Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 13:10 23. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Tažná zvířata
PostPosted: 09:13 02. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Chtěl bych se zeptat, jestli není možné předělat systém pomocných zvířat (volů, mul, prasat, medvědů aj.).Pokud jsem dobře pochopil, jsou zde jako jakási kompenzace batohů ze singlu. Lowlvl hráč nemá moc šancí, aby měl 50.000 na perma trezor a dokud na to nějak nevydělá, nezbývá, než tažná zvířata používat. Je ale naprosto příšerné počítat s tím, že pravidelným restartem 2x za den automaticky o tažné zvíře přijdete a pochopitelně i o věci, které zvíře mělo ve vacích. Takže i když se chci vypravit na nějaké průzkumy po okolí, musím automaticky počítat s tím, že musím být v dosahu novému prodejci zvířat. Podle mě to dost omezuje rozlet.

I když se toto dá tak nějak překousnout, další záležitostí zůstává neplánovaný restart. Je pro postavu automatické, že když už má nějaké tažné zvíře, nahází na něj vše, co má nějakou váhu a může postavě překážet. Je potom neuvěřitelně zdlouhavé získávat tyto věci zpět (nebo aspoň část). Vím, že kompenzace penězi je více než adekvátní, co se ceny týká, ale někdy pak to zvíře opravdu chybí a může být tím pokažen celý reálný hrací den (tj. zpět do lokality, kde se další tažné zvíře nachází, nákup nového pracovního nářadí, sběr a získávání surovin + jejich zpracování aj.) Je opravdu hezké, že dostanu peníze, ale když musím další reálnou hodinu koukat, jak se postava lopotí u hromady hlíny, aby natěžila zpět stovku jílu, nebo vyhotovené výrobky na prodej, pak ta ztráta opravdu zamrzí (i když na druhou stranu, jsem moc rád, že tu aspoň kompenzace vůbec existuje).

Nevím tedy, jestli je to vůbec možné změnit, ale měl bych dva možné návrhy na změnu:

1) Jedná se spíše o programovací změnu (nemám nejmenší ponětí jak složitou), kdy by systém zůstával shodný (tj. nájem zvířete do pravidelného restartu), ale podstatná by byla změna, že by systém zvířat byl ukládán do nějakého pomocného souboru, který by se v případě neplánovaného restartu dal obnovit. Mohlo by to být uděláno obdobně, jako s inventářem postavy.

2) Kompletní přepracování systému zvířat – zvíře by bylo permanentní, pronajímalo by se za nějakou částku na reálný nebo herní den (nebo restart), musela by se skládat záloha na počet dnů, poté by buď zvíře zmizelo, nebo by se zvyšovala dlužná částka u prodejce a do vyrovnání by nebylo možné si pronajmout další Zde by bylo nutné nějakým způsobem omezit tento systém, aby si někdo v každém městě neudělal dluh, který by rostl do nekonečna (takže bych spíše volil možnost přes zálohu, poté zmizí). Smrt zvířete by způsobilo i finanční postih při dalším pronajmutí zvířete (bylo by nutné ho zaplatit). Nakonec bych zavedl, aby bylo možné zvíře vrátit u libovolného půjčovatele.


Co bych ale doporučoval zavést určitě, tak je omezení nosnosti zvířat nebo zavést nějakou penalizaci. Prostě zvíře má takovou nosnost, tak unese jen toto event. když se naloží víc, tak ať taky pomalu to zvíře jde. Takto je postava v pohodě, zvíře se za ní loudá, ale když postava odběhne dál, tak zvíře stejně k ní hned skočí. Takže takto bez penalizací odnese naprosto vše (i tu stovku jílů).

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 10:42 02. Apr 2012 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 13:55 05. Oct 2008
Posts: 1491
Zajímavý nápad.
Viděl bych to na pronájem cena/hodinu IC, v inventáři bys pak měl licenci přes kterou bys mohl zvíře při restartu znovu vyvolat.
Předměty by byly uložené v databázi podobně jako u trezorů, ovšem maximálně po dobu pronájmu zvířete.
Zde ale nastává malý problém:
trezory uchovávají maximálně 100 různých předmětů (nepočítá se četnost stackovaných itemů jako 50x Houba XY na jednom políčku), zvíře má kapacitu mnohem větší, takže by se muselo vymyslet řešení optimální pro zachování rychlosti serveru :)

Ale i tak nastávají problémy:
Co když si pronajmu zvíře jen na hodinu a budu ho mít 4 hodiny?
Řešení: Prodejce zvířete by to bral jako porušení smlouvy a po nějakou dobu by postavě žádný prodejce žádné zvíře nepronajal.
Smrt zvířete?
Řešení: Cena zvířete by se skládala z fixní částky (něco jako záloha za zvíře) + cena za hodinu



Jako další řešení je koupě zvířete podobně jako koně dokud nezemře, jenže to je vpodstatě mobilní perzistentní trezor s větší kapacitou, cenově by to pak muselo vycházet mnohem víc než kůň :)

_________________
Jake Buchar, Kybernautický detektiv
A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!

Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha
Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 10:47 02. Apr 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
vyprší nájem... spawn vymahačů dluhů.

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 10:49 02. Apr 2012 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 13:55 05. Oct 2008
Posts: 1491
Molly23 wrote:
vyprší nájem... spawn vymahačů dluhů.


Aspoň se využije to NPC Lorenzo :mrgreen:

_________________
Jake Buchar, Kybernautický detektiv
A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!

Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha
Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 11:14 02. Apr 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád?


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 11:29 02. Apr 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
Shaman88 wrote:
A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád?


Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení.

Jinak jsem taky začínal jako crafter za mága bez síly na nosnost a musím říct, že krom drowů, Azhaelů a pádů serveru, se dá úplně v pohodě vše řešit s mulou za zády. Stačí to trošku rozplánovat a tak.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 11:31 02. Apr 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 11:33 02. Apr 2012 
Offline
DM Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 20:49 21. Jan 2010
Posts: 2779
Location: Tam kde se slunce bojí a měsíc vždy jen nahlédne
navíc nevím jestli by náš stařičký server snesl zdvojnásobení npc u severní brany :geek2:

_________________
Neliaen Fey de Erestor - paladinka Dei-Anangova "Slušnému vychování tě neučili, tam kde tě matka vyvrhla z lůna?"

QamuIs Heg qaq law' lorvIs yInqaq puS.

"Účelem každého života, je smrt." - Agent Smith

DM Galli - "So you have chosen death." / https://youtu.be/f94qpLdX9eA


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 11:44 02. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
kucik wrote:
Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal.


Nebylo by tedy možné zavést aspoň nějaké zálohovací soubory pro obsah brašen tažných zvířat pro případy neočekávaných pádů serveru? Aby bylo takto možné získat zpět část věcí, které zvíře u sebe mělo?

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 11:57 02. Apr 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Nalkanar wrote:
Shaman88 wrote:
A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád?


Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení.

A vždyt tak je to řešený i nyní ne? Zaplatíš prachy a nikdo neřeší jestli to zvíře vrátíš......


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 12:18 02. Apr 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
kucik wrote:
Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal.

A v čem je problém u perzistentních mul?
Já si naopak myslím že je to vcelku snadné.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 12:23 02. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Shaman88 wrote:
Nalkanar wrote:
Shaman88 wrote:
A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád?


Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení.

A vždyt tak je to řešený i nyní ne? Zaplatíš prachy a nikdo neřeší jestli to zvíře vrátíš......


Ano, je to tak. Nikdo neřeší, jestli zvíře vrátíš. Problém je v tom, že o tu mulu při restartu přijdeš (o koně doufám ne). Nejhorší tak zůstává nejistota náhodných restartů serveru, kdy ztratíš vše.
Chápu to, že kdyby teď byly udělány perma zvířata za 100zl, budou všude v království pobíhat nějaký volové (jako v reálu, že? :D ), což nejspíš bude likvidovat systém. Na druhou stranu by se lowíci mohli živit vracením volů, jako jsou teď třeba vratné láhve :P

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 12:38 02. Apr 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Shaman88 wrote:
kucik wrote:
Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal.

A v čem je problém u perzistentních mul?
Já si naopak myslím že je to vcelku snadné.


Jde o to zavést identifikaci těch mul, přiřazení ke správnýmu kontejnejru. Pak samozřejmě korektní uvolňování kontejnerů na zrušenejch mulách.
Problém je ale hlavně se zachytáváním eventů jak může někdo něco na mulu přidat/sebrat. Co když z ní něco ukradne a když jí zabije. To hlavně nesmí vykazovat žádný chyby.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 12:51 02. Apr 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Dyt to umí nwn automaticky ne?
Tomu s kontejnery moc nerozumím...., já bych normálně udělal mulu jako npc a přímo to npc bych ukládal do databáze jako object a to bud při každém savu postavy nebo jen po nějakém čase po otevření inventáře té muly.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Tažná zvířata
PostPosted: 13:17 02. Apr 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Shaman88 wrote:
Dyt to umí nwn automaticky ne?
Tomu s kontejnery moc nerozumím...., já bych normálně udělal mulu jako npc a přímo to npc bych ukládal do databáze jako object a to bud při každém savu postavy nebo jen po nějakém čase po otevření inventáře té muly.


No, neumí. To ukládání objektů v nwn je velmi primitivní.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits