 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Barbar321
|
Post subject: Tažná zvířata Posted: 09:13 02. Apr 2012 |
|
Joined: 10:07 13. Mar 2012 Posts: 4376
|
Chtěl bych se zeptat, jestli není možné předělat systém pomocných zvířat (volů, mul, prasat, medvědů aj.).Pokud jsem dobře pochopil, jsou zde jako jakási kompenzace batohů ze singlu. Lowlvl hráč nemá moc šancí, aby měl 50.000 na perma trezor a dokud na to nějak nevydělá, nezbývá, než tažná zvířata používat. Je ale naprosto příšerné počítat s tím, že pravidelným restartem 2x za den automaticky o tažné zvíře přijdete a pochopitelně i o věci, které zvíře mělo ve vacích. Takže i když se chci vypravit na nějaké průzkumy po okolí, musím automaticky počítat s tím, že musím být v dosahu novému prodejci zvířat. Podle mě to dost omezuje rozlet.
I když se toto dá tak nějak překousnout, další záležitostí zůstává neplánovaný restart. Je pro postavu automatické, že když už má nějaké tažné zvíře, nahází na něj vše, co má nějakou váhu a může postavě překážet. Je potom neuvěřitelně zdlouhavé získávat tyto věci zpět (nebo aspoň část). Vím, že kompenzace penězi je více než adekvátní, co se ceny týká, ale někdy pak to zvíře opravdu chybí a může být tím pokažen celý reálný hrací den (tj. zpět do lokality, kde se další tažné zvíře nachází, nákup nového pracovního nářadí, sběr a získávání surovin + jejich zpracování aj.) Je opravdu hezké, že dostanu peníze, ale když musím další reálnou hodinu koukat, jak se postava lopotí u hromady hlíny, aby natěžila zpět stovku jílu, nebo vyhotovené výrobky na prodej, pak ta ztráta opravdu zamrzí (i když na druhou stranu, jsem moc rád, že tu aspoň kompenzace vůbec existuje).
Nevím tedy, jestli je to vůbec možné změnit, ale měl bych dva možné návrhy na změnu:
1) Jedná se spíše o programovací změnu (nemám nejmenší ponětí jak složitou), kdy by systém zůstával shodný (tj. nájem zvířete do pravidelného restartu), ale podstatná by byla změna, že by systém zvířat byl ukládán do nějakého pomocného souboru, který by se v případě neplánovaného restartu dal obnovit. Mohlo by to být uděláno obdobně, jako s inventářem postavy.
2) Kompletní přepracování systému zvířat – zvíře by bylo permanentní, pronajímalo by se za nějakou částku na reálný nebo herní den (nebo restart), musela by se skládat záloha na počet dnů, poté by buď zvíře zmizelo, nebo by se zvyšovala dlužná částka u prodejce a do vyrovnání by nebylo možné si pronajmout další Zde by bylo nutné nějakým způsobem omezit tento systém, aby si někdo v každém městě neudělal dluh, který by rostl do nekonečna (takže bych spíše volil možnost přes zálohu, poté zmizí). Smrt zvířete by způsobilo i finanční postih při dalším pronajmutí zvířete (bylo by nutné ho zaplatit). Nakonec bych zavedl, aby bylo možné zvíře vrátit u libovolného půjčovatele.
Co bych ale doporučoval zavést určitě, tak je omezení nosnosti zvířat nebo zavést nějakou penalizaci. Prostě zvíře má takovou nosnost, tak unese jen toto event. když se naloží víc, tak ať taky pomalu to zvíře jde. Takto je postava v pohodě, zvíře se za ní loudá, ale když postava odběhne dál, tak zvíře stejně k ní hned skočí. Takže takto bez penalizací odnese naprosto vše (i tu stovku jílů).
_________________ je cosi shnilého ve státě dánském ...ale plíseň je dobrá pro penicilín z hodně léků však bolí hlava ...a tvoří se závislost Vhodný čas na odvykací kůru
člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii
|
|
Top |
|
zachy
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 10:42 02. Apr 2012 |
|
Joined: 13:55 05. Oct 2008 Posts: 1491
|
Zajímavý nápad. Viděl bych to na pronájem cena/hodinu IC, v inventáři bys pak měl licenci přes kterou bys mohl zvíře při restartu znovu vyvolat. Předměty by byly uložené v databázi podobně jako u trezorů, ovšem maximálně po dobu pronájmu zvířete. Zde ale nastává malý problém: trezory uchovávají maximálně 100 různých předmětů (nepočítá se četnost stackovaných itemů jako 50x Houba XY na jednom políčku), zvíře má kapacitu mnohem větší, takže by se muselo vymyslet řešení optimální pro zachování rychlosti serveru  Ale i tak nastávají problémy: Co když si pronajmu zvíře jen na hodinu a budu ho mít 4 hodiny? Řešení: Prodejce zvířete by to bral jako porušení smlouvy a po nějakou dobu by postavě žádný prodejce žádné zvíře nepronajal. Smrt zvířete? Řešení: Cena zvířete by se skládala z fixní částky (něco jako záloha za zvíře) + cena za hodinu Jako další řešení je koupě zvířete podobně jako koně dokud nezemře, jenže to je vpodstatě mobilní perzistentní trezor s větší kapacitou, cenově by to pak muselo vycházet mnohem víc než kůň 
_________________ Jake Buchar, Kybernautický detektiv A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!
Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC
|
|
Top |
|
Molly23
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 10:47 02. Apr 2012 |
|
Joined: 16:55 18. Sep 2009 Posts: 5217 Location: Bad Reichenhall
|
vyprší nájem... spawn vymahačů dluhů.
_________________ ▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬ Molly23 alias Mišák
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
|
|
Top |
|
zachy
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 10:49 02. Apr 2012 |
|
Joined: 13:55 05. Oct 2008 Posts: 1491
|
Molly23 wrote: vyprší nájem... spawn vymahačů dluhů. Aspoň se využije to NPC Lorenzo 
_________________ Jake Buchar, Kybernautický detektiv A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!
Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 11:14 02. Apr 2012 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád?
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 11:29 02. Apr 2012 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9274 Location: Brno/"Znojmo"
|
Shaman88 wrote: A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení. Jinak jsem taky začínal jako crafter za mága bez síly na nosnost a musím říct, že krom drowů, Azhaelů a pádů serveru, se dá úplně v pohodě vše řešit s mulou za zády. Stačí to trošku rozplánovat a tak.
_________________ .
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 11:31 02. Apr 2012 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Bruciacullo
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 11:33 02. Apr 2012 |
|
Joined: 20:49 21. Jan 2010 Posts: 2779 Location: Tam kde se slunce bojí a měsíc vždy jen nahlédne
|
navíc nevím jestli by náš stařičký server snesl zdvojnásobení npc u severní brany 
_________________ Neliaen Fey de Erestor - paladinka Dei-Anangova "Slušnému vychování tě neučili, tam kde tě matka vyvrhla z lůna?"
QamuIs Heg qaq law' lorvIs yInqaq puS.
"Účelem každého života, je smrt." - Agent Smith
DM Galli - "So you have chosen death." / https://youtu.be/f94qpLdX9eA
|
|
Top |
|
Barbar321
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 11:44 02. Apr 2012 |
|
Joined: 10:07 13. Mar 2012 Posts: 4376
|
kucik wrote: Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. Nebylo by tedy možné zavést aspoň nějaké zálohovací soubory pro obsah brašen tažných zvířat pro případy neočekávaných pádů serveru? Aby bylo takto možné získat zpět část věcí, které zvíře u sebe mělo?
_________________ je cosi shnilého ve státě dánském ...ale plíseň je dobrá pro penicilín z hodně léků však bolí hlava ...a tvoří se závislost Vhodný čas na odvykací kůru
člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 11:57 02. Apr 2012 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Nalkanar wrote: Shaman88 wrote: A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení. A vždyt tak je to řešený i nyní ne? Zaplatíš prachy a nikdo neřeší jestli to zvíře vrátíš......
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 12:18 02. Apr 2012 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
kucik wrote: Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. A v čem je problém u perzistentních mul? Já si naopak myslím že je to vcelku snadné.
|
|
Top |
|
Barbar321
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 12:23 02. Apr 2012 |
|
Joined: 10:07 13. Mar 2012 Posts: 4376
|
Shaman88 wrote: Nalkanar wrote: Shaman88 wrote: A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení. A vždyt tak je to řešený i nyní ne? Zaplatíš prachy a nikdo neřeší jestli to zvíře vrátíš...... Ano, je to tak. Nikdo neřeší, jestli zvíře vrátíš. Problém je v tom, že o tu mulu při restartu přijdeš (o koně doufám ne). Nejhorší tak zůstává nejistota náhodných restartů serveru, kdy ztratíš vše. Chápu to, že kdyby teď byly udělány perma zvířata za 100zl, budou všude v království pobíhat nějaký volové (jako v reálu, že?  ), což nejspíš bude likvidovat systém. Na druhou stranu by se lowíci mohli živit vracením volů, jako jsou teď třeba vratné láhve 
_________________ je cosi shnilého ve státě dánském ...ale plíseň je dobrá pro penicilín z hodně léků však bolí hlava ...a tvoří se závislost Vhodný čas na odvykací kůru
člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 12:38 02. Apr 2012 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Shaman88 wrote: kucik wrote: Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. A v čem je problém u perzistentních mul? Já si naopak myslím že je to vcelku snadné. Jde o to zavést identifikaci těch mul, přiřazení ke správnýmu kontejnejru. Pak samozřejmě korektní uvolňování kontejnerů na zrušenejch mulách. Problém je ale hlavně se zachytáváním eventů jak může někdo něco na mulu přidat/sebrat. Co když z ní něco ukradne a když jí zabije. To hlavně nesmí vykazovat žádný chyby.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 12:51 02. Apr 2012 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Dyt to umí nwn automaticky ne? Tomu s kontejnery moc nerozumím...., já bych normálně udělal mulu jako npc a přímo to npc bych ukládal do databáze jako object a to bud při každém savu postavy nebo jen po nějakém čase po otevření inventáře té muly.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Tažná zvířata Posted: 13:17 02. Apr 2012 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Shaman88 wrote: Dyt to umí nwn automaticky ne? Tomu s kontejnery moc nerozumím...., já bych normálně udělal mulu jako npc a přímo to npc bych ukládal do databáze jako object a to bud při každém savu postavy nebo jen po nějakém čase po otevření inventáře té muly. No, neumí. To ukládání objektů v nwn je velmi primitivní.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |