Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 20:19 23. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 118 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 18:28 22. Dec 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Aha, konečně jste vysvětlili co se tu řeší...
Jo barbare je to jen tvůj problém že neumíš GS používat.


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 18:29 22. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
J.F.Payne wrote:
Zpětně je pak naprosto debilní řešit, kdo co viděl - některé postavy něco vypoví - a co já s tím? Vypověděly, nezměním to, i kdybych se na hlavu stavěl. A říct zpětně "nemohli jste nic vidět", když tě i přes GS systémově viděly? Hovadina.


OK, zapomeň na GSko. Byl zde timestop a kompletně zamaskovaná osoba. Víc tu asi nemá cenu vytahovat. Všichni viděli "prd" kvůli timestopu a jediná postava mohla vidět zamaskovanou postavu v GSku.

Takže stejně. Co řešíme?

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 18:30 22. Dec 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
Barbare je rozdíl oproti samotnému vyjádření odporu a jeho vlivu na spelly. Mícháš jabka a hrušky, protože jsou ovoce, ale vypadají jinak.

Odpor je OOC záležitost, na kterou se nemá reagovat. Pokud vidíš postavu s odporem, jak jde proti tobě na cestě, tak bys neměl reagovat nějak bojově, pokud ta postava neudělá jako první nějakou "nepřátelskou" akci (ještě záleží na charakteru, místu setkání, denní době), např. pokud takhle s odporem potkáš postavu na rozcestí mezi Karathou a Ivory, tak tam tradičně potkáváš jistě spousty postav, takže nebudeš nabroušený jen proto, že ti někdo svítí červeně.

Na druhou stranu odpor umožňuje určité věci mechanikou. Bez odporu nezmizíš graficky z obrazovky, při GSku. A toto grafické zmizení je to KaTovo "systém má přednost" "to co vidíš na monitoru".

Je tam problémek, že když se odpory vyhlašují zbytečně, tak může mág omylem někoho střelit kouzlem apod. To už řešil kokosák.


Takže první odpor je jen OOC záležitost, na kterou nereaguješ. Když si jde postava jen tak náměstím a dostane odpor od Azhaela, tak nezačne panikařit, že Azhael se schovává v zadku tamté sochy.
Druhý odpor pro GSko a mizení ostatním je nutnost, kterou pokud nesplníš, tak nemáš nárok někomu cpát "nejsem tady". A nezapomínejme na to, že GSko bylo změněno od původního NWN, takže popisek nemusí být vůbec odpovídající.

Samozřejmě jde o můj názor podpořený zažitými zvyklostmi atd. Mě příjde, že Barbar nechápe základní RP zásady ohledně odporů.

_________________
.


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 19:31 22. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 13:37 02. Feb 2008
Posts: 2654
Location: Praha
Barbar321 wrote:
J.F.Payne wrote:
Zpětně je pak naprosto debilní řešit, kdo co viděl - některé postavy něco vypoví - a co já s tím? Vypověděly, nezměním to, i kdybych se na hlavu stavěl. A říct zpětně "nemohli jste nic vidět", když tě i přes GS systémově viděly? Hovadina.


OK, zapomeň na GSko. Byl zde timestop a kompletně zamaskovaná osoba. Víc tu asi nemá cenu vytahovat. Všichni viděli "prd" kvůli timestopu a jediná postava mohla vidět zamaskovanou postavu v GSku.

Takže stejně. Co řešíme?


Řešíme to, že není na tobě řešit a rozhodovat, co kdo viděl. :) A co si kdo spojil dohromady. Ale to nechme na IC.

A do GS příště s odporem.

_________________
Ryudern Tann - 29 level fňukna, 1 level "muž".
Píšu přesně to, co mám na mysli. Nemohu za to, že někteří čtou to, co mají na mysli oni.
Vrchní prohledávač cizích trezorů, zabavovatel dóz, nejvyšší šátrač ve stolcích a pověřený prohmatávač koberců.


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 13:56 23. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Braenn wrote:

Řešíme to, že není na tobě řešit a rozhodovat, co kdo viděl. :) A co si kdo spojil dohromady. Ale to nechme na IC.


Ach, naštěstí byl po celou dobu „akce“ timestop, na který už vyjádření oficiální strany mám (a pochopitelně jsem měl i před ní, protože to nebylo jen náhlé pohnutí mysli hráče, ale do detailů probírány všemožné kombinace - i když úplně bez chyby to nebylo). Takže směle mohu tvrdit, že opravdu IC všichni viděli „prd“.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 13:56 23. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
K tématu Gska dám své poslední vyjádření a na další neoficiální nevidím důvod reagovat.

Hru rozložím do obdobného systému, jako je právní řád ČR. To jest ústava => zákoník => zákon => atd. Čistá fakta bez názorů v strukturálně rozloženém systému.

1) Hrajeme na serveru, který je označený jako RP => pro postavu je podstatné pouze to, co se jí přímo týká, čím je přímo ovlivněná a co přímo vidí, slyší a vnímá. Systémem přímo nedefinované věci a bugy, stejně jako to, co vidí hráč na monitoru (ale ne postava) jsou v rámci hry na RP serveru out of charakter informace (tj. nejnižší a nejpřesnější informace v řadě fakt odpovídající tak třeba vyhlášce).
2) Nastavení odporu je čisté systémové označení (viz. dotazy na mechaniku hry, kde se nehovoří o nějakých pardonech či vyjímkách. Suchý a strohý fakt) (informace podstatná a o něco výše postavená)
3) Je v těchto pravidlech Thalie http://thalie.pilsfree.cz/upravy-kouzel ... ani-49.htm něco o nutnosti nastavení odporu při sesíláná Gska? Nějaké další informace o tom, že je toto kouzlo systémem upraveno? Není. Kouzlo tedy není upraveno systémem Thalie a platí tedy nutně pro RP servery jí nadřazený systém hry NWN (když není něco v zákonu, hledá se o kus výše)
4) Co je psáno v systému hry NWN? No other creature can detect the caster => žádná potvora nemůže objevit sesílatele (strohá informace nejvyššího řádu. Pokud není upravená níže, je bez jakýchkoliv pochybností pro tuto hru ústavou).

A jdeme zpět. Hra říká – nemůže spatřit, Thalie na to nereaguje a pravidla GSka nemění, jakákoliv OOC informace nemůže v RP serveru projevit v IC dění. Pokud ano, nejedná se o RP server, ale splácaninu.

Toť jen čistá fakta bez jakéhokoliv přikrašlování omáčkou, přátelé. Zbytečné reakce a vytrhávání podstatných fakt z kontextu si raději nechte pro babičky.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:01 23. Dec 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Barbar321 wrote:
Ach, naštěstí byl po celou dobu „akce“ timestop, na který už vyjádření oficiální strany mám (a pochopitelně jsem měl i před ní, protože to nebylo jen náhlé pohnutí mysli hráče, ale do detailů probírány všemožné kombinace - i když úplně bez chyby to nebylo). Takže směle mohu tvrdit, že opravdu IC všichni viděli „prd“.


Během akce všichni viděli prd (a postavy tak taky reagovaly - já třeba vůbec netušil, co se stalo...), ale dokud jsi kouzlo neseslal, někdo něco vidět mohl. Jinými slovy, timestop trvá až od doby, kdy ho sešleš - netrvá už během samotného sesílání.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:16 23. Dec 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
Že není úprava nikde napsaná, neznamená, že neproběhla. :)
Asi jako dodneška jsou v obchodech nedovolené itemy, ale očividně už se tím nikdo nezabývá.

_________________
.


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:16 23. Dec 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Barbar321 wrote:
K tématu Gska dám své poslední vyjádření a na další neoficiální nevidím důvod reagovat.
...


No tak to je konstrukt, to svět neviděl... Dovol, abych poopravil pár logických i faktických chybek.

1) Ano, hrajeme na roleplay serveru (zajímavé je, kolik lidí se najednou ohání roleplay, když se jim to hodí...). Máš beze sporu pravdu v tom, že postava by měla reagovat pouze na IC podněty. Avšak dovolil bych si poupravit tvé konstatování, že to, co hráč vidí na monitoru, je čistě OOC info. OOC informace jsou v logu. Čísla, hody, oznámení, že jsi v PvP lokaci, oznámení, kdo přesně co sesílá za kouzlo, jména nad postavami... ale to, co vidíš ve hře, vidí i tvá postava. Systém je nastavený tak, že nedohlédneš za roh. To, co vidíš na monitoru je prostě zrhuba rozhled tvé postavy. Pokud tam vidím chlápka s hořícíma rukama, postava nebude tvrdit, že chlápka s hořícíma rukama neviděla nebo nemohla vidět. Protože tam prostě byl.

2) Proč vlastně nastavujeme odpor, jsem popsal o pár příspěvků dříve, tady: viewtopic.php?p=170687#p170687

3) V pravidlech nutnost zapínat odpor při sesílání GS není, protože to není potřeba. Jak jej ale použiješ, je na tobě. Pokud chceš, aby tě parta v dungu slyšela a viděla, odpor jim nedáš - a GS stále funguje jak má. Pokud chceš, aby tě nikdo neviděl a neslyšel, nastavíš odpor - a GS funguje jak má. Jak už jsem psal, to, že na sobě máš GS neznamená, že můžeš vynucovat na postavách ostatních hráčů, že nemohly nic vidět, pokud něco fakticky viděly. Chyba je totiž na tvojí straně.

4) Postavení systému NWN nad systém Thalie je absurdní. Ten tvůj žebříček a přirovnání k právnímu řádu ČR absolutně nechápu. Ano, Thalie je svět na NWN platformě. Leč upravený. Proto dojde-li k nějaké úpravě, striktně platí to, co je thalijské. A nech si formulace typu "je bez jakýchkoliv pochybností pro hru ústavou"... protože to není nic než bohapustá demagogie.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:34 23. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:51 02. Apr 2010
Posts: 2956
Pak je tu ale otázka toho, nakolik je fér po hráči chtít dodržování něčeho, co není nikde napsané, myslím, že i ve výkladu zákonů se najdou dva směry - něco jako podstata nebo myšlenka zákonu a pak jistota občana tím, že zákony pro něj budou platit tak, jak jsou napsané (nebo, v tomto případě, nejsou). Podle mě to barbar prostě nevěděl a ze svého pohledu udělal vše, co proto bylo třeba. Být tam moje postava, tak by mi třeba nevadilo zpetně říct, že jsem nic neviděl, ale to už je na někom jiném, no.

EDIT: Ale chtělo by to v tom případě někde GSko popsat, zase si nemyslím, že by byli hráči nějak nadšení z toho, aby jejich postavy zapomínaly takovéhle události obden.

_________________
Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.

Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy

Incoherent fire dissipates all contingency.

ZANEPRÁZDNĚN


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:45 23. Dec 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Ale tady nikdo po nikom nechce, aby někdo něco striktně dodržoval jako pravidlo. Neplatí, že sešlu GS - musím automaticky dát odpor všem.

Každý ví, jak GS funguje. Nedám odpor, lidi mě vidí. Dám odpor, zmizím. Takže se podle toho měl zařídit, to je celé.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:55 23. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 18:51 02. Apr 2010
Posts: 2956
J.F.Payne wrote:
Každý ví, jak GS funguje. Nedám odpor, lidi mě vidí. Dám odpor, zmizím. Takže se podle toho měl zařídit, to je celé.

No to je právě otázka, ví to každý? Já se to třeba dozvěděl náhodou, když mě někdo pozdravil na cestě, když jsem kolem v GSku šel.

_________________
Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.

Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy

Incoherent fire dissipates all contingency.

ZANEPRÁZDNĚN


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 14:59 23. Dec 2012 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Už je tu dávno spam, tak si spamnu také.
Kdysi jsem se dovalil do ivory a tam sedel v afk křídlatec v GS, cestne jsem nevedel, že je v GS, myslel jsem, že ma iouna na sílu. Sednu si a pozdravím, Hraju drzého gnoma. Po peti munutách kdy nekomunikoval, jsem si znej udelal podklad pro své mistrovské dílo. Namaloval jsem mu vousy, sundal kalhoty a sesneroval tkanicky. Docela mne stvalo, ze mi pak jen napsal po hodine, smula byl jsem v GS, nic z toho, co jsi udelal se nestalo., čau....


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 15:05 23. Dec 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Barbar321 wrote:
3) Je v těchto pravidlech Thalie http://thalie.pilsfree.cz/upravy-kouzel ... ani-49.htm něco o nutnosti nastavení odporu při sesíláná Gska? Nějaké další informace o tom, že je toto kouzlo systémem upraveno? Není. Kouzlo tedy není upraveno systémem Thalie a platí tedy nutně pro RP servery jí nadřazený systém hry NWN (když není něco v zákonu, hledá se o kus výše)
4) Co je psáno v systému hry NWN? No other creature can detect the caster => žádná potvora nemůže objevit sesílatele (strohá informace nejvyššího řádu. Pokud není upravená níže, je bez jakýchkoliv pochybností pro tuto hru ústavou).

Na tohle ti zareaguju:
3) V pravidlech na webu jsou popsány úpravy kouzel, které se mohou promítnout do tvorby postavy. Nejsou tam všechny informace a ani by neměli být - Thalie je server pro širokou škálu lidí a některé z nich baví i objevovat herní možnosti. Ke GS - na stránkách je info důležité. To jak se kouzlo používá musíš zjistit sám ve hře. Navíc přednost má forum - stránky se zase tak často neaktualizují a menší úpravy tak tam vůbec nejsou.
4) Co je napsáno v nwn - prvně by sis měl sehnat češtinu do nwn. Ano žádná creatura nemůže detekovat sesílatele - ale ve vztahu k singleplayeru kde byli jen npc - na ty zlé jsi měl odpor a tak tě neviděli a u těch dobrých to nikdo neřešil.


Top
 

 Post subject: Re: GS versus modrý ioun
PostPosted: 15:14 23. Dec 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 21:47 12. Mar 2010
Posts: 4674
Location: Kobka
innfra wrote:
Já si nemůžu pomoct, ale když se řeší takovýhle hlouposti připadám si, že se tu řeší systém a ooc. Sakra jsme na RP serveru, všichni víme, že jádro hry je starý 10 let a obsahuje chyby. Tak používejte hlavu a když něco bugne zamyslete se...

Zažil jsem situaci, kdy se stala přesně takováhle situace. Hledal jsem jistou osobu a ptal se na ni NPC. Čistě náhodou dotyčná osoba zrovna tím místem projížděla a přijela ke mě v GS bez odporu, takže jsem ji viděl. Nechci kecat, je to už 2 roky z5, ale tuším že mi přišel tell, že nic nevidím a postavička po chvilce odfrčela dál.

Zažil jsem i chování party, kdy se na GS efekt úplně kašlalo. Což se mi nezdálo zrovna košér.

To, že někdo hraje GS jako by neexistovalo neznamená, že ho hraje správně. Alespoň tak to beru já.
Pro chybování je zde velký prostor, pokud tohle čaryfuk nemá ujasněný.

Neberte to zas jako něco útočného, tohle je pouze můj názor a může být zcestný.
Velice mě v tuhle zajímá ta přednost ooc systému vůči logice věci.


přesně jak píšeš, nečetl jsem celý vlákno, protože celej tento topic je o ho..ě.
Je úplně jedno jestli hra má nebo nemá bugy, jestli něco bugne či ne.
Jak bylo zmíněno, je to RP server, tedy cokoliv se stane ve hře (at je to způsobeno bugem, lagem čímkoli) musí se to pouho pouze vyřešit po IC stránce.
Všichni tu jste nehorázní RP okecálci, takže věřím tomu, že si po RP stránce dokážete okecat fakt úplně všechno.
Každá postava má svuj charakter, tak jako lidé mají své názory.
Tak jako ženy a muži mají rozdílné pohledy na stejnou věc, tak i zde můžete mít různé pohledy na daný efekt. Některá postava to bude vnímat tak, jiná zas onak.

Takže co to tady zas řešíte za pindoviny?
Není žádný něco vs něco. Je prostě jen něco, na co se každej bude dívat jinak a každej si to okecá po své stránce.

_________________
O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"

Dočasně mimo.
Jsem Žena!


Nhill'nue Zau'ndar
Anirrinths Zau'ndar
Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 118 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits