zaléz pod svůj kámen a to se mi nechce, zvláště když se snažím být hodný kluk. Proto jsem se rozhodl předložit k posouzení a prodiskutování jeden návrh, který jsem rozdělil do několika bodů: 1) Kouzlo vzkříšení odebrat klerikovi ze 7 kruhu kouzel a přesunout ho na 9 kruh kouzel (pro radikály možná až jako výběrové epické kouzlo klerika – to mi přijde ale už moc) 2) Zrušit úplně kouzlo oživ mrtvého, nikdo ho nepoužívá a do koncepce jež bych rád představil stejně nesedí. 3) Kouzlo vzkříšení může být použito 3 způsoby, ze svitku, knězem, knězem během obřadu. Zatímco svitek a běžné použití knězem by mělo stejný efekt jako doteď, při oživení PC knězem s obřadem by mělo stejný efekt jako při oživení v chrámu. 4) Obřad – model o kterém myslím mluvil DenGrasse a Kucik a možná ještě další v souvislosti s vyvoláváním např. monster pomocí relikvií či jiných hmotných předmětů na jedno použití v inventoráři. U kněze bych to viděl asi takto – kněz při obřadu nesmí být rušen (mimo bojovou vřavu), mít na sobě obřadní roucho, na krku symbol svého boha, v ruce odznak své příslušnosti (hůl, berli, hůlku – cokoli) v inventoráři knihu modliteb (ta by se mohla časem opotřebovávat a bylo by třeba koupit novou – počet nábojů) a přísady k provedení rituálu (třeba kadidlo, nějakou relikvii, svěcenou vodu nebo co vás napadne – vše na jedno použití a po provedení rituálu zmizí a je třeba zakoupit nové) a pokud provede kouzlo vzkříšení ze svitku či jako své kouzlo a splní všechny podmínky, tj. že je správně ustrojen a má vše potřebné, pak by mohl být postih na ztrátu zkošeností stejný jako u NPC kněze. O využitelnosti kněze není třeba vést polemiku, jedná se o jedno z nejsilnějších povolání ve hře vůbec, takže o nějakém znemožnění či ztížení hry kněze bych tu nerad mluvil, jeho využitelnost je obrovská, prostupnost bojem nepřekonatelná a ochrana před nepřízní osudu přímo božská, takže o nějakém útisku knězů bych moc nehovořil, hraji kněze co je NWN na světě, takže tento návrh prosím berte jako návrh na úpravu systému oživení a ne jako úpravu klerika k jeho zvýhodněni. Díky.
_________________ Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend
|
|
Top |
|
Grunt
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 09:02 17. Jul 2009 |
|
Joined: 10:58 23. Jun 2007 Posts: 352 Location: Ostrava
|
Oživ mrtvého používám. A ten obřad mi přijde divný protože: a) To by teprv bylo složité. b) Jednodušší by bylo pořád odnést do chrámu. c) Svitky by byly stále na prd.
_________________ Zathirel Černokněžna
Ancalagon Černý - The Dark Lord Morgoth bred Ancalagon, called the Black, during the First Age to be the greatest and mightiest of all dragons, and the first of the winged 'fire-drakes'. Mrtev
Val'Doren - Ochránce lesa V exilu
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 09:44 17. Jul 2009 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
1. Za oživení drakobijce si kněz účtuje víc, protože je prostě těžší vyrvat ho Astarothovi.
2. Ztráta xp v závislosti na době pobytu v podsvětí byla taky jedna možnost. Mě se i docela líbí.
3. Ta možnost co navrhuje Theogil je zajímavá, ale sám vidíš, že už teď jsou někteří proti. (,,Ale proč bych s sebou musel nosit takovejch věcí, to ho radši odnesu do chrámu")
4. Svitky vždycky budou horší, než namemorované kouzlo. Jinak by se kněz vyprdnul na přípravu kouzla při meditaci a prostě by si s sebou jen nosil svitek ,,co kdyby".
Jachyra: Trochu mimo, ale jsi nejvyšší level na serveru. Jo, na tomhle levelu jde postup pomalu a půjde ještě pomaleji a za smrt se bude platit čimdáltim víc.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Grunt
|
Post subject: Re: Několik nápadů a připomínek Posted: 09:55 17. Jul 2009 |
|
Joined: 10:58 23. Jun 2007 Posts: 352 Location: Ostrava
|
To sem rád že ten čas se libí  A k těm svitkům. Přeci jen stojí peníze a ne úplně málo a pokud dá raději klerik třeba 10k za svitek, než aby si namemoroval kouzlo tak prosím a ostatní svitkaři potřebují mít v UMD dost bodů, řádově 20 aby mělo smysl se o to pokoušet (velká šance že se to nepovede) a tak 30, aby to měl jisté a myslím že taková investice bodů by měla být ohodnocena i dobrými svitky k seslání. Ještě mě napadlo že by ta ztráta mohla byt v závislosti na použitém oživovacím kouzle, tzn. vzkříšení by bralo méně než oživ mrtvého (nebo jak se to jmenuje). Oboje by mělo brát řekněme do 2min (real) od smrti to 1%, pak by to lezlo nahoru ( u vzkříšení pomaleji). Moje představa kdy by to mělo dosáhnout těch 2% je řekněme 5min u oživ mrtvého a 10min u vzkříšení.
_________________ Zathirel Černokněžna
Ancalagon Černý - The Dark Lord Morgoth bred Ancalagon, called the Black, during the First Age to be the greatest and mightiest of all dragons, and the first of the winged 'fire-drakes'. Mrtev
Val'Doren - Ochránce lesa V exilu
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |