Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 00:30 26. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 05:09 03. Jul 2009 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 13:06 30. Jan 2009
Posts: 2
Tak před dvěma měsící jsme s kámošem přestali hrát na Thalii kvůli maturitě. Když jsme se vrátili, tak nás čekalo překvapení. Nejsem si jistý jestli to není záměr, ale smysl mi to nedává:

1) Rasy a jejich ECL - bylo (a je) celkem šokující, jak málo xp jsme najednou dostávali za zabíjení mobů. Vyzkoušeli jsme nějaké naše jiné postavy a zjistili jsme, že tiefling dostává za lítého jezevce na prvním levelu okolo 70 xp, zatímco obyčejný ork (lowland) dostává expů 40. Chápu správně, že v tomto případě tielfling by měl dostávat xp jako postava na 3lvl zatímco ork jako postava na levelu prvním?

2) XP v grupě - Nevim jak funguje rozdělování xp v grupě, ale nezdá se mi, že by to bylo nastavný tak, že všichni členové na stejném lvl dostávají také stejné xp. Naše aktuální postavy jsou na 3 lvl. První je Hakavar barbarian a Human wizard. ECL (podle nwnwiki) by v tomhle pripadě mělo být 5 a 2. XP však dostáváme naprosto stejné. Je docela otrava mít nejvíce zvýhodněnou postavu v nwn, co se XP týče, a dostávat stejně jako ta nejvíce znevýhodněná.

3) Dvojnásobek XP (tzv výjmečné poznání) - Je docela obvyklé, že zabijeme potvoru, dá nám dvojnásobek xp, ale dá nám stejně jako naprosto stejná potvora, kterou jsme zabili před několika okamžiky bez bonusu.

Nevím jestli to není způsobené tím, že se nevyznám v tom, jak xp systém na Thálii funguje. Pokud je to ten případ, tak se předem omlouvám.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 09:53 03. Jul 2009 
Offline
Měšťan
 ICQ  Profile

Joined: 17:42 27. Apr 2007
Posts: 270
Location: Kolín
Rasy a jejich ECL na Thalii, což stoprocentně nesouhlasí s NWNwiki - http://thalie.pilsfree.cz/rasy-53.htm

Na ostatní věci neumím dost dobře odpovědět, snad jenom že to vyjímečný poznání vám dá stejně xp, když zabijete potvoru, která vám normálně dává 1 xp. To je kvůli zaokrouhlení.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 10:00 03. Jul 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Xp v partě se řídí řadou parametrů, jako jsou rozdíly levelu v partě a podobné věci.
Za každou potvoru jsou taky trochu jiné expy, protože každá potvora má trochu jiné vlastnosti.
Typicky jeden jezevec může být silnější než druhý a za každého z nich může být jiný počet xp.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 13:26 10. Jul 2009 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
Bylo by možné dát o tom jak jsou xp v partě přidělovány nějaké podrobnější informace?

- rozdíly levelů
- fungování ecl některých postav v partě (připočítává se do rozdílu levelů?)
- počet členů v partě
- přítelíčci
- summoni
- ovládnutá zvířata
- pronajaté muly a podobně

Aspoň zhruba jak co to bude ovlivňovat, aby bylo jasné co čekat. Například jestli vůbec má smysl tvořit partu, kde nejvyšší level je o 10 levelů výš než nejnižší nebo už je lepší vytvořit dvě nezávislé skupiny. Co čekat při tvorbě party s počtem členů 5+ a zda když si tam každý ještě povolá summona a vyvolá přítelíčka to stále bude snižovat expy nebo je tam hranice... A tak podobně.

Takhle bez informací je třeba i těžké hlásit nějakou nevyváženost u potvor a podobně. Taky je fajn, když je možno s ohledem na ten systém přibližně navrhnout nějaké místo, kam by se parta mohla vydat tak, aby z toho všichni něco měli a zároveň mohli být užiteční.

Díky za každé nové info. :) :wink:

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 13:43 10. Jul 2009 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 18:00 26. Aug 2007
Posts: 3090
Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
a nahodou i ability potvor a pravdepodobnost, s jakou bude mit potvora takovy utok, co trefi tvoje AC, + soupis bosu, kde padaji artefakty nechces :wink:

_________________
A zase se craftí...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 14:12 10. Jul 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
LDamian wrote:
...


Myslim že neni nic proti ničemu, když ten vzorec zveřejnim.
xp = xp/(((lvl-avg)^4)/avg^2 + 1)

Tohle je modifikátor určující, kolik postava dostane xp v závislosti na odlišnosti jejího levelu od průměru party.
lvl = level postavy
avg = průměrný level party
Cílem je zohlednit, jak moc může být postava v partě přínosná s jejím levelem a kolik má tedy získat xp.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 14:19 10. Jul 2009 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
Ability potvor bych samozrejme rad uz ze zvedavosti, ale vim, ze by jste je sem nevypsali a ze muj zajem je spis zajem tak trochu mimohracsky (taky rad obcas stavim npc), tak se ani nesnazim. Navic kouzla a vetsinu ruznych specialnich utoku tak nejak znam a to, ze sem tam chcipnu pri objeveni noveho npc nez se naucim co pouziva je sice k vzteku, ale patri to ke hre. Krome toho nevsiml jsem si, ze by tu fungovaly nejake extra zvlastni ability mimo tech, co jdou pozorovat a simulovat i v toolu. Mozna jsem jen nedosel ke spravnym potvoram. Ale kdyz uz jsi to zminil - kdybych narazil na neco extremniho ve stylu automatickeho dispellu u potvor pomoci hulek i z paralyzy treba (jen priklad bez prime navaznosti na jine shardy), asi bych se o to zajimal hloubeji a bylo by samozrejme na vas, jaky pristup by jste zaujali k podavani informaci.

Pravdepodobnost ze utok potvory projde me AC se tak nejak celkem snadno da odvodit z tabulky kde bezi utoky potvory, AC potvory +- taky. Stejne se da dopocitat i to, jake budu pusobit zraneni... To na co se ptam by slo nejspis take, ale zrejme obtizneji a protoze jsem zlenivel a to info mi neprislo nejak zvlast zavadny. Je to ooc mechanika, jeji odhalovani zrejme nema byt zabavnou soucasti hry a naopak jeji znalost muze pomoct v odladeni nevyvazenosti.

Ten soupis bossu vazne nechci. Hledat bosse ve hre, zjistovat neco o artefaktech a podobne povazuji za zabavnou napln hry.

Jinak se omlouvam za umisteni dotazu v nespravne sekci, vsiml jsem si toho az ted.

EDIT: mimochodem na ability potvor kaslu, ale jednou bych s tebou moc rad pokecal o craftu co jsi tu udelal. Sice ja sam kraftit nebudu, ale podle ohlasu uzasne zajimava a navykova vec a tam by mne ty ability a vubec vse kolem toho moc zajimala. Treba za par let nebo proste az se nebudes bat zneuziti. Sam jsem se kdysi nad craftem do nwn svetu zamyslel, ty jsi to pojal vyrazne jinak a fakt pekne udelano. :)

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 14:29 10. Jul 2009 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
kucik wrote:
LDamian wrote:
...


Myslim že neni nic proti ničemu, když ten vzorec zveřejnim.....


Díky moc, musím teď vyrazit na nákupy, pak se nad tím zamyslím. Ještě bych se rád zeptal.

Jak je to se zohledňováním summonů a přítelíčků, ovládaných zvířat a mul? Zohledňuje se třeba level summona nebo je jedno, zda si povolám já nevím pixie nebo nebeského lítého medvěda?

Je nějaký rozdíl v postihu na expy mezi summonem a přítelíčkem?

Nejde mi ani tak o konkrétní čísla (pokud jsou tajná), spíš bych si rád odvodil třeba jak by to vypadalo při expování u dvou druidů level 10, každý se summonem, přítelíčkem, ovládnutým zvířetem? Z praxe mi připadalo, že samostatný válečník expí výrazně rychleji, než takhle ověšený druid. Ale nechce se mi zabít hodiny času tím, že budu zakládat postavy a jen testovat s nejistým výsledkem.

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Chyby v xp systemu?
PostPosted: 14:45 10. Jul 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Se summonem, nebo přítelíčkem jde rozhodně míň xp. Podstatný taky je, jestli potvoru zabije PC, nebo summon.

Jak to přesně je ale nevim. Musel bych to dohledat v kódu.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits