Stručně o Thalii

Thalie je persistentní svět hry Neverwinter Nights.

O čem je řeč

PC hra Neverwinter Nights patří mezi takzvané Role Play Games (dále jen RPG), neboli trošku nepřesně "hry na hrdiny". Tato je založená na pravidlech Dungeons & Dragons (dále DnD), které se hrávají mezi partou přátel s kusem papíru, tužkou a hromadou kostek. Ani jedno z toho pro hraní této hry nepotřebujete. Veškeré hody kostkou a čísla obstarává sama hra a vy se tak můžete vklidu vžít do role vaší postavičky. Hra Neverwinter Nights je za poslédní léta v obchodech nedostatkovým zbožím, je tedy třeba trochu snahy se sháněním.

Jak se hraje

Hra začíná tvorbou postavy. (Ještě před tím si nezapomeňte přečíst pravidla). Vyberete si rasu, pohlaví, povolání, vzhled a další důležité propriety a konečně vstoupíte do světa. Tak, jak ve světě žijete, vaše postava postupně získává zkušenosti, sílí, nebo se učí novým magickým vědám, stejně jako se stává známou mezi ostatními postavami a i obecně ve světě. Hra v takovém světě je totiž převážně o komunikaci s jinými hráči a o společné zábavě.

PS. Před začátkem si také neopomeňte důkladně zjistit všechny požadavky na připojení v příslušné sekci stránek. Pokud i přesto nadejdou komplikace, je zde možnost obrátit se na někoho z Týmu.

Thalie


Thalie je fantasy svět, běžně se tu tudíž setkáte s trpaslíky, elfy a dalšími Tolkienovskými i pohádkovými bytostmi. Ocitáte se v prostředí, občas podobném ranému středověku, jindy zase vrcholnému na pomezí renesance či dokonce třeba antice nebo evropskému 19. století, které je ovšem plné tajemné magie, bájných stvoření, ale i starostí běžného rolníka a politiky šlechtických rodů. Vaše postava si v tomto světě musí vydobít své místo na slunci. Může se mimo jiné dát cestou dobrodruha a denně riskovat svůj život, nebo se chopit řemesla a vydělávat na vysněný dům ve městě. Můžete ji vést do pravidelné armády a bránit se svou figurkou její zemi, či ji skrýt do ústaní a spřádat s ní mocichtivé plány. Lze si vytvořit jakýkoliv charakter a nechat jej dělat ve spolupráci s ostatními cokoliv, co jen vám vytane na mysl...pochopitelně v rámci reálii světa.

Svět Thalie je neustále v chodu, i když nejste se svojí postavou ve hře. I nadále slunce vychází a zapadá; svět si žije svým životem. Když se zas příště se svojí postavou připojíte, najdete jí ve stejném stavu a na stejném místě, jako jste jí naposledy opustili - to značí to slůvko persistentní.

Thalie je velmi rozlehlý a rozmanitý svět a jen málokomu se podaří, prozkoumat jej celý. Navíc všechny oblasti se neustále mění - vyrůstají nová města, jsou objevována ta dávno zapomenutá a upadají v zapomnění ta opuštěná. A jste to i vy, kdo může ovlivnit, jakým směrem se budou ubírat události světa. Nezáleží zpravidla, jak je vaše postava silná a kolik toho dokáže zabít. Neboť slovo je často silnější meče a trocha rozumu zmůže víc, než hora svalů. Vydobýt si postavení tedy vyžaduje snahu - jež však může být daleko zábavnější než zisk kupříkladu kýženého titulu. Celý průběh hry má být zábava pro vás a pro vaše okolí, proto již cíl je cesta (ohraný obrat, vím, ale výstižný).

RP

Tímto jsme mírně naťukli téma velice zásadní: správná "RP hra". Pojďme jej tedy ještě lehce nakřápnout...a k úplnému rozlousknutí Vám pak poslouží rubrika "Jak hrát postavu", ale hlavně samotné herní zážitky.

Ve zkratce lze říci, že pojem RP (Role-Playing) označuje hraní role, tedy postavy, co nejvěrněji. Paralela s klasickým divadlem rozhodně není náhodná, vždyť je u nás ještě podpořená samotným jménem Thalie. Hráč po dobu hry vidí svět očima své postavy. V ideálním případě ji pak má plně přečtenou, chápe její pohnutky, cítí její strach, raduje se, když se zadaří bojová akce, vymýšlí pro postavu typické průpovídky, baví se, když se figurka baví s přáteli... ale občas dokonce může být překvapen, do jaké situace se dostala a jak ji vyřešila - až do tak živoucí roviny se hra může dostat. Nesmí se však nikdy zapomenout, že život hráče a virtuální svět kolem postavy jsou dvě nesrovnatelné záležitosti - to nepíši ze zdravotních a psychologických důvodů :), ale aby nikdo nepletl zbytečné OOC ("out of character - neherní") problémy hry. Zatímco hráč častokráte zná systémy světa, jak se háže kostkou, jaké statistiky mají nepřátelé, jeho postava o ničem takovém nemá tušení...ta si žije ve svém světě. Tahání technických termínů apod. do úst vaší postavy by jen narušovalo hru ostatním, kteří si chtějí vychutnat atmosféru světa.

Vaše konání tedy musí odpovídat základní principům Vaší postavy. Vžijte se do ní, nechte se pohltit prostředím, veďtě postavu tak, jak si myslíte, že by se měla dle svého charakteru zachovat...a budete odměněni. Zpravidla ne pouze zážitkem, avšak i větší pozorností od DM (Pánů Jeskyně).

Pozadí

(Neboli vše IC (in character - o hře zevnitř, co se děje v prostředí zápletky))

Dnes, orko-lidské hlavičce těchto stránek navzdory, Thalií hýbá hlavně rozdělení na Povrch a Podtemno a vzájemná nekončící válka. Povrch (pozdější název) je původní základ světa a místo podobné končinám, ve kterých se pohybujeme my na Zemi. Obývají jej tvorové všech názorů a zájmů, včetně temných sil. Zásadní státy a osady nicméně patří národům, které vyznávají dobrá či neutrální božstva, pročež zásady relativně mravní a lze je považovat za "ty hodné". Koncem druhého věku se však projevilo a opět probudilo Podtemno, plné krvežíznivých ras, z nichž některé chtějí zotročit ty nahoře, jiné jen snadno vraždit zprvu ohromně překvapené občany říší Povrchu. Nemusíme připomínat, že regulerní postavy Podtemna příliš láskyplné nebudou.

V rámci těchto velkých skutečností se tedy odehrávají tucty velkých sporů, spojenectví a intrik těch či oněch vládců, kopy obecních, oblastních obtíží, strastí i slastí a tisíce osobních příběhů...včetně těch hráčských postav.

Mnohokráte více se dozvíte v prostorách "Reálie světa", ze sledování fóra a z událostí při samotné Vaší hře.

Mikes gallery